Kleine topjes

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • 420dude
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • May 2013
    • 180

    #1

    Kleine topjes

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal
    Vandaag zijn we 21 december en op 11 november heb ik mijn plantje op 12/12 gezet, waardoor deze nu toch al bijna 6 weken in de bloei zit.
    Maaaaaar het plantje heeft nog altijd maar heel kleine topjes die er vorige week bijna exact hetzelfde uitzagen (van grootte)
    image[6].jpgimage[3].jpg1528088_10152067019799035_486005757_n.jpgOp de eerste foto begint ze met bloeien op de 2de zijn we 1 week verder (vorige week) en de 3de foto is van gisterenavond. Ligt het nou aan mij of bloeit dit plantje erg traag? Er hangen wel spaarlampen boven en geen hps. Het zijn er wel 5 die hangen die samen voor een kleine 400 watt zorgen.
  • Lovis
    Senior Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jul 2012
    • 912

    #2
    Re: Kleine topjes

    Plantjes groeien nog verder als je die op 12 12 zet. Die gaat niet meteen in de bloei. Bloei tel je pas vanaf je de eerste haartjes ziet

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
    - 1m² Tuin

    Comment

    • Escargot
      Amazing Grower
      MemberLucky Member
      • Jun 2013
      • 4984

      #3
      Re: Kleine topjes

      Ik denk dat je de voorbloei meegeteld hebt.

      Wat ik hier zie, noem ik normaal, bloeiweek 1 max. 2

      Bloei is pas als de haartjes een kruintje vormen.

      Dus als je de eerste haartjes ziet, staat de plant nog in de groei.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment

      • Gamm
        Super Grower
        MemberLucky Member
        • May 2012
        • 1610

        #4
        Re: Kleine topjes

        Dag 1 12/12 wil inderdaad niet zeggen dag 1 bloei.

        Wat Escargot hierboven zegt kan ik enkel maar beamen.
        Dit is ongeveer de tweede week bloei.
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

        Comment

        • 420dude
          Chronic Stoner
          MemberLucky Member
          • May 2013
          • 180

          #5
          Re: Kleine topjes

          ok dus ze staat ondertussen 3 weken dan in de bloei, zijn dit niet nog steeds zeer kleine topjes dan of is het normaal dat ze nu nog niet zo groot zijn?

          Comment

          • Smowkie
            Elite Grower
            MemberLucky Member
            • Sep 2011
            • 2684

            #6
            Re: Kleine topjes

            Het kan wel wat langer duren onder spaarlampen, ze gaan de komende 3 a 4 weken wel wat veranderen, gewoon geduld ... Of een hps setje aanschaffen

            Veel succes met de bloei verder, ik kom nu en dan wel is binnenwippen...

            Comment

            • Rodigan
              Super Grower
              MemberLucky Member
              • May 2012
              • 1536

              #7
              Re: Kleine topjes

              Als al je spaarlampen samen 400 watt trekken, dan zou ik gauw een hps setje kopen
              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

              Comment

              • 420dude
                Chronic Stoner
                MemberLucky Member
                • May 2013
                • 180

                #8
                Re: Kleine topjes

                Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan
                Als al je spaarlampen samen 400 watt trekken, dan zou ik gauw een hps setje kopen
                ze verbuiken geen 400 watt he, hoeveel ze verbruiken weet ik niet maar boven de 150 ligt dit niet denk ik. Maar ze zijn even straf al 400 watt lampen daarom zijn het ook spaarlampen. Zo is er 1 lamp die verbruikt 23 watt maar die komt overeen met een normale lamp van 85 watt enz

                Comment

                • Rodigan
                  Super Grower
                  MemberLucky Member
                  • May 2012
                  • 1536

                  #9
                  Re: Kleine topjes

                  Jaja, maar zo werkt het eigenlijk niet hé :p Soit, zoals al gezegd, die toppen gaan nog zwellen hoor
                  Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Re: Kleine topjes

                    Een spaarlamp van 23W telt voor 23W, niet voor 85.
                    Zo werkt dat bij plantjes kweken.
                    Je zit pas in week2 bloei ofzo, als ze over 8 weken nog zo zijn moet je wel ff roepen.

                    Een oud Afrikaans spreekwoord zegt : Lig is gewig.
                    Oftewel: Licht is gewicht.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • El Plantos
                      Super Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jul 2013
                      • 1609

                      #11
                      Re: Kleine topjes

                      Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                      Comment

                      • Gamm
                        Super Grower
                        MemberLucky Member
                        • May 2012
                        • 1610

                        #12
                        Re: Kleine topjes

                        Oorspronkelijk geplaatst door 420dude
                        Maar ze zijn even straf al 400 watt lampen
                        Erm, neen...
                        sigpic
                        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                        Comment

                        • 420dude
                          Chronic Stoner
                          MemberLucky Member
                          • May 2013
                          • 180

                          #13
                          Re: Kleine topjes

                          en wat zeggen jullie dan van deze foto? zo'n spaarlamp heb ik trouwens ook 5053_fa_hi_1298046338.jpg

                          Comment

                          • Gamm
                            Super Grower
                            MemberLucky Member
                            • May 2012
                            • 1610

                            #14
                            Re: Kleine topjes

                            18 watt spaarlamp die de lichtsterkte van een oude 85 watt gloeilamp geeft. Dat willen ze daar mee zeggen.
                            Je blijft dus gewoon met 18 watt zitten hoor.....

                            Of denk je met 7 zo'n lampen een 600 watt HPS te evenaren? Dacht het niet.
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                            Comment

                            • Blani
                              Ultra Grower
                              • Jun 2011
                              • 2004

                              #15
                              Re: Kleine topjes

                              Je kweekt dus op minder dan 150 watt?? Tsja, dan moet je niet teveel wiet verwachten...

                              Comment

                              Bezig...