Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderste bladeren wegknippen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onderste bladeren wegknippen?

    Korting op 420shop
    Hey,

    image.jpg image.jpg
    Het is een jungle geworden!! Hebben jullie tips of tops? Kan ik onderste blad weg knippen?

    #2
    Re: Onderste bladeren wegknippen?

    Hoi Daltonrichard, zoveel mogelijk blad laten zitten hoor!

    Comment


      #3
      Re: Onderste bladeren wegknippen?

      Comment


        #4
        Weten we dat ook weer.

        Comment


          #5
          Ik knip of dief mijn plantjes alleen van onderen als er geen licht meer op de bladeren komt. Anders gewoon laten zitten en alleen gele of dode blaadjes opruimen. Ik had een kennis die heel Pietje precies ligt probeerde te krijgen op alle blaadjes, dus draaien, buigen en met stokjes hield hij zoveel mogelijk licht op de bladeren. Iedereen verklaarde hem voor gek ....... Helaas had hij wel gelijk want dat zagen we terug in zijn opbrengst. Alles waar voldoende licht op komt gaat knallen.
          http://akk.li/

          Comment


            #6
            grote schut bladeren die het licht versperren voor onderliggende topjes gewoon verwijderen komt je oogst ten goede in gewicht er zit nog genoeg blad aan de plant plus als je blad verwijderd gaat de plant zich meer op de buds concentreren wat ook weer het eind product ten goede komt.
            als je het niet vertrouwd oefen je gewoon op 1 plant en vergelijk je die plant met de rest na de oogst

            gr Greenland
            If You Don't Smoke It,Don't Grow It!

            Comment


              #7
              En waar gaan die toppen dan precies van groeien als je het grote blad weg haalt ?
              De fotosynthese, de energie, de groei wordt bewerkstelligt door het blad, haal je dat weg, dan kun je zelf het gevolg wel uitvogelen.

              btw, ik weet niet precies waarom we op een topic uit 2013 zitten te reageren ?

              "De plant gaat zich op buds concentreren als je blad weghaalt"
              Zo'n onzin heb ik nog nooit gehoord.
              Sorry, da's niet waar, die onzin hoor je veel te vaak.
              Als je blad weghaalt, gaat de plant energie steken om dat te herstellen.
              Ze zal proberen nieuw blad te vormen, vaak in de toppen.

              Verder hoef je bladeren niet te leiden of naar het licht te richten.
              De plant doet dat zelf, als je eraan gaat rommelen door de plant te draaien bijvoorbeeld gaat ze meteen energie steken in het draaien van het blad.
              Die energie zou anders naar de groei van de plant en de toppen gaan.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                En waar gaan die toppen dan precies van groeien als je het grote blad weg haalt ?
                De fotosynthese, de energie, de groei wordt bewerkstelligt door het blad, haal je dat weg, dan kun je zelf het gevolg wel uitvogelen.

                btw, ik weet niet precies waarom we op een topic uit 2013 zitten te reageren ?

                "De plant gaat zich op buds concentreren als je blad weghaalt"
                Zo'n onzin heb ik nog nooit gehoord.
                Sorry, da's niet waar, die onzin hoor je veel te vaak.
                Als je blad weghaalt, gaat de plant energie steken om dat te herstellen.
                Ze zal proberen nieuw blad te vormen, vaak in de toppen.

                Verder hoef je bladeren niet te leiden of naar het licht te richten.
                De plant doet dat zelf, als je eraan gaat rommelen door de plant te draaien bijvoorbeeld gaat ze meteen energie steken in het draaien van het blad.
                Die energie zou anders naar de groei van de plant en de toppen gaan.
                QnQ vraagje, u bladeren vanonder de plant waar zo goed als geen licht op schijnt. Mogen die dan wel weg?
                Dus enkel de blaadjes waar geen licht op schijnt...

                Comment


                  #9
                  Bij een binnenkweek kan dat weleens gebeuren, maar buiten krijgen alle bladeren zon.
                  Nog iets om te overdenken: Als je bladeren van een plant trekt, maak je wonden.
                  Binnen kun je daar nog weleens mee wegkomen, als je een schone kweekruimte hebt, maar buiten zijn wonden aan de plant bijna een garantie voor toprot in een later stadium.
                  Nog iets om mee te nemen: Veel bladproblemen beginnen onderaan de plant.
                  Als je onderop geen blad meer hebt komen de problemen dus tussen je toppen tevoorschijn.

                  Als de bladeren aan een plant geen functie meer hebben, dan gaat de plant de voedingsstoffen uit die bladeren halen.
                  Daarna zullen de bladeren verdorren en zal er bij de aanhechting aan de stam een verhouting plaatsvinden.
                  De plant zorgt dat de stengel op die plaats 'dicht' is, voordat dat blad eraf valt zodat er geen wond ontstaat.
                  De natuur regelt dat normaal gesproken dus zelf, en veel beter dan wij dat denken te kunnen.

                  Als het blad eenmaal is afgevallen kun je dat wel het best meteen weghalen zodat het geen schuilplaats wordt voor beestjes of andere organismen.

                  Nou wil ik geen bladpolitie spelen natuurlijk maar gewoon wat dingen noemen waar je rekening mee kunt houden.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  Bezig...
                  X