1/5 ontkiemt wat nu?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • helanren
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Apr 2013
    • 14

    #1

    1/5 ontkiemt wat nu?

    Korting op 420shop
    beginnerde kweker (maandje lurker hier). heb 5 royal dwarf proberen te ontkiemen. 1 was goed ontkiemt en de andere 4 niet zeer goed. heb ik pech of kan ik bij webshop klagen?

    mvg
    helanren
  • angel777
    Cronic Grower
    • Mar 2010
    • 3409

    #2
    Re: 1/5 ontkiemt wat nu?

    als de fout niet aan jezelf te wijten is kun je klagen!
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment

    • Cookaap
      Elite Grower
      • Dec 2011
      • 2730

      #3
      Re: 1/5 ontkiemt wat nu?

      Hoe heb je ontkiemd dan?

      Vaak zijn beginnersfouten dat je de zaden te nat of te warm (of combinatie) hebt gehouden.

      Tip: Kijk maar 1x per dag naar je ontkiemende zaadjes.

      Comment

      • RollUp
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Jul 2011
        • 1445

        #4
        Re: 1/5 ontkiemt wat nu?

        Ik heb ook Royal Dwarf staan, ik had 5 uit 5.

        Voordat je klaagt, misschien goed om hier eerst te vertellen hoe je het hebt gedaan. Ik vermoed dat je zelf een foutje hebt gemaakt
        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

        Comment

        • helanren
          Plantje
          Nieuw Lid
          • Apr 2013
          • 14

          #5
          Re: 1/5 ontkiemt wat nu?

          2 had ik tussen 2 watjes gedaan, ze ontkiempde alleen 1 mm ofzo na dag 2 geen verandering, kamer temperatuur rond 27 denk ik. en de 3de/4de waren in glas met water. de 3de zelfde verhaal maar de 4de kiemde tot 1 cm daarna deed ik hem lightmix en nu is die langzaam aan groeien. dus ik deed de 5de ook in een glas maar zelfde resultaat als 1ste 2de en 3de zaadje maar 1mm uitgekomen.

          kan best beginnersfout zijn hoor. ik doe het alleen voor de fun. maarja niet dat ik heel hard wil klagen. wel een dure zaadje had ik 25 euro per zaad in mijn ogen.

          ik heb hier nog een white widdow liggen maar heb geen zin dat hij zo groot wordt. dus ik heb er niks aan.

          Comment

          • Bombadil
            Gandhi Ganjamaster
            MemberLucky Member
            • Dec 2011
            • 465

            #6
            Re: 1/5 ontkiemt wat nu?

            Ik heb denk ik net hetzelfde probleem gehad. Lichtjes beginnen ontkiemen om daarna volledig te stoppen, bij een temp van 30°C. Dus ik ga nog even afwachten tot het koeler wordt, en dat is volgens het weerbericht pas volgende week
            "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

            Comment

            • RollUp
              Expert Grower
              MemberLucky Member
              • Jul 2011
              • 1445

              #7
              Re: 1/5 ontkiemt wat nu?

              Klinkt niet heel verkeerd. Ik zou niet zozeer klagen, als wel een mail sturen waarin je uitlegt wat je gedaan hebt. Ook de temp en vochtigheid enzo.

              Wellicht hebben zij nog een idee en zijn ze coulant
              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

              Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

              Comment

              • helanren
                Plantje
                Nieuw Lid
                • Apr 2013
                • 14

                #8
                Re: 1/5 ontkiemt wat nu?

                IMG_20130730_005908.jpgIMG_20130730_005950.jpg
                zo ziet de ene eruit 6cm. mega budget opstelling in moment nog geen Fan aanwezig. moet nog een kast opbouwen en fans plaatsen. Is een koolstof echt nodig ? of ben ik met een vapotek oder neutralizer ook al goed?

                Comment

                • RollUp
                  Expert Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jul 2011
                  • 1445

                  #9
                  Re: 1/5 ontkiemt wat nu?

                  Die ene spaarlamp gaat niet werken, zo te zien is het geen hoge wattage. Dat is ook de reden dat ze zo lang worden, ze gaan strekken naar het licht. Je kan je spaarlamp er veel dichter op zetten.

