Vraagje Wietplanten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • ArnoBlazing
    Retired
    • May 2013
    • 4

    #1

    Vraagje Wietplanten

    Korting op 420shop
    Hey ik ben nieuw hier en heb 2 maanden geleden men eerste kweek ooit gestart. (Indoor kweek, zeer amateuristisch geen tentje met lampen, gewoon in de veranda.)

    Nu weet ik zelf niet zoveel over plantziektes enz maar laatst zag ik dit op men plant en het begint nu al een beetje te spreiden naar men andere plantjes ook. Ik dacht eerst aan een schimmel maar heb het er proberen af te vegen maar zonder succes.



    En nog een andere vraagje hebben jullie enige idee in welk stadium deze plant zit of hoelang het nog duurt voor te oogsten? Ik heb geen idee welke soort plant het is maar ik heb ze geplant op 21 mei dus ongeveer 2 maanden oud nu.





    Alvast Bedankt, ArnoBlazing.
  • CannaVis
    Banned
    • Jul 2009
    • 845

    #2
    Re: Vraagje Wietplanten

    met je bladprobleem kan ik je niet helpen maar ik denk iets van ongedierte...
    over de bloeitijd...die moet nog wel een paar weekjes!
    maar ik zou ze buiten zetten met dit weer als ik van jou was.

    Comment

    • Bombadil
      Gandhi Ganjamaster
      MemberLucky Member
      • Dec 2011
      • 465

      #3
      Re: Vraagje Wietplanten

      Wat bedoel je precies met indoor? Is dat onder een lamp of achter het venster??
      "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

      Comment

      • CannaVis
        Banned
        • Jul 2009
        • 845

        #4
        Re: Vraagje Wietplanten

        veranda...dus zal achter het raam zijn!!

        Comment

        • ArnoBlazing
          Retired
          • May 2013
          • 4

          #5
          Re: Vraagje Wietplanten

          @Bombadil
          Neen niet onder lampen ze staan gewoon achter het raam maar krijgen wel hele dag door zon.

          Comment

          • Bombadil
            Gandhi Ganjamaster
            MemberLucky Member
            • Dec 2011
            • 465

            #6
            Re: Vraagje Wietplanten

            Ohw, niet goed gelezen. Ja, achter het glas is nooit optimaal, en de veranda zal wss met dubbel glas zijn, nog slechter. Zet ze gewoon buiten, dat is al een begin.
            "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

            Comment

            • ArnoBlazing
              Retired
              • May 2013
              • 4

              #7
              Re: Vraagje Wietplanten

              @Bombadil
              het is men eerste kweek dus puur experimenteel daarom dat nog geen lampen aanschaf. Maar ik zal ze buiten zetten

              Comment

              • RollUp
                Expert Grower
                MemberLucky Member
                • Jul 2011
                • 1445

                #8
                Re: Vraagje Wietplanten

                Je hebt last van ongedierte, zo te zien in ieder geval Trips. Maar ik sluit niet uit dat er ook andere beestjes zitten, ik vermoed van wel.

                Beetje lastig te bestrijden omdat je niet wilt dat je toppen nat worden en daardoor toprot ontstaat. Misschien hebben andere tips.
                Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                Comment

                • ArnoBlazing
                  Retired
                  • May 2013
                  • 4

                  #9
                  Re: Vraagje Wietplanten

                  @RollUp

                  Klinkt niet goed :s
                  Hoop dat hierdoor mijn oogst niet mislukt.

                  Comment

                  • RollUp
                    Expert Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jul 2011
                    • 1445

                    #10
                    Re: Vraagje Wietplanten

                    Klinkt ook niet goed nee En het zal in ieder geval invloed hebben op je oogst.

                    Zelf ben ik best attent op die rot beestjes. Ik probeer te zorgen dat ik helemaal schoon de bloei periode in ga, omdat bestrijden steeds lastiger wordt.
                    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                    Comment

                    Bezig...