verpotten/overpotten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Cannabia
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Jan 2010
    • 110

    #1

    verpotten/overpotten

    Korting op 420shop
    Hallo medegrowers ,

    Ik heb een vraagje ivm het verpotten van een plant.
    ikzelf heb 5 plantjes 3x white cheese en 2x bsn diesel.
    Ze zijn 2 weekjes oud en zitten in 10l potten , de reden daarvoor is dat ik er 8 geplant had maar er maar 5 uitgekomen zijn daarom stonden ze al in deze 10l potten.
    Nu zou ik ze in 25l potten willen zetten zodat ze meer ruimte hebben om nog wat te groeien en dan mooi bloeien.
    maar hoe ga ik het best te werk , ik had gedacht aan bv. eerst een laagje aarde in de 25l pot te doen dan voorzichtig de klomp uit de 10l pot halen en dan op dat laagje zetten en bijvullen met aarde en dan mooi water geven en dan zo ze alle 5 doen , is dit een goede manier ? Of is er een betere manier ? Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt.
  • Bombadil
    Gandhi Ganjamaster
    MemberLucky Member
    • Dec 2011
    • 465

    #2
    Re: verpotten/overpotten

    De enige tip bij zulke jonge plantjes: Voorzichtig en secuur te werk gaan. Misschien zelfs de pot ervan rond snijden ipv hem eruit te trekken.
    Ik heb zelf Smartpots, stoffenen potten, en die kan ik er gewoon van rond rollen/vouwen
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

    Comment

    • Cannabia
      Ultra Stoner
      MemberLucky Member
      • Jan 2010
      • 110

      #3
      Re: verpotten/overpotten

      @bombadil,

      Bedankt voor u snelle reactie en uw tip.
      Ik zal idd heel voorzichtig te werk moeten gaan maar zal het er toch moeten op wagen denk ik .
      maar denkt u dat dit de goede manier is ? Ikzelf heb hier geen ervaring mee.
      Zal het deze avond proberen en enkele foto's posten.

      grtz.

      Comment

      • ROEG
        Wicked Stoner
        420 MemberMemberLucky Member
        • Nov 2012
        • 201

        #4
        Re: verpotten/overpotten

        hallo Cannabia, zo zou ik het wel doen ja ! Alleen zou ik nog even een paar weken wachten met overpotten..je 2weken oude planten redden zich voorlopig prima in de 10liter potten en als je nog een paar weken wacht is het wortelstelsel groter en is de kans op fatale beschadigingen tijdens het overpotten kleiner denk ik

        maar als je ze echt wil overpotten kan het wel, dan zul je zoals Bomdadil al zei erg voorzichtig te werk moeten gaan

        ROEG

        Comment

        • Cannabia
          Ultra Stoner
          MemberLucky Member
          • Jan 2010
          • 110

          #5
          Re: verpotten/overpotten

          @ROEG,

          Alvast bedankt voor uw reactie.
          Ik dacht al dat dit de beste manier zou zijn,maar toch vraag il het liever aan mensen die er wat van af weten .
          ik had er ook aan gedacht nog een week of 2 weken te wachten,mss zou dit idd wel beter zijn thnx.

          grtz.

          Comment

          • RollUp
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Jul 2011
            • 1445

            #6
            Re: verpotten/overpotten

            Be carefull out there

            Voorzichtig zijn en neem je tijd. Moet goed komen dan
            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

            Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

            Comment

            • Cannabia
              Ultra Stoner
              MemberLucky Member
              • Jan 2010
              • 110

              #7
              Re: verpotten/overpotten

              Hallo,

              kleine update: ik heb het ng niet durven proberen .
              zal deze avond of morgen proberen het heel voorzichtig te doen .
              Ik ga zeker foto's posten met het resultaat.

              grtz.

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: verpotten/overpotten

                Laat ze eerst even goed opdrogen, dan blijft de kluit heel, als die breekt beschadig je de wortels.
                Ik zou ze misschien wel tot begin bloei in die 10L laten staan want die pot zit nog niet goed volgeworteld, dus het zal niet meevallen alles in één keer over te zetten.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • Cannabia
                  Ultra Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Jan 2010
                  • 110

                  #9
                  Re: verpotten/overpotten

                  Hallo,

                  het verpotten is gelukt ze staan in 25l potten.
                  heb er wel maar 4 kunnen doen ,aarde was op.
                  alles is goed verlopen de klomp mooi bij elkaar gebleven.
                  enigste dat er aan de onderkant van de 10l potten hier en daar wat worteltjes bleven kleven, maar denk wel dat dit normaal is en geen kwaad kan toch ??.
                  Hier zijn wat fotos , let niet op het kleur das omdat de lamp aan is.

                  grtz.
                  Attached Files

                  Comment

                  Bezig...