ik zoek een deftige tent ventilator suggesties?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • wiedewiet
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Jan 2013
    • 329

    #1

    ik zoek een deftige tent ventilator suggesties?

    Korting op 420shop
    ik wil een deftige ventilator voor in mijn tent kopen
    mijn tent is reedelijk klein en vind maar geen gepaste ventilator
    tent is : 2m hoogen 120cm breed


    heeft er iemand suggesties?

    Greets ! Wiedewiet
  • PAIN
    Special member
    420 MemberLucky Member
    • Aug 2012
    • 238

    #2
    Re: ik zoek een deftige tent ventilator suggesties?

    Ik heb dezelfde maat van tent , en ik gebruik deze http://www.hurricanefans.nl/box%20fan.html
    Man in de shop zei dat hijzelf deze al 5 jaar gebruikt , enigste wat je moet doen is mss een gaatje boren om op te hangen of zoals ik deed , aan de achterkant ophangen met een spanbandje.

    Grtz

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: ik zoek een deftige tent ventilator suggesties?

      @svenne: Khep 'm zelluf ook...

      Kerel...welke lamp heb je in die tent hangen ? Het hele doel van afzuigen is de warmte kwijt te raken.
      Als wij niet weten welke warmtebron je erin hebt, wat voor advies verwacht je dan ?

      Of heb je het over een circulatiefan ?
      Ook dan is wat meer info welkom.
      Ik ben van mening dat een circulatiefan overbodig is, of je moet er 1000W in hangen of een ventilatieprobleem hebben ofzo.
      Last edited by QnQ; 22 October 2013, 22:38.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • wiedewiet
        Bong Master
        MemberLucky Member
        • Jan 2013
        • 329

        #4
        Re: ik zoek een deftige tent ventilator suggesties?

        ik heb het over een circulatie fan voor in de tent voor de lucht circulatie tussen de planten
        ik heb een canfan vanboven in de tent met koolfilter die afzuigt naar buiten
        dan heb ik een buis fan die ventileert naar binnen
        ik gebruik gwn een 600w hps
        als de lamp uit is word de ruimte buiten de tent verwarmt met warmte panelen zo dat het niet onder 18 graden gaat
        Ik ben van mening dat een circulatiefan wel een doel heeft
        dit lijkt me iets goed : http://youtu.be/f2xyW27vs3I

        Greetz Wiedewiet !
        Last edited by wiedewiet; 22 October 2013, 23:13.

        Comment

        • groengras88
          Junior Stoner
          • Oct 2013
          • 19

          #5
          Re: ik zoek een deftige tent ventilator suggesties?

          Ik heb zelf een buisventilator van ruck. Genoeg kracht maar ook genoeg geluid. Voordeel is dat die buisventilatoren wel lekker compact zijn. Anders toch voor een softbox gaan

          Comment

          • DenSchimmige
            Advanced Grower
            MemberLucky Member
            • Sep 2013
            • 1132

            #6
            Re: ik zoek een deftige tent ventilator suggesties?

            @wiedewiet.

            met 1.20m2 tent is dat wel een erg grote maat ventilator.
            Ik zou het wel meer op een mini fan houden.

            maar niet het type wat ik heb... die zijn klote
            allemaal.jpg
            Heb ze zelf maar beetje aangepast om nog bruikbaar te zijn.

            20131023_025758.jpg
            If life keeps putting you down, You better stay high

            Comment

            • Gamm
              Super Grower
              MemberLucky Member
              • May 2012
              • 1610

              #7
              Re: ik zoek een deftige tent ventilator suggesties?

              Oorspronkelijk geplaatst door DenSchimmige
              Heb ze zelf maar beetje aangepast om nog bruikbaar te zijn.
              Aangepast in de zin van gewoon 2 i.p.v 1 gebruiken?
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

              Comment

              • DenSchimmige
                Advanced Grower
                MemberLucky Member
                • Sep 2013
                • 1132

                #8
                Re: ik zoek een deftige tent ventilator suggesties?

