Onze plantjes! + tips zijn welkom.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • jeffreyclecnh
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Jul 2013
    • 11

    #1

    Onze plantjes! + tips zijn welkom.

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Wij hebben 5 auto flower's, en we willen jullie er graag foto's van laten zien.
    Misschien hebben jullie eventuele tips voor ons.
    We willen er namelijk zoveel mogelijk over leren.

    De plantjes zijn nu 26 dagen oud.
    Een paar van de plantjes hebben een geel onderblaadje, maar verder zijn de planten wel gewoon helemaal groen.


    We geven ze behoorlijk wat water, maar toch lijken ze wel een beetje droog?

    Plantjesss 2.jpg
    Plantjes 1.jpg
    Planntjes 3.jpg


    Groetjes!
  • Heribei
    Advanced Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2011
    • 1140

    #2
    Re: Onze plantjes! + tips zijn welkom.

    Begin is met de potten fatsoenlijk te vullen tot de rand!
    Verder zien ze er wel oke uit.

    Comment

    • jeffreyclecnh
      Plantje
      Nieuw Lid
      • Jul 2013
      • 11

      #3
      Re: Onze plantjes! + tips zijn welkom.

      Bedankt voor je tip!
      We gaan morgen gelijk halen.

      Dank je wel.

      Comment

      • CannaVis
        Banned
        • Jul 2009
        • 845

        #4
        Re: Onze plantjes! + tips zijn welkom.

        potten tot de rand vullen zal niemeer gaan aangezien je je planten te diep in de pot geplant hebt...
        gewoon tot aan de lobbladen vullen(die kleine ronde blaadjes).
        voor de rest zien ze er prima uit

        Comment

        • RollUp
          Expert Grower
          MemberLucky Member
          • Jul 2011
          • 1445

          #5
          Re: Onze plantjes! + tips zijn welkom.

          Over het water geven. Ik vermoed dat de potten behoorlijk wat water bevatten. Niet boven in, maar juist onderaan. Er is eigenlijk maar 1 manier om dat onder controle te houden; Til je pot op Je leert dan vanzelf wanneer een plantje water nodig heeft. Een wietplant kan beter iets te droog staan, dan te nat.

          Zo te zien heb je tuinaarde gebruikt. De voeding die hierin zit is niet toereikend voor wietplantjes. Aarde van de growshop is om veel reden bijna noodzakelijk. Daarnaast een goede voeding gebruiken, vooralsnog zie ik geen tekorten.

          Verder je potten aanvullen, zoals de rest al zegt. Hou rekening met Ph waarde van je water.

          Succes met je kweek!
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

          Comment

          • jeffreyclecnh
            Plantje
            Nieuw Lid
            • Jul 2013
            • 11

            #6
            Re: Onze plantjes! + tips zijn welkom.

            Bedankt allemaal voor de goede tips, super!

            Ik heb vandaag nieuwe aarde gekocht, en de potten een beetje bijgevuld.
            Maar als ik weer nieuwe plantjes ga kopen, dan ga ik zeker geen tuinaarde kopen maar speciale van de growshop.
            De stekkies zijn wel gekweekt in aarde van de Growshop.


            Verder heb ik aan één plant twee onderste blaadjes die een beetje aan het omkrullen zijn.
            Gewoon laten zitten totdat ze er af vallen? (En dan gelijk weghalen) of zelf er voorzichtig afhalen?

            Ik denk dat dat wel met het water te maken kan hebben?

            We gaan even een PH waarde metertje aanschaffen.

            Nogmaals, bedankt voor de goede tips. En meer zijn tips zijn altijd welkom

            Comment

            • RollUp
              Expert Grower
              MemberLucky Member
              • Jul 2011
              • 1445

              #7
              Re: Onze plantjes! + tips zijn welkom.

              Nooit zelf blaadjes eraf halen, de plant stoot ze vanzelf af. Dan haal je ze weg

              Als je de lop blaadjes bedoelt, die sterven na verloop van tijd inderdaad af.
              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

              Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

              Comment

              • jeffreyclecnh
                Plantje
                Nieuw Lid
                • Jul 2013
                • 11

                #8
                Re: Onze plantjes! + tips zijn welkom.

                Dan blijf ik gewoon van de losse blaadjes af, althans ze zitten niet helemaal los dus als ze er af vallen kan ik ze altijd nog weg halen.

                Hier wat nieuwe foto's van mijn plantjes.

                Ze beginnen trouwens ook echt al goed te ruiken.

                20130726_5.jpg20130726_6.jpg20130726_7.jpg20130726_8.jpg20130726_5.jpg

                Comment

                • RollUp
                  Expert Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jul 2011
                  • 1445

                  #9
                  Re: Onze plantjes! + tips zijn welkom.

                  Heb je met een joint in je mond geroken aan de plantjes? Deze kunnen nog niet geuren, de bloemen geuren
                  Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                  Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                  Comment

                  • HOMMEL
                    Wicked Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Oct 2012
                    • 229

                    #10
                    Re: Onze plantjes! + tips zijn welkom.

                    Oorspronkelijk geplaatst door RollUp
                    Heb je met een joint in je mond geroken aan de plantjes? Deze kunnen nog niet geuren, de bloemen geuren
                    soms heb ik ook de indruk dat planten zelfs in de groei al gaan ruiken.
                    't kan ook ins hoofd zitten
                    Leren = Experimenteren

                    Comment

                    • Heribei
                      Advanced Grower
                      MemberLucky Member
                      • Oct 2011
                      • 1140

                      #11
                      Re: Onze plantjes! + tips zijn welkom.

                      Nee hoor met die grote kunnen ze wel geuren hoor

                      Comment

                      • Escargot
                        Amazing Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jun 2013
                        • 4984

                        #12
                        Re: Onze plantjes! + tips zijn welkom.

                        Ehh zie ik het nu goed, hebben jullie die planten nu al weer naar binnen gehaald.

                        Het zijn geen bejaarden.
                        Ze ze even gezellig in de zon als het de overspannen verpleegster het uit komt.
                        Wilt u liever een beetje in de schaduw meneer, of het volle zonnetje vandaag.
                        Ja zo ja, dan kan ik gezellig even naar de vogeltjes staren.
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                        Comment

                        • ceBep
                          Retired
                          • Jun 2009
                          • 4745

                          #13
                          Re: Onze plantjes! + tips zijn welkom.

                          Als je ermee begint te zeulen van binnen naar buiten en andersom, kun je ze net zo goed direct weg flikkeren....afblijven of weggooien is mijn tip

                          Comment

                          Bezig...