te hoge luchtvochtigheid

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • JLS
    Retired
    • May 2013
    • 2

    #1

    te hoge luchtvochtigheid

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik kweek met een tentje 1.20x1.20x2.00 heb de tent compleet gekocht zit nu bijna in de 2e week van de bloei.
    Mijn probleem is dat ik de luchtvochtigheid nu op 70 heb en weet dat dit te hoog is maar ik krijg hem niet lager.
    Heeft iemand tips voor mij hoe ik de luchtvochtigheid naar beneden kan krijgen?


    JLS
  • peuker
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Sep 2011
    • 1281

    #2
    Re: te hoge luchtvochtigheid

    afzuiging zwaarder zetten en mss eens constant laten draaien dag en nacht ,zit er een klimaatregelaar tussen ? welke afzuiging is het en kan je hem bijregelen

    Comment

    • Wietefras
      Amazing Grower
      MemberLucky Member
      • Mar 2013
      • 4374

      #3
      Re: te hoge luchtvochtigheid

      Is de luchtvochtigheid buiten ook niet heel erg hoog?

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment

      • General
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2012
        • 919

        #4
        Re: te hoge luchtvochtigheid

        Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras
        Is de luchtvochtigheid buiten ook niet heel erg hoog?
        Voila.

        mobile message

        Comment

        • JLS
          Retired
          • May 2013
          • 2

          #5
          Re: te hoge luchtvochtigheid

          Het is een : G-tools Buisafzuiger 420m3 met fancontroller, ik heb hem nog nooit continu aangehad maar ga dat wel gelijk ff doen kijken of het helpt. Ik merk wel als ik de tent open doe dat dan gelijk de luchtvochtigheid in de tent zakt. Ik kan evt ook wel fotos maken en posten om te zien of ik het wel goed gedaan heb.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Het is een : G-tools Buisafzuiger 420m3 met fancontroller, ik heb hem nog nooit continu aangehad maar ga dat wel gelijk ff doen kijken of het helpt. Ik merk wel als ik de tent open doe dat dan gelijk de luchtvochtigheid in de tent zakt. Ik kan evt ook wel fotos maken en posten om te zien of ik het wel goed gedaan heb.

          Comment

          • Sole mio
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Oct 2012
            • 808

            #6
            Re: te hoge luchtvochtigheid

            Je hebt ook een vijver in je tent zeker?
            Ik heb een Dr 120-120-200,en m'n lv is meestal rond de 20%,het stijgt even na een waterbeurt,maar zelden hoger dan 35%,de afzuiging,ventilator(voor luchtcirculatie) staan constant aan als m'n lamp brand,de actieve inlaat (buisventilator) om de 15 minuten,15 aan,15 uit,15 aan enz... .

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Je hebt ook een vijver in je tent zeker?
            Ik heb een Dr 120-120-200,en m'n lv is meestal rond de 20%,het stijgt even na een waterbeurt,maar zelden hoger dan 35%,de afzuiging,ventilator(voor luchtcirculatie) staan constant aan als m'n lamp brand,de actieve inlaat (buisventilator) om de 15 minuten,15 aan,15 uit,15 aan enz... .
            Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

            Comment

            • bonnetje
              Plantje
              Nieuw Lid
              • Mar 2013
              • 10

              #7
              Re: te hoge luchtvochtigheid

              je kan ook een vochtvreter gebruiken.
              Je heb kleine vochtvreters die niet zo sterk zijn en als ze met vol vocht zitten je even in de magnetron kan doen.Daarna is 'bijna'zo goed als nieuw.
              deze vochtvreters zijn vaak voor auto's bedoel die je om je achteruit kijk spiegel kan hangen.
              Echter denk ik dat ze voor jou situatie ook perfect zijn.


              Voorbeeld LV-P250-BNL-big.jpg



              te koop bij de Gamma/action

              (TIP als je wilt dat ze niet te snel te veel vocht wegzuigen..Kan je ze van te voren al beetje vochtig maken.Zo kan je de luchtvochtigheid meer regulieren)

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: te hoge luchtvochtigheid

                Ja, vochtvreters helpen niet, na een dag stijgt de LV zelfs.
                Je kunt de LV alleen laten zakken als je genoeg lucht met lagere LV erin laat.

                Als je de deur open doet, zakt het meteen zeg je, dus je weet de oplossing : Je inlaat vergroten.
                Zitten er raampjes aan de zijkant in je tent, dan kun je die misschien eens open zetten ey

                Daarna eens afvragen waarom de LV zo stijgt, blijkbaar kweek je wat te nat, met smartpots misschien ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                Bezig...