Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

potten in het water?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    potten in het water?

    Korting op 420shop
    Ik vroeg me af of het schadelijk is voor me plantjes als ze in het water staan (in me lekbak) ?


    grtz

    #2
    Dat doe ik als ik het weekend naar huis moet zodat ze goed kunnen drinken maar ik heb gemerkt dat als dat constant is ze veel te vochtig staan, qua grondnatheid dan. De aarde gaat namelijk constant water opzuigen tot het medium echt propvol water zit. Ik zou het dus zeker niet aanraden want ik denk zelfs dat ik daardoor me feminised zaad hermatjes heb laten vormen!

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #3
      thx jona, dan ga ik ze op tegels zetten dat ze niet meer in het water staan.
      laat ik het water wel zitten want er liggen ook handoeken in voor de vochtigheid.
      maar het klopt idd want me aarde is constant nat en geef maar weinig water,
      jij gaf iets van een halve liter per dag geloof ik uit vorige verslag ?

      grtz
      Last edited by phg27; 10 December 2008, 21:58.

      Comment


        #4
        halve liter zou volgens mij zelfs teveel zijn. Ik schat dat een 300ml wel moet voldoende zijn (op 30l potten dus). Heb namelijk in het weekend telkens 10 liter erin gekapt, allemaal werd dit geabsorbeerd en was dit dus teveel, ik gaf dan ook tijdens de week nog wat extra water, wat dus volledig overbodig was. Het is best van tegen de limiet water te geven dan veelvuldig te bewateren...

        Greetzzz

        Jona

        Comment


          #5
          ik gaf de eerste 3 dagen 250ml met wortelstimulator en aardecompo1 4de dag niks omdat het nat was en vandaag 250ml alleen water in 12 literpotten .
          maar als ze uit het water staan zou 200ml per dag (alleen water denk ik) want de blaadjes worden wat geel ook uit een topic van jou werd er gereageerd op overbemesting.
          neem aan dat er de wortelstimulator en aardecompo1 mee word bedoeld of niet,srry mijn eerste keer.

          grtz

          Comment


            #6
            Das duidelijk die wortelstimulator, had ik ook en zonden nog veel groentjes tegen hoor. Niet meer van die wortelstimulator geven, das duidelijk. En hoeveel was de concentratie dan van die wortelstimulator, want indien te hoog zou het best zijn om eens door te spoelen en dan wat te laten staan tot je medium wat droger is om dan weer normaal water te geven...

            Greetzzz

            Jona

            Comment


              #7
              Bio 1 wortelstimulator 1ml op 1 liter water van Bio G Power.

              Comment


                #8
                Is okee normaal gezien, maar ik zou stoppen met die wortelstimulator. Het is immers bedoelt voor een eenmalige toediening. Enkel als je gaat overpotten en je wortels wat afgebroken zijn kan je dat nog eens toedienen. Ik zou als ik jou was zo'n grondvochtigheidsmeter kopen, kosten misschien 5euro en je kan goed weten hoe nat je grond is 15cm onder het oppervlak . Nu gewoon alles wat laten uitdampen/drogen en terug water geven als je denkt dat het nodig is... Komt wel in orde hoor

                Greetzzz

                Jona

                Comment


                  #9
                  oke thx voor de snelle reacties.

                  ik ga aan de slag.

                  grtz

                  Comment


                    #10
                    Daar staat het forum voor he
                    Veel succes, misschien best beginnen met je ideetje met die tegels, lijkt me al een stap in de goeie richting!

                    Greetzzz

                    Comment

                    Bezig...
                    X