Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Probleem!!

    Korting op 420shop
    Ik heb een darkroom van 1m20 op 1m20 en 2m hoog.
    Zou normaal mijn lamp op 40 cm van mijn plantjes moeten hangen,
    omdat ze genoeg licht moeten krijgen (ze zijn nog maar 2 weken).
    Hierdoor moet ik mijn afzuiging aanzetten voor de warmte af te zuigen,
    maar dan daalt mijn vochtigheid naar 40 en dat is te laag in dit staduim niet?
    Ik heb al 2 grote emmers met daarin 2 hangende natte handdoeken in mijn kot staan.
    Wat kan ik nog doen buiten een ventilator te zetten want daar voor zijn de stammetjes nog niet dik genoeg.

    Alvast bedankt

    J.

    #2
    Wat voor een lamp heb je? Kweek je uit zaad of vanuit stekjes?

    Comment


      #3
      40cm van de planten,dan zal het een 400watt zijn...

      als je uit zaad kweekt kan die 40% geen kwaad,zolang je maar ongeveer tussen de 40 en 50% zit,voor stekken moet dit dus veel meer zijn!

      grtzzz

      Comment


        #4
        Hoeveel is je temperatuur? Want indien je nog wat overschot hebt wat je temperatuur betreft kan je gerust met een controller (kosten 60eu) de boel wat gaan 'dempen' en zo je fan wat zachter laten draaien. Waardoor je minder (droge) lucht aanzuigt en de LV omhoog gaat .

        Greetzzz

        Jona

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door haze'o'lator View Post
          40cm van de planten,dan zal het een 400watt zijn...

          als je uit zaad kweekt kan die 40% geen kwaad,zolang je maar ongeveer tussen de 40 en 50% zit,voor stekken moet dit dus veel meer zijn!

          grtzzz

          Kan dit echt geen kwaad!!! Ik heb namelijk het zelfde probleem soms zakt dit tot 34%. ik ben begonnen met zaad, na 8 dagen zijn er 4 van de 10 uitgekomen, hopelijk komt de rest ook nog e, ik zit met een 600W lamp maar mijn afzuiging is niet gedimd, zit er niet bijgeleverd.

          greetzzz
          Why drink & drive i'f you can smoke & fly

          Comment


            #6
            de lv kan geen kwaad nee,34% is wel een beetje te weinig!

            probeer zo rond de 40 a 50% te houden...

            en een 600watt lamp hang je ongeveer rond de 60cm hoog,ik persoonlijk doe er altijd 5 a 10cm af maar als de planten beginnen te verbranden moet je ze wel hoger hangen!

            en een dimmer kost in de gamma ofzo 5euro dus dat is geen geld uiteindelijk en je bent weer terug gestelt

            grtzzz

            Comment


              #7
              ahja merci, ik spuit zo en nu eens waternevel en dan blijf ik rond de 40 a 50.
              maar ik heb een automatische luchtbevochtiger besteld, dit dit zou het moeten opgelost zijn, hopelijk zuigt mijn afzuiging het niet mee.ik zal nu ook mijn lamp 60 cm erboven hangen, miss dit ook wat helpt. alvast bedankt he

              greetzz
              Why drink & drive i'f you can smoke & fly

              Comment


                #8
                Een be vochtiger of warme stoom blazer kopen. Het aan een tijdclock hangen dat het om het uur het vocht weer opkrikt. (wel niet op de planten richten).

                Comment


                  #9
                  hang de eerste weken je lamp zo hoog mogelijk , licht is op dit moment niet zo belangrijk (tl of spaarlampen zijn hier zeer goed voor )en zet je afzuiging af
                  maar het is idd zoeken naar een goeie balans tussen temp en LV , als deze 2 waarden goed en constant zijn sta je al ver .
                  ik heb dit probleem ook , als mijn lampen uitgaan schiet de verwarming aan wat de lucht droger maakt en ik heb wel een verdamper maar das maar 4 liter en die die ja kan aansluiten opt net kosten heel veel (500 euro is niet overdreven)maar in combinatie met een hygrostaat is dit wel de beste oplossing denkik

                  Comment

                  Bezig...
                  X