Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel water geven jullie aan je plantjes?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • westport
    replied
    Re: hoeveel water geven jullie aan je plantjes?

    Ik geef om de 2 dagen halve liter per plant, 30 liter potten. Anders in kleiner potten ook iets van een 300ml om de 2 dagen.
    water is 50% regenwater en 50%bronwater uit de put, en 2 uur zuurstof dat ik erop steek.
    Heb meestal een 5.8 en 6.0 .

    Grtz
    Last edited by westport; 27 May 2009, 16:00.

    Leave a comment:


  • KTM-Kosak
    replied
    Ik geef ze meestal regenwater van uit onze regenput, en de PH meter duidde 7 aan

    Leave a comment:


  • gerard006
    replied
    is leidingwater normaal 7? ik heb altijd 6.0-6.2

    Leave a comment:


  • o21
    replied
    kweet niet juist wat je wil zeggen maar ik meet alles. En als ik 1 wat zeker weet is dat het leidingswater normaal op een ph staat van 7.0 a 7.2 en dat is heel slecht. het ph moet op 5.7 staan want vanaf 6.2 en erboven pakt je plant niets van de voedingsstoffen op die in de grond zitten. Je moet altijd je ph controleren of je nu beginner bent of ervaren. overbevoeding is inderdaad een gevaarlijk iets maar te veel water is even slecht. Planten staan nu eenmaal niet graag met hun voetjes in het water. Kweeks die te nat zijn gekweekt brengen minder grote planten voor en een serieus verlies op je oogst. Wij kweken op cocos maar het medium speelt geen rol. De gouden regel bij water geven is liever te droog dan te nat, maar niet te droog zodat je planten gaan hangen natuurlijk.

    Leave a comment:


  • simplemind
    replied

    Leave a comment:


  • subere
    replied
    en hoeveel word er aangeraden als je 50 liter bakken gebruikt?
    en de planten zijn indica.

    Leave a comment:


  • pokerfreak
    replied
    25 liter bakken
    geef ze om de dag 600 ml

    Leave a comment:


  • nosferatu
    replied
    Ik geef ze elke dag bijna 2 liter op 5 planten, savonds prik ik me wijsvinger dr in en dan voelt t alweer redelijk droog. Dan sproei ik de bovenkant nog een beetje en s'ochtends weer water. Zijn potten van 10 liter

    Leave a comment:


  • mister w
    replied
    heb ze in 20ltr potten staan
    geef ze om de dag 300 ml per keer.

    Leave a comment:


  • o21
    replied
    hoeveel water geven jullie aan je plantjes?
    vanaf ze in 11liters staan geef ik tussen de 150 en 250ml water...

    hoeveel gebruiken jullie?

    Gouden regel niet te nat. sta niet graag met hun voetjes in het water en als je dat in de gaten hou ben je goed bezig

    Leave a comment:


  • PITcrew
    replied
    ik geef ze vooraal goed water op het gevoel als ik zie als de grond langs de kanten licht bruin worden geef ze ze wat extra water

    Leave a comment:


  • bobo
    replied

    Leave a comment:


  • Jona
    replied
    Wat ik doe is een aardevochtigheidsmeter kopen (kost 5eu ofzo) en je steekt die tip gewoon in je aarde, reikt 15cm diep en meet het vochtigheidsniveau daar. Je kan hem wat minder diep steken en zo oordelen waar het droog is. Als hij 'Dry' aanduidt dan geef je gewoon water

    Greetzzz

    Leave a comment:


  • cazz
    replied
    Vind ik idd ook wel handig om te weten!
    of is dit meer op gevoel?

    Leave a comment:


  • Robba
    replied
    Zo rond de 200/300 ml
    Ene dag alleen water maar iets minder en de andere dag met voeding iets meer .
    Zal zo'n 75ml per dag schelen.

    Leave a comment:

Bezig...
X