Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

slap plantje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    slap plantje

    Korting op 420shop
    Ik heb deze namiddag de stokjes die steun geven aan mijn plantjes willen verzetten, daarbij heb ik het stengeltje van 1 van mijn plantjes vast gehad. Dit hing na minder dan een half uur helemaal plat en slap.
    Ik heb nu de stokjes er weer onder gezet zodat het mooi recht blijft staan, maar de blaadjes hangen helemaal slap...
    Wat zou het probleem kunnen zijn? Wat kan ik eraan doen? Kan het nog goed komen met deze plant? Graag hulp... (Zo ziet mijn plantje er nu uit -> foto)
    Attached Files

    #2
    Als het gebroken is kan je er nog evetueel een plakker rond doen, dan herstelt het vanzelf.

    Maar in uw geval is het gekneusd zeker?

    In dat geval zou ik eens proberen een klein beetje Rhizotonic toe te voegen, of een ander middel dat plantjes bij stress er wat bovenop helpt, en gewoon geduldig afwachten hoe het verloopt.

    Veel succes!
    -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

    Comment


      #3
      plant vitality van bac helpt tegen stress,ik weet wel niet of dat gaat helpen...

      ik zou gewoon 2 stokjes nemen die tegen de geknakte stam zetten en dan voorzichtig aftapen! maar kan het ook niet zijn dat je plantjes water nodig hebben? want dan kunnen ze zo ook wel eens gaan hangen!

      grtzzz

      Comment


        #4
        Ik wou dus mijn stokje uit de grond trekken maar had de stengel vast.
        Ik denk dat ik de wortels heb beschadigd en dat die zich gewoon moeten herstellen.

        Jay

        Comment


          #5
          ja dat gaat wel effe duren tegen wnnr die herstel d. en terug in de groei schiet.

          idd 2 stokskes er tegen zette en dan aftappen;
          doen alsog hij zijn been gebroken heeft daar komt jet op neer; (mss hebt ge wel gips liggen)

          het zal wel in orde komen
          Greetz.
          Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
          Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

          sigpic

          Comment


            #6
            Ik steek altijd een stokje in de grond bij het planten, zo heb ik nooit last van dat soort probleempkes.

            Comment


              #7
              Het plantje is nu hersteld en stevig maar wat moet ik doen met de bladeren die kapot zijn kan ik de niet herstelde stukken wegknippen?
              Attached Files

              Comment


                #8
                Ik kan mij vergissen maar het lijkt dat er schimmel op die bladeren staan? (vooral bij die tweede foto zie ik zo'n typisch schimmelachtig groene vlekachtige dingetjes). Heel vreemd. Misschien dat ze afgestorven zijn en direct beginnen rotten zijn?
                Kan je wat uitleg geven over hoe je water geeft en wat extra info over hoe je precies kweekt. Daar vinden we wel 'de fout' .

                Greetzzz

                Jona

                Comment


                  #9
                  Het probleem was dat ik aan de stam in een opwaartse beweging heb getrokken, daardoor vermoedelijk de wortels lichtjes losgetrokken.
                  Hierdoor is de plnat beginnen hangen, en begonnen de uiteinden vochtig te worden en te verfrommelen
                  Heb hem wat extra water gegeven voor te kunnen herstellen.
                  De plant is nu terug stevig aan de stam en de bladeren zijn droog waar ze voorheen vochtig waren.
                  Mijn vraag is nu laat ik de verkleurde gedeeltes gewoon hangen of knip ik ze weg?

                  Alvast bedank

                  Jay

                  Comment


                    #10
                    De droge bladeren mag je probere LICHTJES te moven, ze gaan vanzelf afvallen als de plant ze wil afstoten. Zoniet dan wil de plant ze liever nog een tijdje houden en laat je ze nog wat zitten. Het kan goed zijn om de bladeren weg te nemen omdat er nog wel eens beestjes in willeng aan nestelen, schimmels etc...

                    Comment


                      #11
                      Mijn ervaring is, moet wel zeggen dat mijn plantjes een stuk ouder zijn als de uwe. Maar mijn onderste balderen begonnen ook ineens hetzelfde te doen. Gele punten en zelfs afsterven. Heb ze laten zitten, kwam er achter dat mijn plant een voedings tekort had. Meteen gaan voeden, dagen erna zijn zelfs de verrotte bladeren hersteld. Zal bij jou niet hetzelfde zijn, maar ik zou nooit bladeren wegknippen.

                      Comment


                        #12
                        Ik zei niet wegknippen, ik zei ze lichtjes proberen te moven . Als de plant ze kwijt wil dan zitten die lichtjes los (nu die van mij einde hun leven zijn heb ik wel genoeg verstand van afvallende bladeren, trust me). En deze die ze niet kwijt wil die hangen goed stevig vast ook al lijken ze nogal geel of afgetrokken. Deze die ze niet meer hoeft zitten helemaal los en door wat te blazen vallen die er gewoon af. Ervaring heeft me dit geleerd eigenlijk... Zit dus niets wetenschappelijks achter
                        maar ik zou nooit bladeren wegknippen.
                        Zeker wel: In de bloei als je grote bladeren hebben die voor je toppen hangen, dan kan je die gerust wegsnijden zodat je toppen goed veel licht vangen . Ook heb ik mensen geweten die een korte tijd voor ze gaan oogsten een pak bladeren wegknippen zodat het laatste van energie nog even naar de toppen gaat .

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                          Zeker wel: In de bloei als je grote bladeren hebben die voor je toppen hangen, dan kan je die gerust wegsnijden zodat je toppen goed veel licht vangen . Ook heb ik mensen geweten die een korte tijd voor ze gaan oogsten een pak bladeren wegknippen zodat het laatste van energie nog even naar de toppen gaat .
                          En vanwaar komt die energie dan, want das volges mij een fabeltje. Alle voedingsstoffen zijn op dat punt uit de grond gehaald, de enige energie die de plant nog heeft trekt ie uit zen bladeren.

                          Comment


                            #14
                            De grotere bladeren van voor de toppen wegknippen, dat staat vast. Over de rest ga ik niet discussieren aangezien het persoonlijke technieken zijn die inderdaad geen bewijs hebben maar er volgens mij ook niet behoeven. Je gelooft er in of je gelooft er niet in. Zelfde als met al die verschillende soorten voedingslijnen, ze doen allemaal wat ze moeten doen...

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                              De grotere bladeren van voor de toppen wegknippen, dat staat vast.
                              Voor mij niet. Ik druk ze gewoon naar beneden, wegknippen zou ek niet doen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X