Aantal planten per M²

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • nosferatu
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 179

    #1

    Aantal planten per M²

    Korting op 420shop
    Wat ik me gewoon ff afvraag..
    Als de opbrengst per M² afhangt van de lamp en niet van de hoeveelheid planten ( dus 20 gram per plant met 25 planten per M² vs 100 gram per plant met 4/5 planten met een 600 watter ) Wat maakt dan het verschil van de keuze voor de hoeveelheid planten? Heeft dat te maken met eventuele ziekte op een plant of? Wilde het gewoon even weten
  • zion
    Advanced Grower
    • Feb 2008
    • 1056

    #2
    Nadeel van 4 à 5 planten onder een 600 watter is dat je waarschijnlijk toch zal moeten voorgroeien om de ruimte goed gevuld te krijgen (sog).
    Terwijl je met 25 planten de klok meteen op 12/12 kan zetten en de oogst dan ook vlugger binnen is.

    Greetz,
    zion

    Comment

    • BaZe
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Oct 2008
      • 282

      #3
      je moet niet per plant rekenen maar per lamp een 600watt lamp haal je +/- 500 gr
      2 joints in the morning, 2 joints in the afternoon
      http://i21.photobucket.com/albums/b2...r/bazecopy.png

      Comment

      • nosferatu
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 179

        #4
        ik hoop dat dat idd lukt met 4 en halve plant

        Comment

        • mistie
          Senior Stoner
          Member
          • Mar 2009
          • 38

          #5
          idd het is de wattage dat teld maar 100 gram van een binnenplant is toch veel hoor , dan moet je grote planten hebben , grote bakken miss nog eens verpotten ook
          ik opteer voor veel kleine planten , dat geeft voor mij de beste opbrengst ik zit meestal aan 1gr per watt en in de winter zelfs meer

          Comment

          • lacoste_18
            Senior Stoner
            Member
            • Dec 2008
            • 34

            #6
            Met hoeveel planten dan misty??

            mvg lacoste_18

            Comment

            • Jona
              Retired
              • Jun 2008
              • 2797

              #7
              Als ik even mijn theorie aan de dag mag leggen over 'planten per vierkante meter vs. Wattage lampen'...
              In mijn opinie heb je als je met bvb een 400watter werkt een relatief maximale opbrengst van 400gr per vierkante meter. Als je neem nu 1 plant zet zal je tegen dat die ruimte mooi groen is toch een pak weken 'GROEI' mogen rekenen. Neem nu dat die ene plant als Fenotype eentje wordt met wat ze noemen 'luchtige toppen'. Dan gaat direct een pak van je potentieel maximum omlaag.
              Als je 16planten had genomen (4x4) dan had die ene plant wat minder uitgemaakt want al je andere planten zullen wel 'normaal' zijn wat topvorming betreft. Ik had bijvoorbeeld bij m'n eerste kweek 240gr op 4 planten met een 400Watter, waarbij 1 plant zat met enorm luchtige toppen. Weet wel dat de kwaliteit super bleef bij die plant maar qua gewicht verlies je wel wat. Ik gok er dan ook op dat ik zeker ( met een gemiddeld gewicht van 60gr per plant) uit die ene minder heb gehaald dan al die andere. Had ik dus met meer planten gewerkt had 1 minder goeie plant minder invloed gehad. Dus daarom alleen al zou ik aanraden van wat meer planten per M² te nemen.

              Neem nu dat je als beginner een maximum haalt van rond de 250gr, hoe meer planten je zet hoe meer je dat relatief maximum omhoog kan halen. Omdat er minder lucht tussen je planten zit, hoe meer planten je zet. Alles moet mooi groen zijn op je vierkante meter, dat haal je sneller met wat meer plantjes dan met bvb 4planten. Zo ook, als je dan eens een tegenvallende plant hebt, dan maakt het niet zoveel uit op 16planten als op 4 planten. Daar had ik een kleine tegenvaller meer dusjah, ik wilde je het even meezeggen.

              Even terzijde: Persoonlijk vind ik dan ook de '1plant per volwassen persoon' ronduit belachelijk. Ze hadden beter 'een vierkante meter' genomen aangezien het eerder de oppervlakte betreft dan het aantal planten. Die oppervlakte zet je dan maar vol. Want wat zijn 10 lowryders ten opzichte van 1 powerplant? Je haalt makkelijk meer met die powerplant dan met die lowryders... En het is 1 plant tegen 10, dus vervalt alle logica van die politici direct hé...

              Dus: Ik raad aan: 3x3 of 4x4 (let op, velen doen het met nog meer hoor, hangt ervan af hoeveel je in zaden wil investeren)...

              Greetzzz

              Jona

              Comment

              • nosferatu
                Chronic Stoner
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 179

                #8
                Ik had (staat niet in me verslag)3 ons droog met mijn 5 planten maar het gaat 4x4 worden

                Comment

                • mistie
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Mar 2009
                  • 38

                  #9
                  ik zet ongeveer 50 planten op 1M² ,( wat wel tamelijk veel is hoor )in 5 liter bakjes
                  sommige blijven hopeloos achter maar de hoeveelheid planten maakt de opbrengst goed het is de wet ven da natuur, survival of the fittest lol ik heb ook geen groeifaase , daardoor kan ik veel oogsten doen op 1 jaar

                  Comment

                  • hobbyist
                    Banned
                    • Oct 2008
                    • 605

                    #10
                    haha 50 planten op 1m2 dat kan toch nooit... of grow je soms verticaal

                    groet

                    Comment

                    • bearprolec
                      Junior Grower
                      MemberLucky Member
                      • Aug 2008
                      • 559

                      #11
                      lijkt me ook heel veel voor en 1m² te kunne krijgen

                      Comment

                      • ijscoman1
                        Super Grower
                        MemberLucky Member
                        • Mar 2008
                        • 1768

                        #12
                        .... vind het ook wel wat veel, dat dat past haha.... Wil wel eens een foto zien. Wel meteen in de bloei maar dan lijkt het me nog veel te krap....

                        Comment

                        • mistie
                          Senior Stoner
                          Member
                          • Mar 2009
                          • 38

                          #13
                          nou ja tis iets meer maar 1m² bekt wa makkelijker lol . ik heb een bak gemaakt omdat ik ze niet 1 voor 1 water wil geven en ik zet die bak gewoon vol met 5 liter bakjes das ongeveer 50 (45 om precies te zijn )en dat gaat lekker hoge opbrengsten en tis da da telt voor mij ik zal proberen er wa fotos bij te zetten volgende keer maar ik heb zo geen dig fototoestel lol

                          Comment

                          • haze'o'lator
                            Expert Grower
                            MemberLucky Member
                            • Nov 2008
                            • 1273

                            #14
                            ik gebruik bij een maat van mij voor lowriders 2literpotjes en daar gaan er 49 van in op 1.20 x 1.20...

                            grtzzz

                            Comment

                            Bezig...