Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toppen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Toppen

Korting op 420shop
    Hoeveel keer , en telkens na hoeveel internodia , kun je een plant nu feitelijk toppen (zonder dat een daling van stevigheid/opbrengst plaatsvindt) ?

Re: Toppen

Dat ben ik nu aan het uittesten.
    Ik heb al 4 plantjes waarbij er voor de 3de keer getopt is (8 hoofdstengels dus).

Check mn verslag eens.

Comment

Re: Toppen

eigenlijk is dat een vraag over moederplanten : hoe vaak kan je een moederplant stekken en toch nog een fijne bloeier overhouden ? Want toppen is niets meer of minder dan het verwijderen van een ministekje : een vakkundig verwijdert topje kan je laten bewortelen namelijk.

Er gaan verhalen rond over moederplanten van 6 jaar oud, dat heb ik zelf nooit in het echt gezien helaas. Theoretisch kan dat best, praktisch loop je tegen problemen op die nauwelijks besproken/behandeld kunnen worden omdat het moederplantenkweek sterke aanwijzingen geeft over commerciƫle belangen, iets wat we hier niet willen.

Praktisch kan je deze vraag wel op een andere manier beantwoorden : een kweekcyclus wil je niet eeuwig laten duren, op een gegeven moment moet er gebloeid worden. Een simpel kosten-batenspelletje dus > hoeveel meerwaarde heeft een verlengde groeiperiode voor de uiteindelijke opbrengst ? Kan je ruimte het hebben is denk ik ook relevant : vaak toppen maakt van je plant een struik, die enorm kan worden. Een 1m2 tentje vul je makkelijk met een plant die je lang in de groei houdt en vaak topt
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
      X