                  Koolstoffilter is niet nodig in de groei, in de bloei is het wel erg handig. Ze gaat behoorlijk ruiken, alleen met een koolstoffilter blijf je onopgemerkt wat lucht betreft. Een fan, of beter een afzuiger hoort bij je koolstoffilter. Ook zorgt het voor verse lucht, wat ook best belangrijk is.

                  Kijk anders een keer bij de micro kweek opstellingen.
                  Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                  Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                  Comment

                  • helanren
                    Plantje
                    Nieuw Lid
                    • Apr 2013
                    • 14

                    #10
                    Re: 1/5 ontkiemt wat nu?

                    het is idd 32watt phillips wattage wat ongeveer 150 watt geeft ofzo? ik had nog geen tijd gehad om een tweede fitting bij te halen. later weer een update in deze topic.

                    Comment

                    • Bombadil
                      Gandhi Ganjamaster
                      MemberLucky Member
                      • Dec 2011
                      • 465

                      #11
                      Re: 1/5 ontkiemt wat nu?

                      Het is een 32W lamp, geen 150W Die 150W is ten opzichte van de standaard gloeilamp, die sowieso al weinig rendementvol was. Het blijft dus een 23W lamp en die moet je een pak dichter op je plant hangen.
                      Voor de groei zou ik geen warm-witte spaarlamp gebruiken, maar je moet eens zoeken naar koud of helder witte spaarlampen. Je Philips mag erbij blijven hangen, maar je plant heeft nu veel nood aan blauw licht, wat je vooral in die koude spaarlampen gaat weervinden.
                      Ik zou, in een spaarlampkweek, toch nog rond de 100W effectief, per plant, minimum, aan spaarlampen gebruiken. Hoe meer licht, hoe meer dat hij gaat opbrengen. Zorg ook dat je ze mooi verspreid over de oppervlakte van je plant, vooral wanneer ze wat groter worden. Het meeste licht komt trouwens van de zijkanten van die lampen, je kan ze beter op z'n kant plaatsen.
                      "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                      Comment

                      • helanren
                        Plantje
                        Nieuw Lid
                        • Apr 2013
                        • 14

                        #12
                        Re: 1/5 ontkiemt wat nu?

                        wat gebeurt als ik hem ergens buiten ga zetten, nu nog? ( hij is ongeveer 1 week oud). na mijn menig en reseach werk is het net te laat. maar dan heb ik nog een probleem. deze plantje krijgt nu 19.00u tot 7.00u licht. wat zou er gebeuren als ik rond 11.00 uur ergens buiten zet.

                        Comment

                        • RollUp
                          Expert Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jul 2011
                          • 1445

                          #13
                          Re: 1/5 ontkiemt wat nu?

                          Je plant krijgt waarschijnlijk een achterstand vanwege het omschakelen. Dat wil je niet als je haar buiten wil afkweken, die tijd heb je niet meer.
                          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Re: 1/5 ontkiemt wat nu?

                            Je laat ze ook veel te lang kiemen.
                            Eigenlijk mogen ze al in de grond als het zaadje is opengebarsten.

                            Plantje overpotten en ingraven tot de 1e blaadjes. Die spaghettistengel is nutteloos en het gevolg van te weinig licht.
                            Je kunt ze nog best 2 maanden buiten zetten, en als we dit weer houden kun je ze ook prima afbloeien buiten.

                            Ik zou ze snel overpotten en naar buiten verhuizen.
                            De eerste dag in de schaduw, en 's avonds zet je ze op een plek waar ze in de ochtend snel licht pakt.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • helanren
                              Plantje
                              Nieuw Lid
                              • Apr 2013
                              • 14

                              #15
                              Re: 1/5 ontkiemt wat nu?

                              mja beetje zinloos hier nog reageren maar wou toch nog even posten hoe me retarded plantje uitziet. heb deze plantje vaak verplaatst, af en toe is de lichtschakelaar niet goed gegaan. en er is ook nog onregelmatig licht gegeven. volgens mij is deze Royal Dwarf helemaal de weg kwijt. hij bloeit nog steeds niet.... hij zat onder 2x 32w Tornado's warm white 2700k.photo (5).jpg

                              Comment

                              Bezig...