Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help psicodelicia de winter door :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help psicodelicia de winter door :)

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Na veel en lang puzzelen om toch weer het mooiste plantje op de aardbodem te kunnen gaan verbouwen voor eigen gebruik, wil ik binnenkort weer gaan beginnen.
    Zo hoop ik dan ook over een paar maandjes mijn eigen bio wietje te kunnen roken, en niet meer mijn halve maandsalaris naar de shop te hoeven brengen, voor een klein beetje wiet.

In het verleden heb ik al eerder een rondje gedraaid in een Homebox van 1x1x2m, met een 400watt hps lamp, 360m3 afzuiger, en 450m3 filter.
    Hierin stonden vier Psicodelicia’s van Sweet Seeds in 18L potten gevuld met Plagron Lightmix. Als voeding gebruikte ik de bio-lijn van Plagron
    Voor mijn eerste ronde was ik best tevreden met een opbrengst van 250gram.
    Hmzz 250gram… Dit kan natuurlijk veel beter, en ga het dan nu ook wat serieuzer aanpakken.

In tussentijd ben ik verhuist, en heb een mooie zolder die ik goed kan gebruiken voor mijn tent.
    Ook zit er al een loze buis in het dak naar buiten. Mooi voor de afvoer dacht ik zo.
    Wel ga ik van de winter wat problemen krijgen met de temperatuur denk ik. Zijn er hier mensen met tips hoe ik dit op moet lossen?

De setup en de methode ga ik deze ronde een beetje aanpassen.

Voor de voorgroeiruimte heb ik een Secret Jardin van 90x60x90.
    Als voorgroeilamp heb ik een 300watt Spectrabox.
    Over de afzuiging zit ik nog een beetje te twijfelen. Is het nodig om hier een filter in te hangen? Hoe grote ventilator moet ik hier in hangen?

Mijn afbloeiruimte wordt de Homebox die ik al eerder heb gebruikt bij mijn vorige kweek. De setup ga ik wel een beetje aanpassen.

De 400watt VSA wil ik gaan vervangen door een 600 watt Dimlux Xtreme EVSA.
    Omdat ik deze ronde niet echt bang hoef te zijn dat het te warm wordt in mijn tent, zal ik de afzuiging en de filter pas de volgende ronde vervangen. Als het toch iets te warm wordt in de tent, kan ik altijd nog de lamp dimmen.

Mijn keuze voor het soortje dat ik wil gaan kweken is gevallen op de Moby Dick van Greenhouse Seeds. Deze heb ik in het verleden een paar keer gerookt, en ik vond hem heerlijk. Ik wil deze ronde voor het eerst gaan scroggen.
    Ook ga ik dit keer niet met de bio-lijn van plagron kweken, maar ga ik het een keer sannies way proberen.

Binnen nu en een aantal weken wil ik van start gaan.
    Eerst wil ik nog wat bedenken voor mijn temperatuurprobleem op de zolder. Hier zit geen verwarming. De exacte temperatuur nu weet ik niet, maar ik weet wel dat het er nu al aardig koud is. Sowieso wil ik overdag de lampen uit hebben, en deze ’s nachts laten branden. Hoe kan ik verder nog dit probleem oplossen? Heeft iemand tips?
    Een 2000watt kacheltje lijkt me weer een minder goed idee, want dan breng ik niet m’n geld naar de shop, maar naar mijn energieleverancier. No go dus.

Als mensen nog tips, tricks en/of vragen hebben... Let me know!

Groetjes Psico

Re: Help psicodelicia de winter door

Thermostatische petroleumkachel.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Toen ik nog in kraakpânden woonde tijdens mijn studententijd deden we het zo.

Dit is een heel goedkope manier voor verwarming van een recevoir.
      Natuurlijk moet je een afsluiter maken zodat jouw opwarm waterstroom niet circuleerd tijdens niet zonnige dagen en in de nacht.

Maar, met het kleinste beetje zon, warmt zo'n systeem makkelijk op tot 40 graden.
      Op onbewolkte dagen kan je zelfs in de winter tot zo'n 60° opwarmen.

