Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoogste opbrengst secret jardin 90x90x160, 2x 55watt tneon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoogste opbrengst secret jardin 90x90x160, 2x 55watt tneon

    Korting op 420shop
    Hallo mede growers,

    1. Ik vroeg ik mij af hoe ik het beste kan kweken in een secret jarding kweektent van 90x90x160. Ik heb al een paar kweekrondes achter de rug, toen heb ik alleen gebruik kunnen maken van spaarlampen.

    Binnenkort komen er nieuwe lampen in te hangen, namelijk 2x55watt tneon verlichting. Onlangs heb ik een kweekverslag gelezen waarbij iemand ging supercroppen en scroggen. Nou vroeg ik mij af of ik een hogere opbrengst kan halen als ik dat ook ga proberen, om effectiever gebruik te maken van het aanwezige licht of dat ik ze beter de hoogte in kan laten schieten? En misschien is toppen/fimmen een idee.

    In de groei zal ik het houden bij de 2x55 watt tneon verlichting, in de bloei kan ik er e.v.t. 4 philips tornado's van 23 watt per stuk bij hangen. Ik ben benieuwd naar jullie expertise!

    2.Dan had ik nog een vraagje, bij mijn vorige kweekronde gingen 2 van mijn planten ook zaad ontwikkelen. Na wat research op het forum kwam ik zelf op de conclusie dat er onderop te weinig licht aanwezig was, waardoor ze gingen stressen (correct me if i'm wrong). Ik heb rond de 40 zaden ervanaf gehaald en tot mijn verbazing kwamen die nog uit ook, nu heb ik dus een paar think different autoflowers in de tuin staan die er mooi groen en gezond uit zien. Alleen nu las ik net dat zij allemaal herma's gaan worden, terwijl ik bij een ander topic had gelezen dat ze op deze manier feminised zaden maken, dus daar hoop ik stiekem op!

    Laten staan of omhakken en binnen beginnen?

    Groetjess!!

    (Een foto van de think different autoflowers die nu in de tuin staan, staan in de bijlage)
    Attached Files
    Last edited by Earlykush; 5 August 2013, 22:48.

    #2
    Re: Hoogste opbrengst secret jardin 90x90x160, 2x 55watt tneon

    HERMA !!!! goede kweek met goed zaad geeft beter resultaat !!!!!

    Comment


      #3
      Re: Hoogste opbrengst secret jardin 90x90x160, 2x 55watt tneon

      kijk wat de zaden doen kunnen herma's zijn of fem maar denk eerder herma.maar probeer ze uit en je weet het.

      Comment


        #4
        Re: Hoogste opbrengst secret jardin 90x90x160, 2x 55watt tneon

        Bedankt voor jullie reactie, hoe groot schatten jullie de kans dat het herma's worden? Ze hebben de hele dag zon op de plek waar ze nu staan. Ik wil namelijk niet meer planten hebben staan dan dat ik nu heb dus als het hoogstwaarschijnlijk herma's worden begin ik liever een kweekje binnen met goed zaad.. Al ben ik wel erg benieuwd wat deze gaan doen, ik zal ze niet weggooien maar ergens in de natuur zetten

        Mijn eerste vraag is nog onbeantwoord, ik denk dat ik ga toppen met een big bang en cheese van greenhouse.
        http://www.wietzaadjes.nl/shop/chees...use-p-410.html
        http://www.wietzaadjes.nl/shop/big-b...ouse-p-51.html

        Of is scrog toch beter? Ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar wil het graag ervaren

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Ik heb even bekeken of ik al geslacht kan zien, bij 2 van de plantjes kan dat al. Volgens mij is de plant op de foto hieronder een herma.. Op de onderste internode (waar de rode pijltjes bij staan) zie ik volgens mij balletjes, een internode hoger heeft hij echter wel witte haren uit een zakje. Is dit nou een echte herma? Hopelijk is het goed zichtbaar, als je inzoomed is het goed te zien

        plant 1 (paint).jpg

        Plantje nummer 2 lijkt mij een vrouwtje, ik zie alleen maar zakjes met een wit haartje.

        plant 2 (paint).jpg

        Comment


          #5
          Re: Hoogste opbrengst secret jardin 90x90x160, 2x 55watt tneon

          Die TNEON straalt niet erg diep dus daar kun je met een SCROG wel voordeel halen.

          Zelf zou ik gewoon een 250 watt hps in dat tentje hangen.. kost in aanschaf misschien 60 euro voor vsa, kap en lamp.
          Meer licht, meer opbrengst en belicht ook de bladeren onderin meer. Want met je huidige licht kan je blij zijn met 40-60 gram als het goed doet.

          Comment


            #6
            Re: Hoogste opbrengst secret jardin 90x90x160, 2x 55watt tneon

            Oke dan zal het toch een scrog gaan worden, ik heb een dealtje met de huiseigenaar gemaakt, ik mag binnen kweken als het maar niet teveel watt gebruikt, een 250watt lamp is voor mij helaas geen optie..

            Enig idee of ik hier een herma te pakken heb?

