vraag over hoogte

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Pablo90
    Senior Stoner
    Member
    • Apr 2013
    • 48

    #1

    vraag over hoogte

    Korting op 420shop
    Ik had een vraagje, ik wil een tent kopen, van 90x90x160, ik heb zelf nog een hps 400watt lamp philips liggen met vsa, een davin dv12 schakelbord, een buisventilator een phatrino koolstoffilter en een passieve inblaas.

    Waar ik normaal kweekte had ik normaal 2 meter hoogte, ma nu heb ik minder hoogte vandaar de tent van 160 hoog, ik vroeg me af of het mogelijk was om er normaal in kweken zonder te scroggen of S.O.G. als ik ze gewoon wat korter voorgroei op 12/12 en de planten doe toppen en bijv whitewiddow zet.
    Mijn lamp hang ik ong. 50cm van mn dames af dus ze kunnen dan maar inclusief pot 110cm worden.

    Moet dit problemen opleveren of zal het denk jullie wel lukken?
    Ik wil namelijk niet telkens hoeven te knakken, buigen, scroggen of s.o.g

    Graag advies,vast bedankt
  • Dylero
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Sep 2011
    • 280

    #2
    Re: vraag over hoogte

    ik denk dat lukt prima !

    filter en afzuiging uit de tent als geluid en plaats geen probleem zijn,
    indica's kweken, of mss zelfs auto's ?

    maar moet zeker wel lukken !


    succes
    2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

    Comment

    • Pablo90
      Senior Stoner
      Member
      • Apr 2013
      • 48

      #3
      Re: vraag over hoogte

      @ dylero, ik koop normaal stekjes en mn boer regelt alleen whitewiddow lukt dat denk je?
      En de afuiger en filter moet ik wel buiten de tent kunne plaatsen!

      Comment

      • Dylero
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Sep 2011
        • 280

        #4
        Re: vraag over hoogte

        wel moeilijk zeker te zijn hoe hoog die worden, best je stekkenboer vragen hoe groot deze worden.
        ik heb wel al een keer white widow van royal queen seeds gehad, deze zijn toen 70-90cm(vanaf de pot) hoog geworden, maar ik heb toen 4of5 weken voorgegroeid.
        dus ik vermoed als je minder lang voorgroeid dat het zeker mogelijk moet zijn.
        Last edited by Dylero; 22 June 2013, 22:08.
        2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

        Comment

        • Pablo90
          Senior Stoner
          Member
          • Apr 2013
          • 48

          #5
          Re: vraag over hoogte

          oke bedankt maat, ik ga het gewoon op goed geluk proberen!

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          en een tent kopen van 100x100x180 kan ik die niet 10 cm kleiner maken, door bijv, 10cm van die buizen af te zagen? alleen heb ik dan met het tent zeil een probleem denk ik he?

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          en wat kunnen jullie me aanraden 7L potten of 11L potten?

          Comment

          • Dylero
            Wicked Stoner
            MemberLucky Member
            • Sep 2011
            • 280

            #6
            Re: vraag over hoogte

            euhm ja, je kan altijd wel iets forceren door zelf in elkaar knutselen. maar hetgeen wat ge voorstelt zou ik niet doen, je zeil gaat hangen gelijk een slappe pummel
            ik zou persoonlijk voor de 11L gaan
            2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

            Comment

            • Pablo90
              Senior Stoner
              Member
              • Apr 2013
              • 48

              #7
              Re: vraag over hoogte

              oke, bedankt voor de info kerel, ik ga dan voor 90x90x160 en zet er 9x11 liters in

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: vraag over hoogte

                Ik denk dat je niet aan 'knakken, buigen of scroggen' ontkomt met 400W in 160 als je uit zaden zou kweken.
                Met stekken zal het misschien wel kunnen, als je ze een dag of 5 groei geeft, en dan op 12/12 gaat.
                Dan zou ik er wel meer zetten, in 7L potten.

                Behandel je stekken met een goed anti-beestjes middel, vóórdat je ze in de tent zet.
                Helemaal onderdompelen in een emmer, tot het blokje (die dus niet).
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • Pablo90
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Apr 2013
                  • 48

                  #9
                  Re: vraag over hoogte

                  @QnQ: ok,e ja ik ga voor stekken, whitewiddow ik wou proberen er 12x11 literpotten in te zetten, en mn stekjes behandel ik meestal met dettol aangelengd met water, spuit ik ze altijd zeik nat. Ik ga inderdaad maar een dag of 5/6 voorgroeien en gooi dan de schakelkast op 12/12..

                  Is die dettol denk je voldoende? ik heb er nooit problemen mee gehad, of kan je me een ander middel aanraden?

                  Thanks!

                  Comment

                  • HR83
                    Advanced Grower
                    MemberLucky Member
                    • May 2011
                    • 1046

                    #10
                    Re: vraag over hoogte

                    dit schijnt indd te werken , dettol
                    __________________________________________________ ______________

                    When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                    sigpic

                    Comment

                    • moreweed
                      Exquisite Grower
                      MemberLucky Member
                      • Dec 2009
                      • 5939

                      #11
                      Re: vraag over hoogte

                      anti-roosmiddel om het af te maken (we willen tenslotte geen roos nietwaar ?)
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Re: vraag over hoogte

                        Dettol is leuk tegen schimmels en micro organismen, maar tegen grotere beestjes doet het niks denk ik.
                        Maar als dat in het verleden al goed gewerkt heeft, geen reden om te veranderen.

                        Ik gebruikte voor stekken een emmertje Masai, PVP of Neemolie.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • Pablo90
                          Senior Stoner
                          Member
                          • Apr 2013
                          • 48

                          #13
                          Re: vraag over hoogte

                          oke kan ik inderdaad ook eens proberen.. Ik heb net mn tent besteld 80x80x180.. ik heb alle apparatuur al in huis,, zodra ik mn tent binnen heb bouw ik hem op en zou ik een leuk kweek verslagje maken

                          Comment

                          Bezig...