Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

omschakelen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    omschakelen

    Korting op 420shop
    is het mogelijk om de stekken/plantjes, te laten wennen aan een andere cyclus van het licht(18/6 heb ik ze nog op)?

    ik heb nu dat de lamp van 12 uur s'nachts uit is.
    maar wilde dat gaan veranderen.

    ik wil namelijk de lamp s'nachts aan hebben , mede doordat ik veel problemen heb met temp. in de gaten te houden als de kachel aan is in de nacht.
    en aangezien ik vaak s'middags vrij ben, lijkt het me handiger om dan de lampen uit te hebben..
    heb dan ook meer en vaker de tijd om te benevelen(mede doordat de LV niet altijd even hoog is)

    graag jullie adviezen/info...
    want wil niets forceren..

    m.v.g, subere.

    #2
    Ja het is mogelijk,maar je moet hem wel meer donkere uren geven dan lichturen.
    In de donker maken ze bloeihormoon aan en de groei gaat er dan wel vroeger uit.
    Heb dit nog toegepast op planten die maar bleven groeien.(FMS cinnamon)
    Hoop dat je vraag beantwoord is.

    Mvgr Biggrower

    Comment


      #3
      De dag en nacht omdraaien heeft meerdere voordelen:

      * Nachtstroom is vaak goedkoper dan stroom overdag (dit is niet overal het geval).
      * Overdag kan bijvoorbeeld de energiemaatschappij de meter komen opmeten. Als overdag dan alle lichten + ventilatie e.d. aanstaan, verbuik je een bepaalde hoeveelheid stroom. Is dit veel stroom, dan kan de man van de energiemaatschappij dit ontdekken door een meter die heel erg snel oploopt. Als overdag alles uit staat, loopt de meter niet zo snel.
      * 's Nachts is het kouder dan overdag. Dus is het handiger om de lampen 's nachts te laten branden. Zodat het dan wat warmer is in je hok. Overdag gaan dan de lampen uit, maar dan wordt het vanzelf warmer. Je hebt dus minder last van temperatuurschommelingen en je hoeft minder te ventileren en bij te verwarmen (= energiebesparing & minder lawaai).

      Een nadeel is dat je dan wel 's nachts moet werken.
      Wanneer de lampen uitstaan, mag je niet in je hok komen (om de lichtcyclus niet te verstoren), geloof me, wietplanten hebben daar een hekel aan.

      Houdt er wel rekening mee dat geluiden 's nachts beter te horen zijn dan overdag.
      Dus zorg dat je buren niks door hebben.

      Comment


        #4
        zat zelf te denken aan de lampen aan te doen om 2 uur s'middags.
        zou beteken (in deze fase ) dat ze branden tot 8 uur in de ochtend.
        kan ik in de ochtend nog wat dingen doen voor ik vertrek naar mijn werk.
        zoals nog wat handdoeken erin gooien , de kanten besproeien .
        zodat de LV iets omhoog schiet..
        wilde dan het kacheltje iets aan zetten en een zwenkventilator erin zetten(is dat een goed idee of bhoorlijk dom?) om wel te verwarmen , maar niet te hoge temperaturen te bereiken.

        degene die alvast hebben gereageerd, bednkt he'

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door subere View Post
          wilde dan het kacheltje iets aan zetten en een zwenkventilator erin zetten(is dat een goed idee of bhoorlijk dom?) om wel te verwarmen , maar niet te hoge temperaturen te bereiken.
          Als je extra moet bij verwarmen omdat je hok te koud is, dan is het niet behoorlijk dom om dat ook daadwerkelijk te doen. Als je hok te heet is dan is het wel dom om bij te verwarmen.

