licht en voedingsschema.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • rolex89
    Senior Stoner
    Member
    • Sep 2013
    • 45

    #1

    licht en voedingsschema.

    Korting op 420shop
    Beste bezoekers van het forum.

    Ik een beginnend hobby kweker ben op zoek naar een goede licht en voedingsschema.
    Het weekend gaan ik beginnen met mijn eerste kweek.

    Heb een compleete tent aangeschaft samen met terra flores, terra vega en pk 13/14.

    Ik wilde beginnen met het kweken van pp planten.

    Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

    Alle reacties en hulp worden dankbaar in ontvangst genomen!

    Gr. Rolex
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: licht en voedingsschema.

    Lichtschema :
    Groei : 18/6 aan/uit
    Bloei : 12/12 aan/uit

    Voedingsschema van Canna kun je op hun site zelf samenstellen.

    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • rolex89
      Senior Stoner
      Member
      • Sep 2013
      • 45

      #3
      Re: licht en voedingsschema.

      Qnq dankjewel voor de informatie.

      De groei periode bedraagd 3 weken toch als ik me goed heb ingelezen?

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: licht en voedingsschema.

        Nee, je groeit tot je vind dat ze er aan toe zijn om in bloei te gaan.
        Dat kan ook wel 6 weken duren, of 8, of 10, net hoe groot jij je planten wil hebben, jij bent de baas, da's het grote voordeel t.o.v. autoflowers.
        Als je dan de lamp op 12/12 zet, moet je er wel bij bedenken dat ze nog zeker een weekje of twee door groeien voor ze in bloei gaan.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • rolex89
          Senior Stoner
          Member
          • Sep 2013
          • 45

          #5
          Re: licht en voedingsschema.

          Nogmaals bedankt.

          Toch maar verder inlezen over waneer en hoe je dat kan herkenen.

          Gr. Rolex

          Comment

          • DenSchimmige
            Advanced Grower
            MemberLucky Member
            • Sep 2013
            • 1132

            #6
            Re: licht en voedingsschema.

            Wat voor substraat gebruik je?
            onbemeste aarde neem ik aan? (vanwege terra vega voeding)
            Eventueel zou je je potgrond kunnen mixen met coco's potgrond (iets van 80 cent voor 10 liter bij de Action) had dit zelf ook gedaan omdat ik te weinig grond had, blijkt nog niet eens zo verkeerd te zijn.

            Je zou eventueel kunnen overwegen wortelbooster aan te schaffen.
            als ik zo links en rechts lees zijn veel mensen hier zeer positief over.

            ben zelf ook met eerste kweek bezig (ook pp) en ook nog aan het rond koekeloeren betreft hoeveelheid voeding.
            Daarbij het belangrijk is om je planten niet te nat te laten staan moet je de aarde controleren.
            Aangezien geen zin heb om elke keer de planten pot te vingeren heb ik deze meter aangeschaft.
            Is niet te duur voor hobby/beginner en je slaat 4 vliegen in een klap
            -Controleer de vochtigheid, pH, en temperatuur van de grond plus de lichtintensiteit-
            http://www.plantcaretools.com/nl/zuu...1-meter-pct-02
            Ook zou je kunnen overwegen een ph meter voor het water aan te schaffen. aangezien dit ook wel belangrijk is voor je plantjes.

            Suc6 ermee en hierbij laatste tip. Maak een kweekverslag aan hierdoor kunnen mensen meekijken en eventueel nuttige informatie geven of helpen als het misgaat
            If life keeps putting you down, You better stay high

            Comment

            • rolex89
              Senior Stoner
              Member
              • Sep 2013
              • 45

              #7
              Re: licht en voedingsschema.

              Tnx Denschimmige.
              ik zal eens opzoek gaan naar zoon meter.
              ik vermoed ook dat ik te kort aarde heb dus een goede tip van de action gaan meteen even 4 zaken halen voor de zekerheid.
              is het dan gewoon 50/50 met de aarde die ik nu heb en die coco's??

              TNX VOOR ALLE HULP MENSEN!!!

              Gr. Rolex

              Comment

              Bezig...