Benodigdheden kast

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • preben
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Aug 2013
    • 1

    #1

    Benodigdheden kast

    Korting op 420shop
    Hallo beste forumleden!

    Ik ben een student die graag zou beginnen kweken op mijn studentenkamer, mede daardoor heb ik niet zo'n groot budget.
    Maar ik zie nu, na enkele dagen zoeken, door de bomen het bos niet meer.

    Mijn eigen wiet gebruik is niet zo hoog en ik doe dit vooral voor het plezier, de bedoeling is dat ik niet meer dan 1 - 2 plantjes per keer ga kweken.

    Ik ben dus van plan om een Secret Jardin Darkstreet II DS60 te kopen en daarbij een HPS lampenset van 150 Watt omdat dit denk ik wel genoeg is voor 1 à 2 planten?
    Bij die lampenset zit een spiegelkap en een VSA

    Maar wat heb ik nu juist nog allemaal nodig??

    Afzuigbuizen e.d. kunnen niet aangezien ik die buizen niet naar buiten kan leiden.
    Dan vraag ik me af welke ventilatie er dan in moet? Een pc-fan of iets anders?

    Ook lees ik hier overal zaken over zekeringkasten, relais en timers en dergelijke maar als ik dan kijk naar bijvoorbeeld een complete set van zo'n growtent dan zit daar ook nergens een zekeringkast bij?

    Hoe brandveilig is dit dan allemaal? Want wil zeker niet dat er brand ofzo uitbreekt. Ik heb begrepen dat die VSA zeer warm kan worden, of valt dit nog goed mee met een 150W set?

    Mijn oorspronkelijke idee was namelijk gewoon om die lamp aan te sluiten op die vsa en die vsa dan gewoon via een mechanische tijdsschakelaar in het stopcontact te stoppen en op 18-6 in te stellen.

    Alvast bedankt voor de reacties
    groeten
  • MWay
    Amazing Grower
    MemberLucky Member
    • Sep 2012
    • 4999

    #2
    Re: Benodigdheden kast

    Je hebt een relais nodig.Google even davin 2 x 600 watt.
    Hier zit gelijk een timer in.
    En afzuiger met koolstoffilter combo kost 50 euro geloof www.desjop.nl
    Hier kun je ook die davin vinden.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Je hebt aan een kleine buisafzuiger genoeg.Filter voor de stank verplicht.

    Comment

    • Vadertje
      Special member
      Lucky Member
      • Jun 2011
      • 847

      #3
      Re: Benodigdheden kast

      koop je zo een leuk tentje net als ik heb in mijn verslag ^^ http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...light=vadertje
      sigpic

      Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
      Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Benodigdheden kast

        Voor 12 euri meer heb je een DS60 II, die is 60x60x150
        Complete setup met een tneon heeft desjop ook, maar kost meer centjes.
        Een vsa wordt warm/heet. Ook een 150W. en afzuiging heb je altijd nodig, net als een koolstoffiltertje anders ruikt het hele pand naar wietkwekerij.
        Als je zelf al niet zoveel gebruikt en je doet het voor de lol zou je misschien moeten overwegen of je wel op je studentenkamer wil kweken.
        Als je kweekje ontdekt wordt, sta je namelijk binnen een paar uur op straat.
        Dan kun je 's zomers misschien beter wat plantjes guerilla wegzetten, dat kan in elk dorp/stad.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...