Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spint in bloeifase

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    spint in bloeifase

    Korting op 420shop
    Beste,

    Zit nu in week 6 bloei PP en al die tijd geen problemen gehad.
    nu last van spint.
    eitjes onder bladeren en kleine zwarte stipjes op sommige blaadjes die rondlopen.
    heb geprobeerd zoveel mogelijk van deze bladderen te verwijderen en heb gespoten met cannacure.
    er zitten al redelijke toppen op dus ben wel voorzichtig met spuiten maar cannacure schijnt geen kwaad te kunnen.
    is het uitzetten van roofmijt noodzakelijk?
    de verwachting is over 3 weken oogsten.
    maar wil wel zsm van de spint en eitjes af....zoals gezegd gister zo veel mogelijk weg gehaald en ben benieuwd vandaag
    iemand nog tips of meningen?
    alvast bedankt

    #2
    Re: spint in bloeifase

    Binnen of buiten?

    Comment


      #3
      Re: spint in bloeifase

      Ik kwam in mijn levensloop, nee Forumloop een klein berichtje tegen waarin iemand, weet niet meer wie beweerde spint flink in toom te houden, door plakband omgekeerd om zijn vingers te winden.
      Het kleerborstel effect dus. (ken je die rollers die plakken).
      Hij vertelde dat hij flink wat weg kon halen door dit te doen, incl. eitjes.
      Misschien dat het iets is, het kwam uit mijn donkere,achterliggende gedachten.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment


        #4
        Re: spint in bloeifase

        Roofmijt uitzetten.

        Comment


          #5
          Re: spint in bloeifase

          In dit stadium van je bloei kan je geen bestrijdingsmiddelen meer gebruiken. Dit is niet zo goed voor je wiet straks...

          Enige wat je kan doen is dagelijks beestjes weghalen. Ik gebruik hiervoor mijn stofzuiger en een panty van mijn vrouw! Stukje panty voor de stofzuigermond en de stofzuiger niet te hard laten zuigen. En dan je blaadjes stofzuigen.

          Er zijn vast meerdere van dit soort manieren om die beestjes in toom te houden, maar meer dan dat zit er waarschijnlijk niet in voor je.
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

          Comment


            #6
            Re: spint in bloeifase

            ROOFMIJT , www.koppert.nl

            Comment


              #7
              Re: spint in bloeifase

              Roofmijten weigeren ook wel eens.
              Zou niet al te veel blad weghalen, daardoor vertraagt de bloei en kon het wel eens langer gaan duren.
              Spuiten op je toppen is nooit een goed idee, whatever de fabrikanten je ook beloven.
              Dat wordt knetterwiet.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: spint in bloeifase

                Je kan nog probleemloos spuiten met Neem olie opgelost in zachte zeep of Dreft.
                http://www.neem-holland.nl/neem-holl...000001&lang=NL

                Links onder aan de pagina kan je doorlinken naar recepten.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Actieve Ingredienten
                Azadirachtin:Veroorzaakt een sterke vermindering van de eetlust van insecten en verhinderd de voortplanting van insecten door beinvloeding van het insectenhormoon Ekdyson. Ook is het ook werkzaam tegen verschillende Nemotoden.

                Meliantriol:

                Salannin:

                Nimbin: Werkzaam tegen verschillende virussen in planten (bijv. bij aardappelen) en bij vogels.



                Nimbidin:
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment


                  #9
                  Re: spint in bloeifase

                  Als je dan de linkt opent, zie je dit staan;

                  De hoogwaardige niet drogende olie heeft op grond van zijn eigenschappen een grote cosmetische waarde voor vooral een droge en geirriteerde huid.
                  Das dan toch opvallend Zonder iets af te doen aan je verhaal, ken het product verder echt niet.
                  Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                  Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                  Comment


                    #10
                    Re: spint in bloeifase

                    Het heeft ook medische eigenschappen inderdaad.
                    Interessant middeltje hoor, ik gebruik het hier in de tuin als er wat teveel leven in de planten komt.

                    Toch zou ik ook dit niet in m'n toppen willen als ik over 3 weken moet oogsten.
                    Maar da's voor een ieder persoonlijk misschien.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: spint in bloeifase

                      Al eens geprobeerd? Ik wel n.l.
                      Tot een week voor de oogst te gebruiken, al zit je dan al goed fout natuurlijk.
                      Spint is n.l. goed te voorkomen.

                      Neem is zeer goed te gebruiken als curatief EN preventief middel tegen insecten en spint.
                      Geen plant komt mijn hok in zonder onder en boven gespoten te zijn met een mix van Neem-olie, Nano-kalk, Teldor en TopsinM.
                      Ook spuit ik daarmee de grond goed in.

                      Op deze manier blijf ik de meeste ziekten en plagen voor.
                      Last edited by HJM; 24 July 2013, 14:02.
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment

                      Bezig...
                      X