Hoe krijg je de ph goed als je biologische voeding gebruikt ? Want op biologische grond en voeding mag je tog geen afgezuurd water gebruiken ?
afzuren
Collapse
X
-
Re: afzuren
Als je aarde hebt waar een kalkbuffer inzit (grond v/d growshop) hoef normaal niet af te zuren indien je enkel gebruik maakt van biologische voeding, dacht ik toch.Comment
-
Re: afzuren
Niet afzuren als je Bio kweekt, daarmee help je het bodemleven, wat je juist nodig hebt, om zeep.
Grote potten 11+ liter gebruiken.
Als ik voeding aanmaak, met de Biobizz lijn, is de pH daarna al rond 6.5 dus da's prima.
Heb het afgelopen kweek juist eens gemeten.Comment
-
Re: afzuren
Daarvoor dient die kalkbuffer normaal voor. Maar 8 is wel hoog. Citroensap mag je toch wel gebruiken ?Comment
-
Re: afzuren
Bij welke ph gaat dat bodemleven kapot dan? Het zal toch op de zijn minst tegen regenwater kunnen met een ph rond de 6?Comment
-
Re: afzuren
En als je terra voeding (plagron) op de growmix (plagron) gebruikt moet je tog afzuren naar 6,2 iedere waterbeurt he ?
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
ja, ik heb een pakketje bio voor men planten buiten en een pakketje terra voor binnen
Comment






Comment