wil nieuwe kast maken voor 900watt

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • wartjen
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Sep 2013
    • 254

    #1

    wil nieuwe kast maken voor 900watt

    Korting op 420shop
    ey heb juiste nieuwe spaarlampen 2 x 200watt
    2 x 250watt
    900watt

    200 watt

    200watt groei.jpg200watt groei (1).jpg

    250 watt

    250 watt groei.jpg 250 watt groei (1).jpg
  • Cookaap
    Elite Grower
    • Dec 2011
    • 2730

    #2
    Re: wil nieuwe kast maken voor 900watt

    Wat is je vraag?

    Waarom geen hps met zoveel watts?

    Comment

    • thugz
      Amazing Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Jun 2013
      • 4284

      #3
      Re: wil nieuwe kast maken voor 900watt

      warmte mss? heeft geen afzuiging als ik mij niet vergis
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

      Comment

      • EL Guerilliero
        Advanced Grower
        • Nov 2012
        • 1090

        #4
        Re: wil nieuwe kast maken voor 900watt

        je hebt al de lampen ..

        nu nog iets om die lampen in op te hangen ..
        en dan nog iets om die lampophangdingen in op te hangen ..
        en dan nog een aantal dingen om op te hangen ..


        ach je weet zelf wel wat je precies zoekt gezien de overload aan nuttige info die we van je kregen ..

        Comment

        • wartjen
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Sep 2013
          • 254

          #5
          Re: wil nieuwe kast maken voor 900watt

          ja srr ik ben dus van plan om een nieuwe kast te maken en heb nog geen afzuiging en omdat hps te warm wordt voor op de kamer die ik voor zien heb
          mijn vraag is nu wat de ideale maten van de kast zouden zijn voor 900watt

          Comment

          • Blani
            Ultra Grower
            • Jun 2011
            • 2004

            #6
            Re: wil nieuwe kast maken voor 900watt

            Voor 900 watt heb je altijd een afzuiging nodig.

            Comment

            • Wietefras
              Amazing Grower
              MemberLucky Member
              • Mar 2013
              • 4374

              #7
              Re: wil nieuwe kast maken voor 900watt

              Nou dit is een mooie test voor de "spaarlampen geven geen warmte" discussie.

              Als je uitgaat van 80 lumen per watt dan zouden die lampen samen zo'n 72.000 lumen produceren. Dat zit dus tussen een 400W HPS en een 600W HPS in qua lichtopbrengst. Zou volgens de standaard regels dus goed moeten zijn voor een oppervlak van een vierkante meter.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment

              • wartjen
                Wicked Stoner
                MemberLucky Member
                • Sep 2013
                • 254

                #8
                Re: wil nieuwe kast maken voor 900watt

                de 200watt lamp geeft 13000 lumens en de 250watt lamp geeft 19000 lumens dus alles samen zou een 75000lumens zijn kan ik dat gebruiken in een kast van 1vierkante meter met een afzuiging

                Comment

                • Morgen Zonder Zorgen
                  Advanced Grower
                  MemberLucky Member
                  • May 2013
                  • 1133

                  #9
                  Re: wil nieuwe kast maken voor 900watt

                  Maar 900watt is het dan nog wel microkweek, hahaha?
                  Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                  Comment

                  • wartjen
                    Wicked Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Sep 2013
                    • 254

                    #10
                    Re: wil nieuwe kast maken voor 900watt

                    denk wel

                    Comment

                    • Wietefras
                      Amazing Grower
                      MemberLucky Member
                      • Mar 2013
                      • 4374

                      #11
                      Re: wil nieuwe kast maken voor 900watt

                      400W HPS is iets van 56000 lumen en dat is goed voor 0.8m2. 600W HPS geeft iets van 90.000 lumen en dat is goed voor 1.2m2. Die 75.0000 lumen zit daar midden tussen in.

                      Je hebt de lampen nou toch al, dus je kunt het best proberen. Laat ons even weten hoe heet dat wordt als je ze afzuiger niet aan zet

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment

                      • psychedelic1988
                        Retired
                        • Oct 2012
                        • 2796

                        #12
                        Re: wil nieuwe kast maken voor 900watt

                        Ook spaarlampen worden warm hoor ik heb zelf een kapje geknutseld met 6 tornado's 4x 20w en 2x 23w me ruimte is 1,2x0,9x2.3.
                        Lamp uit 24 graden(ketel hangt hier) lamp aan 27,5 graden. Ik heb hier dan een passieve uitlaat naar het dak en daar een filter op gedouwd deze zuigt denk ik als een 150kuub af.
                        Ik heb nu alles gehad van lampen op led na. tl, tneon en spaarlampen werken prima voor de groei zijn wat trager als hps.
                        Voor de bloei zeg ik toch echt ckr hps je kan gewoon zien dat die lampen gemaakt zijn voor onze plantjes haha.
                        Ook kan je met de rest leuke resultaten halen maar het duur allemaal net wat langer naar mijn id

                        Ik zeg proberen maar afzuiging ga je echt nodig hebben en btw 1x1 is geen micro meer he en ckr niet met 900w
                        Last edited by psychedelic1988; 13 December 2013, 22:13.

                        Comment

                        • wartjen
                          Wicked Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Sep 2013
                          • 254

                          #13
                          Re: wil nieuwe kast maken voor 900watt

                          oke zal zeker iets laten weten eerst mijn eerste kweek afmaken maar ben ga de nieuwe kast al maken zal fotos posten als de kast af is

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Re: wil nieuwe kast maken voor 900watt

                            Dus er komt helemaal geen bouwverslag ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • wartjen
                              Wicked Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Sep 2013
                              • 254

                              #15
                              Re: wil nieuwe kast maken voor 900watt

                              dat weet ik nog niet of er een bouwverslag komt maar ik denk van wel

                              Comment

                              Bezig...