Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jack Herer Kweektent Paar vraagjes??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Jack Herer Kweektent Paar vraagjes??

Korting op 420shop
    Beste leden,

Mijn Jack Herer zaden staan klaar om ontkiemd te worden maar ik zit nog met enkele vragen die ik niet op het internet kon vinden. Hieronder zie je een lijst met alle spullen die ik ervoor gebruik en met de vagen die voor mij nog niet helemaal duidelijk zijn.

Het grootste probleem waar ik tegenaan loop is een bijpassene voeding/kweekschema te vinden voor mijn combinatie van 3/4 aarde en 1/4 cocos (zie de lijst hieronder) en hoe het zit met het op peil houden van de pH.

Het zou mooi zijn als iemand van jullie mij hiermee zou kunnen helpen!
    Alvast bedankt voor de reacties en ik zal jullie op de hoogte houden van mijn experiment!

Groeten!

- 5x Green House Jack Herer zaden:
    - Zou iemand mij kunnen voorzien van een bijpassende kweek- en voedingsschema?

- 600W Philips Travo:
    - Ik heb elders gekweekt met een Elst 600W Travo, zit er een verschil tussen de beide travo's?

- 600W Philips Bulp

- 355m³ Can afzuiger

- Can 9000 filter lightweight

- Secret Jardin DR120

- Clip Hurricane ventilator

- Weerstation voor de temperatuur en de luchtvochtigheid

- Pur Line HGC3 Humidifier

- Warmtekachel (2000W) met temperatuursensor

- Milwaukee pH40

- EC-meter

- 5x 25L emmers (rond):
    - 3/4 aarde, 1/4 cocos
    - Mijn vorige kweek was op aarde maar toen kreeg ik problemen met het voeden van de pant. Ik merkte dat wanneer ik water gaf het niet goed opgenomen werd waardoor de planten onvoldoende voeding konden opnemen en er daardoor verscheidene kwaaltjes optraden. Dus om wat extra zuurstof/ruimte voor de wortels te creëren heb ik besoten om op 1/4 cocos en 3/4 aarde in een ronde 25L (vorige kweek was 16L) emmer te kweken.
    Hierover graag advies! Verstandig? Alternatieven? Welke voeding/kweekschema? Weke pH/EC waarde? Etc.?

- Voeding van House en Garden:
    - Componenten aarde
    - DNA Cel 1
    - DNA Cel 2
    - DNA Cel 3
    - Root Stimulator
    - PH- groei
    - PH- bloei

Re: Jack Herer Kweektent Paar vraagjes??

Cocos is een leeg medium, het zal je grond een betere waterhuishouding geven en luchtiger maken , je mist echter wel een deel van de Ca buffer. Grote kans dat je met die mix in week 4/5/6 van de zichtbare bloei Ca gebreken gaat zien.

je zou ze dus dan af en toe wat hydrovoeding moeten meegeven

Comment

En om water in je grond beter vast te houden kan je er nog wat perliet bijgooien, dat houdt het water net iets beter vast als cocos

Comment

Klein handje AZ kalk door de grond en gaaaaaaaaan...

Weerstation, luchtbevochtiger en verwarming lijken me wat overbodig.
        Of kweek je in een schuur waar het klimaat afhankelijk is van de natuur ?

Twee flessen pH- kopen is ook overbodig, 1 flesje pH- bloei is genoeg voor de hele periode.

Een clipfan ben ik ook geen voorstander van, maar dat schijnt erbij te horen met 600W in een tent.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Lukt zonder ook wel hoor QnQ, maar is wel aan te raden om op zo een kleine ruimte wat co2 door je bladeren te krijgen. Niet iedereen heeft een kelder zoals jij :p

Comment

Bezig...
          X