                Oorspronkelijk geplaatst door Gamm
                Aangepast in de zin van gewoon 2 i.p.v 1 gebruiken?
                nope. op de bovenste foto zie je de andere niet... maar die wees naar de andere kant.

                maar die fans zijn normaal voor geen mogelijkheid fatsoenlijk te richten. of je moet er weer een dit inzetten of een plank ophangen maar dat is ook niet ideaal
                If life keeps putting you down, You better stay high

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: ik zoek een deftige tent ventilator suggesties?

                  Ik keek vroeger ook veel naar Amerikaanse growers met planten die heen en weer gaan in de wind van de fans, maar da's toch anders dan hier kweken.
                  Zal vast met het klimaat te maken hebben ofzo, maar ik heb altijd meer schade dan voordeel van fans gehad, dus ik gebruik ze niet meer.
                  Daarbij gezegd hebbende dat elke kweeklocatie anders is en dus andere ventilatie nodig kan hebben.
                  Er zijn genoeg soorten te koop, vind je hier bij Noord ook niets ertussen staan bijvoorbeeld ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • RollUp
                    Expert Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jul 2011
                    • 1445

                    #10
                    Re: ik zoek een deftige tent ventilator suggesties?

                    Er zijn toch genoeg ventilatoren te koop. Elke willekeurige growshop heeft een hele collectie

                    Overigens ben ik het wel met Q eens dat een fan niet noodzakelijk is. Als je de afzuiging van je tentje op orde heb en daarmee je klimaat, komt er genoeg verse lucht binnen en is er ook een luchtstroom. Dit is zeker het geval in relatief kleine ruimtes. Ik heb zelf gemerkt dat het alleen maar nadeel heeft voor mij; plantjes kunnen niet zo goed tegen tocht.

                    Mijn advies: Probeer het als je wilt, maar laat het zitten als je niet te eigenwijs wil zijn
                    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                    Comment

                    • DenSchimmige
                      Advanced Grower
                      MemberLucky Member
                      • Sep 2013
                      • 1132

                      #11
                      Re: ik zoek een deftige tent ventilator suggesties?

                      Nu ga ik QnQ en Rollup niet tegen spreken... weet inmiddels wel beter

                      Maar was een vent niet beter voor stam ontwikkeling?
                      If life keeps putting you down, You better stay high

                      Comment

                      • Wietefras
                        Amazing Grower
                        MemberLucky Member
                        • Mar 2013
                        • 4374

                        #12
                        Re: ik zoek een deftige tent ventilator suggesties?

                        Ja, die ventilatoren zorgen voor CO2 aanvoer op de planten en afvoer van het verdampte vocht. Ik heb bij mijn kastje ook het idee dat de afzuiging daar net zo goed wel voor zorgt.

                        Heb er wel een ventilator in gehad, maar daar werden de planten niet happy van (droogden te snel uit). Maar goed ik heb ook maar een klein kastje met T-neon verlichting en dan is er ook niet veel ruimte voor ventilatie stromen. Voor een grote HPS lamp is het verhaal vast weer heel anders.

                        De plant waar de ventilator het meeste op blies was in mij geval het meest iele geval geworden van de hele club.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment

                        • DenSchimmige
                          Advanced Grower
                          MemberLucky Member
                          • Sep 2013
                          • 1132

                          #13
                          Re: ik zoek een deftige tent ventilator suggesties?

                          waarschijnlijk is het voor mij ook wel slimmer ze uit de tent te halen.
                          Scheelt wel een hoop lawaai
                          If life keeps putting you down, You better stay high

                          Comment

                          • MWay
                            Amazing Grower
                            MemberLucky Member
                            • Sep 2012
                            • 4999

                            #14
                            Re: ik zoek een deftige tent ventilator suggesties?

                            Heb er ook geen 1 meer aanstaan en ze doen het goed.

                            Comment

                            • DenSchimmige
                              Advanced Grower
                              MemberLucky Member
                              • Sep 2013
                              • 1132

                              #15
                              Re: ik zoek een deftige tent ventilator suggesties?

                              tot nu toe hier hetzelfde resultaat.
                              Hoop dat dat zo blijft en dat top rot buiten de deur blijft
                              If life keeps putting you down, You better stay high

                              Comment

                              Bezig...