            Comment


              #7
              Re: Hoogste opbrengst secret jardin 90x90x160, 2x 55watt tneon

              Zeg je hem toch gewoon dat het een 100 watt hps is ofzo
              Of je een herma hebt durf ik niet te zeggen kweek al tijden uit zowel stek als zaad en heb (even afkloppen) nog nooit last hiervan gehad.

              Comment


                #8
                Re: Hoogste opbrengst secret jardin 90x90x160, 2x 55watt tneon

                Haha ja dat zou kunnen natuurlijk, heb alleen liever geen ruzie met de huisbaas. Denk dat ik dan 2 plantjes erin zet en lekker ga scroggen!

                Comment


                  #9
                  Re: Hoogste opbrengst secret jardin 90x90x160, 2x 55watt tneon

                  Iemand enig idee of de wietplant van de foto een herma is?

                  Comment


                    #10
                    Re: Hoogste opbrengst secret jardin 90x90x160, 2x 55watt tneon

                    dan zal je een duidelijkere (close up ) foto moeten posten
                    er zijn meerdere scrog verslagen hier op het forum te vinden en met 2x55W Tneon is dat zeker aan te raden
                    en houd er rekening mee dat de tneon geen 90x90 belicht eerder 60x90

                    hiernaast gaat alles met de tneon langzamer nemen ze minder voeding op dus eerder kans op overvoeden !
                    maar omdat het langer duurt zal je in verbruikte kwh's toch minder besparen als je denkt
                    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                    Comment


                      #11
                      Re: Hoogste opbrengst secret jardin 90x90x160, 2x 55watt tneon

                      Na het vinden van "het grote herma" topic en het zien van een duidelijke foto ben ik ervan overtuigd dat het herma's waren.. Inmiddels staan er nog 5 van de 8 en er zzit zeker nog 1 her ma tussen die ik zo om ga hakken. Bij een ander die in de volle grond staat lijk ik ook ballen te zien, met die wacht ik nog even.

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Bedankt voor je rreactie audio, ik ga zeker scroggen, het zal mijn eerste poging worden. De cheese en big bang zijn inmiddels ontkiemt en ben nu aan het wachten tot ze hun kopje laten zien Ze komen later, na wat voor groei werk in plagron batmix te staan. Bedankt voor de voedingstip dat wist ik nog niet, ik zal ze heel voorzichtig gaan voeden. Die batmix is nou ook niet echt voedingsarm!
                      Last edited by Earlykush; 12 August 2013, 13:08.

                      Comment


                        #12
                        Re: Hoogste opbrengst secret jardin 90x90x160, 2x 55watt tneon

                        Als je volhoud aan je huisbaas dat je tent niet open kan vanwege stress van de plant... Of omdat de luchtvochtigheid op peil moet blijven... Een 250W gebruikt minder dan mijn Xbox...

                        Comment


                          #13
                          Re: Hoogste opbrengst secret jardin 90x90x160, 2x 55watt tneon

                          Is net zoiets als bougie vonkjes laten kopen door iemand...
                          Use your imagination

                          Comment


                            #14
                            Re: Hoogste opbrengst secret jardin 90x90x160, 2x 55watt tneon

                            Hallo mede growers!

                            Ik ben de kweek ietwat besluiteloos begonnen en ben wat gaan proberen. Het oorspronkelijke plan was om de cheese en bigbang laag te gaan houden (lst).

                            Al snel kwam ik erachter dat de wietjes maar al te graag richting de tneon verlichting willen groeien, en heb ze toen hun gang laten gaan. De cheese heb ik gefimmed en de big bang getopt. Het was voor mij beide de eerste keer en het is toch aardig gelukt al zeg ik het zelf! De cheese heeft 5 extra vertakkingen aangemaakt en de big bang heeft full focus gelegd op zijn 4 mooie takjes.

                            Het toppen bevalt mij meer dan fimmen ben ik achter gekomen, de cheese heeft zijn energie namelijk gefocust op 2 lage vertakkingen die helemaal naar boven geschoten zijn terwijl de andere 5 takken van de fim zijn energie moeten delen. Daardoor heeft de cheese 2 mooie, dikke takken kunnen produceren waar veel bud aan zit. De takken van de fim dikken niet heel erg aan (je ziet ook dat hun takken veel dunner zijn dan die van de dikke buds, minder sappen door de tak?)

                            De big bang heeft 3 zeer mooie buds weten te produceren, ze moeten denk ik nog 3-4 weekjes, mijn microscoop staat paraat

                            De volgende keer zou ik heel graag een mooi horizontaal (of in U vorm) scrog netje vol willen maken, volgens mij is het het beste om ze te toppen en de 4 of 6 takken te buigen onder het scrognet, enige suggesties/tips?

                            Genoeg gelul, fotoo's!

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Foto's van fim bijgevoegd, deze smiley kan ik niet verwijderen? ->
                            Attached Files
                            Last edited by Earlykush; 14 November 2013, 18:27.

                            Comment


                              #15
                              Re: Hoogste opbrengst secret jardin 90x90x160, 2x 55watt tneon

                              Er zitten onderin een beetje veel verschrompelde bladeren..

                              Comment

                              Bezig...
                              X