Wat heeft verpotten voor zin

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • inhalex
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Jan 2013
    • 12

    #1

    Wat heeft verpotten voor zin

    Korting op 420shop
    Hallo

    Ik vroeg mij af waarom mensen na de ontkieming vaak het zaadje in een kleine pot doen en daarna pas in een grote.
    Wat is het verschil als je ze na de ontkieming gewoon meteen in een grote pot stopt?

    groet
  • Wietefras
    Amazing Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2013
    • 4374

    #2
    Re: Wat heeft verpotten voor zin

    Denk vooral vanwege de ruimte onder de (voorkweek) lamp of de hoeveelheid benodigde grond (als je de mannetjes nog weg gooit). Een hoop kleine potjes past nou eenmaal beter onder een lamp en als de helft van de planten niet gebruikt wordt hoef je daar ook geen dure grote potten voor te hebben en een berg aarde bij te kieperen.

    Verpotten helpt ook om de eerste strek eruit te halen. Je kunt de plantjes dan wat dieper zetten.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment

    • HJM
      Wicked Grower
      MemberLucky Member
      • Mar 2010
      • 3714

      #3
      Re: Wat heeft verpotten voor zin

      Verspenen en later verpotten geeft een veel beter wortel gestel.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment

      • Dylero
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Sep 2011
        • 280

        #4
        Re: Wat heeft verpotten voor zin

        en als je werkt met voorbesmeste aarde moet je ze eerst in stek/zaai aarde zetten zodat de jonge worteltjes niet verbranden
        2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

        Comment

        • showtime
          Wicked Stoner
          • Sep 2010
          • 238

          #5
          Re: Wat heeft verpotten voor zin

          Ik weet het niet hoor,maar ik zet ze altijd in voorbemeste aarde en ik heb nooit geen problemen daarmee,geef alleen afgezuurd water de eerste 3 weken

          Comment

          • Cookaap
            Elite Grower
            • Dec 2011
            • 2730

            #6
            Re: Wat heeft verpotten voor zin

            Misschien is voorbemeste potgrond niet zo sterk voor zaailingen maar als je growshop aarde koopt (bijv goldlabel special mix) en je zet daar meteen een zaailing op dan verbrand die hoogstwaarschijnlijk. Dat zul je nog wel merken denk ik.

            als ze het wel overleven weet je dat ze erg sterk zijn.

            Comment

            • Dylero
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Sep 2011
              • 280

              #7
              Re: Wat heeft verpotten voor zin

              idd, en ook al overleven ze het wel, dat wil nog niet zeggen dat het optimaal is voor de kleine plantjes.
              Veel producenten raden het ook af om stek/zaailingen in hun voorbemeste aarde te zetten.
              2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

              Comment

              • Wietefras
                Amazing Grower
                MemberLucky Member
                • Mar 2013
                • 4374

                #8
                Re: Wat heeft verpotten voor zin

                Daarvoor kun je ook een kuiltje maken en vullen met stekgrond waar je dan het zaadje in doet.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment

                • showtime
                  Wicked Stoner
                  • Sep 2010
                  • 238

                  #9
                  Re: Wat heeft verpotten voor zin

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap
                  Misschien is voorbemeste potgrond niet zo sterk voor zaailingen maar als je growshop aarde koopt (bijv goldlabel special mix) en je zet daar meteen een zaailing op dan verbrand die hoogstwaarschijnlijk. Dat zul je nog wel merken denk ik.

                  als ze het wel overleven weet je dat ze erg sterk zijn.
                  Haha dat is precies de aarde die ik gebruik
                  Zowel zaailingen als stekken doen het er gewoon goed op.
                  Last edited by showtime; 22 July 2013, 09:02.

                  Comment

                  Bezig...