Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp nodig bij Mist-Pro 4 luchtbevochtiger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hulp nodig bij Mist-Pro 4 luchtbevochtiger

    Korting op 420shop
    hello iedereen,

    mijn kweekje van 2x blue widow is nu een week oud. Plantjes zien er heel goed uit, tot nu toch . Om de LV hoog genoeg te houden had ik een luchtbevochtiger gekocht, een mist pro 4. Het apparaat op zich werkt perfect, maar ik ben bang om hem op 100% zetten want ik zie een kalkaanslag op mijn lampkap en dus waarschijnlijk ook op mijn lamp.
    Nu heb ik hem op max LV gezet en de het mist percentage op een minimum, maar daar gaat de LV niet echt omhoog van. Hij blijft tussen de 30 - 40%.

    Iemand ervaring met luchtbevochtigers en kalkaanslag? Tips ook welkom...Mijn kweektent is 60*60*160 van secret jardin, de lamp is een 300W plug en grow spaarlamp.

    groeten,

    Dope

    #2
    Re: hulp nodig bij Mist-Pro 4 luchtbevochtiger

    nee serieus ?
    lijkt me zo vreemd ... kalk aanslag ?
    2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

    Comment


      #3
      Re: hulp nodig bij Mist-Pro 4 luchtbevochtiger

      wow jij bent ook echt een meerwaarde hier... bedankt voor je hulp en tips, heel erg behulpzaam...

      Comment


        #4
        Re: hulp nodig bij Mist-Pro 4 luchtbevochtiger

        Oorspronkelijk geplaatst door Dope82 View Post
        wow jij bent ook echt een meerwaarde hier... bedankt voor je hulp en tips, heel erg behulpzaam...
        Haha
        Als je met zaadjes werkt is hoge LV niet echt belangrijk,voor stekjes wel,stekjes moeten nog wortels ontwikkelen...
        Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

        Comment


          #5
          Re: hulp nodig bij Mist-Pro 4 luchtbevochtiger

          hebt ge al ooit eens kalkaanslag gezien ?
          http://www.google.be/search?q=kalkaa...2F%3B425%3B282

          ach nee waarom zou ik twijfelen om het te geloven, het is volkomen mogelijk om kalkaanslag te krijgen op je kap van een bevochtiger
          Last edited by Dylero; 8 July 2013, 19:07.
          2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

          Comment


            #6
            Re: hulp nodig bij Mist-Pro 4 luchtbevochtiger

            De binnenkant van mijn lampkap krijgt een wit achtige laag... Eerste wat ik denk is kalk uit het water dat wordt verneveld... Tis mss niet zoals op de foto's die je linkte, maar hoe noem je dat dan?

            Bedankt Sole Mio, dat wist ik al, maar hoge LV is toch altijd meegenomen, niet?

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: hulp nodig bij Mist-Pro 4 luchtbevochtiger

              wel, ik betwijfelde alleen dat het kalkaanslag was, maar ik kan fout zijn.(daarmee dat ik het vroeg), als het is gelijk je omschrijft, vreemd. heb nog nooit zoiets gehoord !
              Is het misschien druppelvorming wat terug is opgedroogd door de warmte ? voelt het kalkachtig aan als je weg wrijft ?

              kun je die mist niet richten dat hij niet op de lampkap blaast ?

              Hoge LV kan geen kwaad, maar bij zaad is het echt ondergeschikt imo, als je blad weinig vocht kan opnemen zullen je wortels zelfs sneller groeien.
              2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

              Comment


                #8
                Re: hulp nodig bij Mist-Pro 4 luchtbevochtiger

                Ik gebruik kraantjeswater, en bij ons is het water redelijk hard. De lampkap is ongeveer zo breed als mijn tentje :p. Ja, ik richtte de "nozzle" op de zijkant van de tent , niet recht op mijn lamp omdat ik schrik heb voor kortsluiting. Ik kan het inderdaad wat wegwrijven met een doekske, maar er blijft nog altijd een klein laagje achter. De grootste vraag die ik heb is eigenlijk: Kan dat veel kwaad? Vooral voor mijn lamp dan, die kap ik altijd schoonmaken natuurlijk...

                Ga nu proberen om mijn plantjes hoger te zetten, de mist is dan al meer opgelost in de lucht...Misschien helpt dat iets...

                Comment


                  #9
                  Re: hulp nodig bij Mist-Pro 4 luchtbevochtiger

                  Een LV van >50% is overbodig bij plantjes uit zaad, het is zelfs niet zo goed.
                  Door de hogere LV zal ze wat minder wortel ontwikkelen.

                  Ik krijg de LV hier met moeite onder de 70 's nachts, da's niet zo raar, want zo hoog is het buiten ook.
                  Komt er wel voldoende verse lucht binnen ?

                  Ik zou ander water gaan gebruiken.

                  Er hoort helemaal niets op je reflector te zitten, anders reflecteert ze niet meer eh...
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: hulp nodig bij Mist-Pro 4 luchtbevochtiger

                    Heey Dope82 in principe zou het reeds verdampte water ( wat uit de bevochtiger komt ) geen kalk meer mogen bevatten omdat dit simpelweg niet verdampt bij dezelfde temp ( of ultrasone omstandigheid ) als water.
                    dat de druppeltjes onderweg naar de lampkap wat stof of dergelijke mee brengen en dat neer slaan op de kap klinkt mij logischer.
                    maak anders je kap schoon en vul daarna de bevochtiger met gedemineraliseerd water wat dus geen kalk meer bevat word hij dan nog vies is het wat anders dan kalk ( miss stof of pollen uit de buiten lucht )
                    Groetjes
                    Last edited by dj jackhammer; 9 July 2013, 21:48.

                    Comment


                      #11
                      Re: hulp nodig bij Mist-Pro 4 luchtbevochtiger

                      bedankt voor jullie meningen.
                      Het zouden de mineralen zijn die in het water zitten. Verse lucht is geen probleem, snachts heb ik de deur altijd op een kier zodat er constant verse lucht binnenkomt.

                      zal eens proberen een eigen nozzle te maken zodat de mist nog meer verdunt is tegen dat hij in de tent komt. Mss helpt dat iets...

                      bedankt & greetz

                      Comment


                        #12
                        Re: hulp nodig bij Mist-Pro 4 luchtbevochtiger

                        never mind
                        Last edited by showtime; 11 July 2013, 20:45.

                        Comment

                        Bezig...
                        X