bladluis

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • RollUp
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2011
    • 1445

    #16
    Re: bladluis

    Tuincentrum verkoopt dat...
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

    Comment

    • Cookaap
      Elite Grower
      • Dec 2011
      • 2730

      #17
      Re: bladluis

      Ik heb ook bladluizen gehad op mn plant. Als het goed ik ziet het er dan zo uit:

      19.jpg De bladeren zijn vervormd. Dat komt omdat een bladluis sappen uit de vaten van een blad zuigt.
      De bladeren vervormen dan. (komt door osmose)

      Ik heb ze weggekregen met een liter water in een plantenspuit en een dopje afwasmiddel en ook wat lucifers in de grond gestoken.
      Deze 2 manier moet je wel herhalen als er regen gevallen is.

      Hoop voor je dat het werkt.

      Comment

      • leyp
        Senior Stoner
        Member
        • Jul 2013
        • 31

        #18
        Re: bladluis

        dopje afwasmiddel? Afwasmiddel in de plantenspuit? En de lucifers in de grond methode is voor mij ook onbekend, waarom is dit?

        Comment

        • Cookaap
          Elite Grower
          • Dec 2011
          • 2730

          #19
          Re: bladluis

          Het is om de luizen tegen te gaan. Hoe het exact werk weet ik ook niet. Als denk ik dat bladluizen niet van een fosfor boden houden en ze daarom wegblijven.
          En het dopje afwasmiddel is denk ik om de plant "vies" te maken voor de bladluis.

          Of het waar is weet ik niet maar het werkte voor mij wel!

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #20
            Re: bladluis

            Luizen zuigen niet echt, die prikken alleen een gaatje.
            De plant perst de luis vol sap.

            Als je op het juiste deel van het forum kijkt, de helpdesk, zie je dat daar heel veel topics over beestjes staan.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • stafford
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Sep 2009
              • 2382

              #21
              Re: bladluis

              Cookaap,

              de strijklucifer bevat ind fosfor, maar dat zouw nog al raar zijn, want ph-bloei is 59% fosfor, en daar gaan ze ook niet weg van...

              bij het strijken weet ik wel komt de reactie zwavel en kaliumchloraat op gang.

              Comment

              • Gamm
                Super Grower
                MemberLucky Member
                • May 2012
                • 1610

                #22
                Re: bladluis

                Spruzit, 100% bio en persoonlijk goede ervaringen mee.
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment

                • leyp
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Jul 2013
                  • 31

                  #23
                  Re: bladluis

                  en zeep op je toppen dat is geen probleem? omdat je het later ook weer rookt.

                  Comment

                  • SweetMango
                    Expert Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jul 2013
                    • 1252

                    #24
                    Re: bladluis

                    Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.


                    Daar is in iedergeval een link voor veel vragen o.a beestjes :p

                    Ik had ook last van die bladluis en nog meer zooi en heb Brimex gekocht. En werkt perfect!
                    sigpic

                    Comment

                    • Gamm
                      Super Grower
                      MemberLucky Member
                      • May 2012
                      • 1610

                      #25
                      Re: bladluis

                      Rook je liever bladluizen?

                      Dat spuiten doe je natuurlijk niet in de eindfase van je plant.
                      Denk niet dat het zoveel kwaad kan, maar ik verkies toch 100% biologische redmiddelen.
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                      Comment

                      • leyp
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Jul 2013
                        • 31

                        #26
                        Re: bladluis

                        Ja, ik heb ook nog gekeken naar anti-insect biologische middelen. Ik weet niet wat voor tuincentrums jullie allemaal hebben, maar bij mij houdt het bij de praxis wel een beetje op qua tuincentra. Daar had je nog van die Bayer Garten voor een 10tje.. biologische.. voor diverse insecten... extra goed voor rozen. Heeft iemand dat wel eens geprobeerd? Voor de rest weet ik ook niet waar ik het moet halen. En ik zit ook bijna in de oogst.

                        Comment

                        • Escargot
                          Amazing Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2013
                          • 4984

                          #27
                          Re: bladluis

                          Nope, zeker niet tijdens oogsttijd gebruiken.
                          Dit middel is niet voor consummatie.

                          Ik weet niet waar je woont, alleen weet ik dat een postorder ook tot de mogelijkheden behoren;
                          Brimex wordt gewoon door heel NL, BE en FR thuis bezorgd.
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment

                          • thugz
                            Amazing Grower
                            420 MemberMemberLucky Member
                            • Jun 2013
                            • 4284

                            #28
                            Re: bladluis

                            Ja vandaag een busje brimex besteld bij DHS hier zullen we ze wel mee weg krijgen zeker.
                            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                            Comment

                            • Escargot
                              Amazing Grower
                              MemberLucky Member
                              • Jun 2013
                              • 4984

                              #29
                              Re: bladluis

                              Dat zal zeker.

                              Hebben ze je de levertijd verteld??
                              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                              Comment

                              • thugz
                                Amazing Grower
                                420 MemberMemberLucky Member
                                • Jun 2013
                                • 4284

                                #30
                                Re: bladluis

                                Heb het vandaag al.

                                Grtz thugz
                                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                                Comment

                                Bezig...