Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over groeisnelheid van stekken.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraag over groeisnelheid van stekken.

    Korting op 420shop
    ik heb een week geleden, een 5tal stekken gepot van het soort victory.
    ik moet erbij zeggen dat ik een amateur ben , en er langzaam maar zeker van alles bij leer, mede door dit forum.

    maar mijn vraag luidt als volgt.
    hoe snel en wanneer beginnen de stekken snel te groeien?
    de mijnen gaan echt langzaam, moet bij worden gezegd dat ik in het begin niet alles soepel had lopen.
    maar sinds enkele dagen heb ik het voor zover ik weet alles redelijk goed voor elkaar.

    heb een 400watt lamp,
    5 stekken(victory) in 50 liter bakken.
    LV (sinds kort) continu op 75%
    een ventilator erin.
    en een kachel om de temp. op de juiste hoogte te houden wanneer de lamp uit is.

    er werd mj in de growshop verteld dat ze niet al te groot werden, maar ik mag er toch vanuit gaan dat ze in het begin redelijk wat hoogte pakken?
    of is dat iets wat begint na de 10 dagen?

    hoop niet dat ik dubbelpost, en een paar goede reacties krijg.

    bij voorbaat dank, subere.

    #2
    ik zou je kachel uitdoen savonds omdat je plantjes in het donker een lagere temperatuur nodig hebben en je moet je stekjes op 12/12 zetten grtz j0n@

    Comment


      #3
      ok, zal eens kijken wat er gebeurt als ik de kachel lager zet.
      maar de stekken zijn nog maar 13 cm...?
      kan je ze dan al op 12/12 zetten?

      Comment


        #4
        Je kan dat al doen ja maar ze zullen niet zoveel meer groeien dan. Afhankelijk van het soortje misschien nog een verdubbeling van hun lengte tijdens de bloei zelf. Als je ze nog wat laat doorgroeien zullen ze uiteindelijk wel een pak groter worden .

        Comment


          #5
          ik heb de ruimte genoeg voor om ze nog wat te laten groeien, aangezien de kast iets meer dan 2 meter is..
          en liever iets grotere planten zou willen zien.
          ik wil ook voornamelijk weten wanneer de echte groeispurt begint, normaal gesproken bij stekken..
          kan het zijn dat ze later ineens een snelle groei krijgen of verschild dat per stek/soort wat je hebt..

          Comment


            #6
            Ja, het zit hem ook in het soortje. Sativa's zijn gekend van in de eerste 2weken van de bloei nog eens een ferme sprint te doen wat groeilengte betreft dus daar moet je mee opletten. Indica's daarentegen hebben dat minder voor. Maar 13cm voor een plantje in een tent van 2m+ is heel weinig. Ik zou ze zeker tot een halve meter laten gaan als ik jou was. Weet je welke de kenmerken van die 'Victory' zijn? Zo kan je zien of hij nog veel gaat groeien enzo... Misschien eens wat over opzoeken

            Greetzzz

            Comment


              #7
              dat is het probleem, kan weinig info vinden over het soort.
              weet ook niet als het sativa is of als het indica's zijn..
              en heb ze niet in een tent, maar een kast, waarbij ik met 2 meter de hoogte bedoelde, sorry als het verwarring heeft gebracht.
              de kast is 1m2 en 2 meter hoog.

              Comment


                #8
                mijn kameraad zal vandaag er een paar foto's bij zetten.
                misschien dat iemand van jullie mij kunnen helpen.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    haha, mag ik je bedanken daarvoor..
                    was/is bijna onmogelijk om er wat over te vinden.

                    Comment

                    Bezig...
                    X