Vraagje ontkiemen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Tommekee
    Senior Stoner
    Member
    • Oct 2013
    • 28

    #1

    Vraagje ontkiemen

    Korting op 420shop
    Mijn zaadjes zijn allemaal uitgekomen en er is een worteltje van een centimeter aangegroeid, kan ik deze nu best in de grond doen? En is het mogelijk om ze meteen in mijn 18 liter potten met plagron batmix te zetten? Deze is wel goed doorgespoeld..

    Alvast bedankt!!
  • PAIN
    Special member
    420 MemberLucky Member
    • Aug 2012
    • 238

    #2
    Re: Vraagje ontkiemen

    Ik zou die beter in stekgrond plaatsen , batmix is nog veel te sterk voor zo'n kiempje.
    Kun je mss best eerst in een klein potje/bekertje laten voorgroeien met stekgrond.

    grtz

    Comment

    • Tommekee
      Senior Stoner
      Member
      • Oct 2013
      • 28

      #3
      Vraagje overpotten

      Hallo iedereen,


      Ik heb een vraagje waarschijnlijk een hele domme maar wil ze toch stellen, ik heb net een aantal zaadjes laten ontkiemen en ze zijn klaar voor in de grond te steken kan ik ze meteen in potten van 18 liter steken met plagron batmix (goed doorgespoeld)

      Comment

      • Wietefras
        Amazing Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2013
        • 4374

        #4
        Re: Vraagje overpotten

        Dat is nou volgens mij al de derde keer dat je die vraag stelt. Bovendien kun je het antwoord hierop ook gewoon terug vinden met de zoekfunctie. Zo te zien heb je dat zelfs al gedaan, want anders begin je niet over het doorspoelen van die batmix.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment

        • Bombadil
          Gandhi Ganjamaster
          MemberLucky Member
          • Dec 2011
          • 465

          #5
          Re: Vraagje overpotten

          Doorspoelen van de batmix is wat Plagron zelf aanraadt. En dat is nog altijd bullshit (of beter, batshit ).

          Zaailing plant je best in zaaigrond of light-mix. Pas later overpot je ze naar hun eindpot met Batmix hierin. Zaailingen kunnen echt niet goed tegen zware bemesting, zoals je die in Batmix terugvindt.
          "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

          Comment

          • Tommekee
            Senior Stoner
            Member
            • Oct 2013
            • 28

            #6
            Re: Vraagje ontkiemen

            Oké hartelijk bedankt svenne!!

            Comment

            • Tommekee
              Senior Stoner
              Member
              • Oct 2013
              • 28

              #7
              Re: Vraagje overpotten

              Wietefras waarom denk je dat ik die vraag nogmaals stel!? Omdat er 'sommige' mensen die vraag 3 keer zien staan maar geen deftig antwoord willen of kunnen geven..
              @ bombadil Danku voor de deftige uitleg!

              Greetz Tommeke

              Comment

              • CannabinoidDroid
                Chronic Stoner
                • May 2013
                • 192

                #8
                Re: Vraagje ontkiemen

                zelf heb ik al een paar keer een zaadje ontkiemt in bemeste potgrond, maar het is niet echt aan te raden zoals svenne het zegt.

                Comment

                • ceBep
                  Retired
                  • Jun 2009
                  • 4745

                  #9
                  Re: Vraagje overpotten

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommekee
                  Wietefras waarom denk je dat ik die vraag nogmaals stel!? Omdat er 'sommige' mensen die vraag 3 keer zien staan maar geen deftig antwoord willen of kunnen geven..
                  @ bombadil Danku voor de deftige uitleg!

                  Greetz Tommeke


                  Ik heb je discussies samengevoegd.
                  Dat je geen antwoord krijgt, geeft je niet het recht meerdere topics aan te maken met dezelfde vraag, lees de Regels!

                  Comment

                  • Gamm
                    Super Grower
                    MemberLucky Member
                    • May 2012
                    • 1610

                    #10
                    Re: Vraagje ontkiemen

                    Soms vul ik mijn eindpotten met batmix om in het midden een ruime hoeveelheid stekgrond te gieten in een kuiltje.
                    Daar het zaadje in en gaan...

                    Natuurlijk zijn er steeds enkele wortels die snel tot in de batmix raken maar dit zorgt niet voor problemen m.b.t. overvoeding.
                    Heb er wel wat ervaring mee om te zeggen dat het perfect mogelijk is.

                    Voordeel is ook dat je hen de stress van het overpotten bespaart.
                    sigpic
                    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                    Comment

                    Bezig...