Bekijk het, het kost geen drol omzo'n systeem te maken.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

"Ket kost geen drol" ?

Omkasting 1 plaatjehardboard 70 x 60 cm
        2 plankjes met glasgroef 68 x 6 x 2 cm
        1 plankje met glasgroef 60 x 6 x 2 cm
        1 plankje zonder glasgroef 50 x 4 x 2 cm
        1 ruit 4 mm tuindersglas 68 x 58 cm
        Steenwol 5 cm
        Poten
        2 latten 90 x 5 x 2 cm
        1 lat 55 x 5 x 2 cm
        1 stang 10 mm diam.
        Tankje
        1 plastic bloempot 14 cm
        1 plastic bloempot 17 cm
        plastic pijp en slang 10 mm diam. uitw.
        Collectorplaat
        1 plaat aluminium 1 mm 65 x 55 cm
        koperpijp 10 mm diam uitw. 350 cm
        elektradraad 1.5 mm²

De zigzag slagen van de koperen buis moeten ietwat schuin omhoog lopen voor ontluchting. Voor de warmteoverdracht kunnen tussen pijp en plaat worsten van aluminiumfolie worden geklemd. De collectorplaat eerst van een primerlaag voorzien, daarna met schoolbordverf zwart schilderen.

De bovenaansluiting van de collectorplaat door de bovenlijst van de kast steken; de onderaansluiting door de achterwand.

De binnenpot moet midden op de bodem van de buitenpot worden vastgelijmd. Binnen- en buitenwand voorzichtig doorboren; een gat bij de bodem, een gat 3cm onder de bovenrand van de binnenpot. Plastic pijpjes in de gaten vastlijmen. Bovenaansluiting van tankje en collectorplaat met plastic slang aan elkaar koppelen evenals de onderaansluitingen.

De poten kunnen d.m.v. scharnieren opklapbaar aan de collectorkast bevestigd worden.

Dit gezien te hebben, is een simpel verwarming mat niet voldoende die je voor nog geen 40 euro kan halen?
        (
        http://www.dutch-headshop.com/nl/verwarmingsmat-biogreen-p-715.html)

Comment

Hallo allemaal,

sorry voor mijn late reactie.
          ik heb een drukke week achter de rug.
          Natuurlijkben ik zelf ook wat aan het brainstormen geweest.

@Gamm;
          ik denk dat dit geen oplossing is.
          De aanschaf van zo een kachel is ook nog best wat, en de brandstof geven ze er ook niet gratis bij.

@escargot;
          Mooie oplossing.
          Helaas heb ik alleen geen plek op dit ding te plaatsen.
          Dit projectje moet zoveel mogelijk binnenshuis blijven. XD

@Iemand uit de buurt;
          Het is best koud op mijn zolder. Een warmtematje heeft v d winter denk ik weinig zin.
          Dit was inderdaad een mooie goedkope oplossing geweest.

Okee nu mijn nieuwe plan van aanpak..
          Niet de simpelste, en de goedkoopste, maar op langer termijn wel de beste denk ik.

Allereerst wil ik de zolder beter gaan isoleren.
          Ook ga ik hier een radiator plaatsen. Dit gaat helaas lastiger worden dan gedacht.
          omdat ik deze radiator appart wil kunnen reglen van alle anderen in mijn huis, mag ik alle vijf de binnenwerken en knoppen gaan vervangen door het hele huis.
          Dit zou een kosteplaatje vangeveer 300euro met zich meebrengen.
          Gelukkig heb ik deze allemaal voor 50euro op de kop kunnen tikken.

Omdat ik niet graag tegen problemen oploop halfverwege de ronde, wil ik alles goed voorbereiden.

Comment

zou je niet je niet alleen je tent heel goed isoleren met foam, mdf en glaswol en alsnog van die warmte matjes aanschaffen die verbruiken ook bijna niks, want als je je zolder gaat isoleren word het zomers mischien wel weer te warm weet niet of je je afzuiging naar buiten heb? dan zou het in principe niet zn probleem zijn denk ik weet ook niet hoe groot jouw zolder is uiteraard

Comment

Bezig...
            X