          Comment


            #6
            ja ik ben nog maar kort bezig(dus meerdere malen het bed uit middenin de nacht)
            en toen viel het me op dat de LV eindelijk goed was,soms iets aan de hoge kant.( maar dat de temperatuur weer te koud was..)
            heb dan wel veel gelezen op het forum en dergelijke, maar zodra je zelf gaat beginnen , lijkt alles toch net iets anders te gaan dan verwacht, hahaha..
            dus als ik heel eerlijk ben verloopt bij mij nog niet alles op rolletjes..
            waardoor ik misschien weleens iets te vaak kan posten de 1e 2 weken..
            maar wil alles uitsluiten wat de plant kan verpesten, en geen overbodige en risicolvolle acties ondernemen.

            Comment


              #7
              Maak een kweekverslagje en week bij week kunnen wij met z'n allen je bijsturen.(moest het nodig zijn)


              Mvgr. Biggrower

              Comment


                #8
                ok, kweekverslag...
                wat moet ik allemaal bijhouden?
                ik hou nu voornamelijk vanaf het begin alleen de groei bij.
                de werkelijke cm's ...
                en kijk naar de LV , en de temp.
                dat zijn de dingen die ik opschrijf.

                moeten er ook foto's bij?

                ten 2e, ik heb nog 2 stekken staan, op de slaapkamer in een kast..
                die zjn in principe als reserve, maar die zien er wel het best uit...
                moet ik daar ook de info van meegeven?

                b.v.d, subere.

                Comment


                  #9
                  en ja, bijsturen zal heel handig zijn, aangezien dit mjn 1e maal is...
                  wat ik overigens samen doe met een kameraad die hier ook geregistreerd staat op de site als smeenk..
                  maar ik ben degene met meer tijd en ruimte ervoor, vandaar.

                  Comment


                    #10
                    Last edited by Biggrower; 20 December 2008, 11:22. Reden: Extra

                    Comment


                      #11
                      oh , ok..
                      dat helpt al een groot gedeelte.
                      wat ik je tot nu toe kan vertellen(en waar ik nu meer over ga opzoeken )
                      is dat ik een kast heb van 1,10 x 1,10 en 2,10 hoog is.
                      ph is tussen de 5.5 en 6.0 ..
                      ec waarde ben ik begonnen met 1.2.
                      achteraf kwam ik erachter dat het niet nodig was , aangezien ik de grond heb gehaald bij de growshop en er genoeg voeding inzat voor 3 tot 4 weken( weet ik niet 100% zeker meer)

                      temp. op dit moment is 28.5 graden en de LV 65%
                      kweek onder een 400watt lamp die ik op het moment nog redelijk hoog heb hangen +/- 1 meter boven de stekken/plantjes.
                      die in een voor een in een 50 liter pot zitten.
                      zaad is victory..
                      en daar wordt van gezegd dat die in principe rond de 50 dagen klaar kunnen zijn, mits alles vlot verloopt.

                      hoop dat dit al redelijke info is, de rest wat nodig is zal ik opzoeken, zal wat foto's maken en daarna proberen te posten onder kweekverslagen(daar ga ik vanuit dat het hoort)

                      grt.

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          ok, alvast bedankt..
                          betreft de afzuiging en de koolstoffilter kan ik je niet veel vertellen.
                          heb em overgekocht van kennissen, die op een baggerschip werken.
                          wat betekend dat ze moeilijk bereikbaar zijn..
                          en eens in de 2 a 3 maand in nederland zijn..

                          de grond wat ik in de growshop heb gekocht zat gewoon in zwarte zakken.
                          stond voor zover ik weet niets op, zal eens op zoek gaan naar het bonnetje, miss dat daar wat opstaat.
                          de man achter de toonbank(waar ik veel vragen aan heb gesteld) zei dat dr genoeg voeding inzat om enkele weken verder te kunnen, maar gaf me nog enkele dingen mee om hem voor de 1e week te kunnen voeden/water geven.daarna moest ik em 5 tot 9 dagen met rust laten .
                          daarbij zaten o.a een wortelstimulator, een bloei en groeivloeistof, een booster, en heb ph-minus vloeistof erbij.
                          en heb er ph en ec meters gekocht.
                          dus de ph en ec zijn goed te regelen..
                          en zal je advies om de ph wat te ophogen z.s.m toepassen.

                          Comment

                          Bezig...
                          X