Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladeren wegknippen die toppen bedekken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren wegknippen die toppen bedekken

    Korting op 420shop
    Hallo mensen, weer een vraag!
    Sommige toppen boven krijgen weinig licht omdat daar van die grote bladeren boven hangen. Kan het veel kwaad om hier en daar een blad weg te halen om die reden? Bedankt alvast

    Grtz

    #2
    Grote bladeren weghalen om de toppen eronder wat meer licht te geven mag altijd maar ook niet over drijven ook. Het beste dat ik vind is ofwel met een wat botter schaar of gewoon met je nagels het steeltje toe te nijpen en dan het blad te verwijderen. Zo vermijd je dat er een luchtbel in je steel of stam komt en je plant ziek word. maar ook niet meer dan een paar bladen per plant in 1 keer anders stress je ze te veel en zullen je planten minder goe bloeien en dus minder opbrengen. Op het einde van je kweek al de rest van je grote bladen afknippen is dan weer goe om ze wat extra te stresseren maar wel oppassen dat je je planten niet kapot maakt.

    Comment


      #3
      oke dan ga er ook maar eens wat weghalen heb hier en daar ook een groot blad zitten .

      En dan gelijk met de stam knippen of een stukje laten zitten.

      grtz.

      Comment


        #4
        ik duw/buig de bladeren alle kanten op,om de toppen zoveel mogelijk zonlicht te geven.

        Comment


          #5
          ik zou ze niet weghalen.
          het zijn ten slotte je plantje haar "zonnepanelen"
          wat je kan proberen is ze wat naar beneden duwen,
          zodat de toppen wat meer vrijkomen

          grtz p

          Comment


            #6
            Als je ze kan je bladeren richten dan is dat natuurlijk beter maar als er teveel blad boven je toppen zitten dan af ermee bladeren genoeg als je er maar een paar afknipt want nu hebben je toppen licht nodig.

            Als je ze afknipt dan laat je best een stukje staan maar goed knijpen dat er geen lucht in je stam gaat. Maar je zo eens een foto moeten zetten om het wat beter te zien.

            Comment


              #7
              Ik doe een beetje van beiden nu sommige bladeren kan je amper wegbuigen omdat ze gewoon te sterk zijn, dus die gaan er af. Misschien 4 bladeren per plant ofzo bedankt mensen

              Comment

              Bezig...
              X