Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ideale PH waarde?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ideale PH waarde?

    Korting op 420shop
    Hallo!
    Wat is nu de ideale PH waarde eigenlijk, ik heb wat lopen prutsen de laatste tijd, met als gevolg dat mijn plantjes van geel naar geeler gegaan zijn, ik gaf eerst 5.4 omdat de PH wat te hoog was, en daarna geleidelijk naar 6.2, ik denk dat de PH nu weer te laag is, ik weet niet hoeveel kwaad het kan om zo rap omhoog/omlaag te gaan met de PH, maar mijn toppen zijn precies gestopt met ontwikkelen.

    Ik heb gehoord dat rond de 6 de ideale PH is, maar anderen zweren bij 5.8 of 6, ik weet het eventjes niet meer, ik had het graag eens van jullie gehoord.
    -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

    #2
    Ik kan niet eens na de komma meten met mijn pH setje en kijk me toppen maar. Zolang je ROND de 6 zit is het helemaal okee hoor. De plantjes kunnen een kleine speling aan. Dat je planten stoppen met topvorming zal dan wel aan iets anders liggen. Je moet misschien niet direct denken aan een fout bij jou, misschien houden ze sowieso een pauze of doen ze het wat kalmer aan. Die van mij ligt tussen de 5.5 en 6.5 erges dusjah...

    Comment


      #3
      Ik probeer altijd op de kop 6.2 te geven, bij iedere x dat ik hen water geef.

      Comment


        #4
        Oei, dan vrees ik dat ik een beetje te laag geweest ben misschien, maar ik maak wel degelijk fouten hoor, nog geen klein beetje , nog goed dat het een groen smileytje is, want ik lach eigenlijk maar een beetje groen op het moment.

        Ze zijn ook helemaal geel aan't worden, ik snap niet meer wat ik verkeerd doe, ik heb al vanalles geprobeerd, het enige probleem dat het zou kunnen zijn is mijn LV, die tussen de 15 en 50 schommelt, en de temperatuur die van 19 tot 31 kan schommelen, en mijn PH ook nog eens dus.

        De volgende ronde worden Snowwhitejes, een gemakkelijke soort, die normaal gezien wel tegen een stootje moet kunnen, op hoop van zege.

        Er zaten wel wat hermas tussen die ik gecastreerd heb, misschien heeft het daar iets mee te maken ofzo, waren zaadjes van Dutch Passion, typisch.
        -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Ja hoor, Dutch Passion en hermas, da's gelijk vliegen op stront!
            Altijd t'zelfde met DP.
            -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

            Comment


              #7
              Ik kap er ook mee met die DP's. Vanaf nu Nirvana all the way...
              Maar feminised zaad stop ik ook van af. Het is naar mijn mening wat onnatuurlijk, heel labiele genetica, niet betrouwbaar... En zo kan ik nog wel een uur doorgaan...
              Gewoon zaad nemen en goed volzetten, op wat geluk rekeken en dan geen miserie meer met die herma's... Het is zoals op glad ijs het met feminised zaden. Je weet nooit of je goed gaat zitten. Eenmaal je uit gewoon zaad geselecteerd hebt dan ben je vrij zeker...

              Comment


                #8
                ligt aan het medium waarin je je plantjes hebt staan,hydro,aarde ofcocos en andere
                mediums,de ene luistert beter als de andere.
                hydro heeft niets in de mat,in aarde zitten allerlei voedingsstoffen. aarde kan je spelen met de ph,voor een deel corrigeerd de aarde dat zelf, je moet alleen zorgen
                dat je altijd tussen 5.5 en 6.5 blijft,alleen dan moet je zomin mogelijk ph+of ph- gebruiken dat vinden plantjes niet lekker,succes.

                Comment


                  #9
                  hoe verlagen jullie die ph dan?

                  ik heb hier wel en potje ph min voor mijn aquarium water maar dat lijkt me niet goed voor de planten

                  groet

                  Comment


                    #10
                    Gewoon een bus Ph- bij de shop kopen een paar druppeltjes in het water (natuurlijk wel blijven meten). Ph+ voor aarde lijkt me niet verstandig dan kan je beter even een nieuw voedingsvatje maken. Ik veronderstel dat je toch geen 200L ineens aanmaakt. Tracht een Ph van 6.0 te halen zit je op 5,9 of 6,2 dan zit je nog meer dan goed

                    Comment


                      #11
                      let je wel op dat je ph- groei en bloei hebt...

                      grtzzz

                      Comment


                        #12
                        Ph groei en bloei?
                        Meen je dat?
                        Ik heb gewoon een bus PH min van de GS, maar daar staat voor de rst niets op ivm groei/bloei.
                        -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                        Comment


                          #13
                          Waarschijnlijk heb je er ene met salpeterzuur ?

                          PH- groei = salpeterzuur

                          PH- bloei = fosforzuur


                          Volgens mij maakt het niks uit, als je Pk 13-14 gebruikt heb je toch al extra fosfor voor je bloei.

                          Als je je PH omhoog wilt krijgen kun je ook een beetje kalk toevoegen.
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                            #14
                            Ik heb al kalk bij de grond gevoegd in het begin bij het overpotten, voor de rest meet ik de aarde niet, ik meet alleen de PH van het water, dat is 6.2, is het aangeraden om een staaltje van de aarde te nemen, of is gewoon 6.2 voldoende?
                            -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                            Comment


                              #15
                              Als je hebt zitten stuntelen mat je water en je bent niet zeker denk ik dat je het beste een staaltje kunt nemen en dit testen. Dit is zeker nuttig als je de aarde wilt hergebruiken.

                              hoe ver zit je eigenlijk in je kweek ? Gele bladeren op het eind zijn normaal, de plant voelt het einde naderen en gaat nog snel wat voedingsstoffen uit de bladeren trekken.
                              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                              Comment

                              Bezig...
                              X