Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opbrengst verhogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Opbrengst verhogen

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Opbrengst verhogen

    alle begin is moeilijk:

    je bent met een lage opbrengst begonnen, dat is normaal, niet goed, zeker geen prima donna start maar je had een oogst !!
    gebruik gewoon je tentje opnieuw, zoek uit hoe groot je 'bruikbare oppervlakte' is en probeer een aantal planten op die oppervlakte beter op te kweken als wat je nu deed.

    welk medium had je en wat kan je daaraan nog verbeteren
    hoeveel water en voeding gaf je, heb je gemeten om te weten hoe hoog of laag de ph was
    was je luchtvochtigheid ideaal of heb je ook daar nog ruimte voor verbetering ..
    heb je voor gegroeid en zoja hoelang
    heb je getopt, gefimmed of misschien een scrog gedaan ..

    geen idee waar je heen wil maar als er nog ruimte voor verbetering is dan kan je nog wat zonder zware investering proberen
    deed je alles perfect dan zal een grotere tent en meer wattage je enige uitweg zijn om je blowgewoonten te onderhouden ..

    alvast succes, een gelukkig aankomend nieuwjaar en veel plezier op het forum

    Comment


      #3
      Re: Opbrengst verhogen

      Nee ik deed zeker niet alles perfect. Het is meer dat ik het geld er toch apart heb gelegd voor nog een laatste aankoop. Hierna wou ik het zeker een jaar laten voor wat het is. Ik heb gebruik gemaakt van allmix en alga bloom van plagron(bio). Ik heb me ph daarom ook nooit gemeten. Ik gaf ongeveer om de 3 dagen water als de pot echt droog was. In de eerste 3 weken ongeveer 200/300 ml per plant en daarna langzaam opgebouwd tot 750/1000 ml in de laatste week. Na 6 weken ben ik begonnen met het geven van alga bloom. Dit deed ik om en om. Dus water met voeding > drie dagen verder > enkel water > 3 dagen > water met voeding. Ik heb de planten niet gescrogd, getopt of gefimmed.

      Thanks voor reactie in iedergeval en een gelukkig 2014 toegewenst.
      Last edited by gollink; 26 December 2013, 11:32.

      Comment


        #4
        Re: Opbrengst verhogen

        DR60 laat max een 250W lamp toe. Die richtlijn is er niet voor niets.

        Grotere opbrengst? schrap de "of" en maak er "en" van: ds120+400W+minerale voeding, dan heb je zeker meer opbrengst.

        Of goedkoper is gewoon een flesje sugar royal of green sensation van plagron kopen en dat in de bloei meegeven. Voor 12 euro zou ik eerst is kijken wat dat doet

        alvast veel geluk

        Comment


          #5
          Re: Opbrengst verhogen

          Haha dan ben ik me halve set aan het vervangen . Die sugar royal kende ik niet. Vond green sensation altijd nogal prijs met 40 euro voor 250 ml. Maar ik zit toch te neigen naar de tent. Zou wel mooi zijn om wat meer ruimte te hebben zodat ik de lucht beter kan verdelen. Water geven is ook een ontzettend gekloot nu.

          Comment


            #6
            Re: Opbrengst verhogen

            Ik zou overstappen van aarde op cocos (vergeet niet dat je op cocos NAT moet kweken) en een minerale voedingslijn. Ikzelf ben heel tevreden over Canna Coco.
            Dan moet 200 gram haalbaar zijn in je tentje, onder je 250 watt lamp.

            Ikzelf zou trouwens rustig 400 watt ophangen in dat tentje. Richtlijnen zijn voor watjes.

            Comment


              #7
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Opbrengst verhogen

                  Even meedenken met Rbt:

                  -Ik dacht eigenlijk dat die gram-per-watt op aarde helemaal niet haalbaar is: Daar heb je hydro voor nodig, of cocos. Toen ikzelf overging van aarde op cocos steeg ik onmiddelijk van 0.5 g/w naar 0.8 g/w.

                  - Als je ook maar een beetje afzuiging hebt, dan zou er CO2 genoeg moeten zijn. Als ik het goed onthouden heb geeft een (voor ons) normale afzuiging 10x zoveel CO2 als nodig is.

                  - Ik heb wel eens herma's gehad, maar eigenlijk alleen in "landraces". Met wat verder uitgeselecteerde soortjes als White Widow, Peacemaker, Northern Lights en mijn huidige Critical CBD heb ik nooit problemen gehad. Dus ja: Een ander soortje proberen zou kunnen helpen. Het herma-risico is helemaal niet zo groot.

                  - Ikzelf blaas met een fan tussen de toppen en de lamp, zodat er wel circulatie is, maar geen directe storm op de toppen. Of dat "goed" is weet ik niet, maar bij mij werkt het.

                  Over afwijkingen in EC en pH kan ik niks zinnigs zeggen, want die heb ik altijd wel in orde gehad. Over verschillende soorten voeding ook niet, want ik heb alleen op Canna gekweekt.

                  Comment


                    #10
                    Re: Opbrengst verhogen

                    voor blani werkt cocos super, anderen hebben echter geen zin in al dat natte gedoe .. ik kweek op volle (pot) grond en liefst zo droog mogelijk en voor mij werkt dit prima. mijn resultaten vergelijk ik niet met die van blani want op dat gebied moet ik mijn mond houden .. maar ik heb echt geen zin in dat natte gezeik .. mijn hok zoals het nu is is daar niet voor geschikt .. ik heb geen zin in extra uitgaven op dat gebied om de schimmel uit mijn hok te houden etc ..

                    hydro of cocos kweek is een totaal andere vorm dan de vorm die je nu hanteert .. maakt mij niet uit of je het wil proberen of niet, ik meld het gewoon maar even ..

                    dat op grond geen gram per watt gehaald kan worden vind ik schromelijk de waarheid oneer aan doen .. er zijn mensen die hier op deze draad hebben geantwoord die dat al haalden, ff lezen zou ik zeggen ..


                    dat schamele 0.2 per gram verbeteren voor je je setup gaat verbeteren blijft mijn advies .. dat moet gewoon beter kunnen.
                    je kan heel wat gaan investeren in een betere setup maar als je op dezelfde manier te werk gaat gaan als je nu deed voor 0.2gr/watt dan ga je echt niet veel meer oogsten met een betere setup (het is al gezegd, ik weet)

                    de beste tip is gewoon langer voorgroeien en een paar keer toppen of gaan scroggen. dan moet je gewoon beter doen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Opbrengst verhogen

                      1 gram/Watt handleiding.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Opbrengst verhogen

                        Oorspronkelijk geplaatst door EL Guerilliero View Post
                        dat op grond geen gram per watt gehaald kan worden vind ik schromelijk de waarheid oneer aan doen .. er zijn mensen die hier op deze draad hebben geantwoord die dat al haalden, ff lezen zou ik zeggen ..
                        De enige die ik zie die daarvoor in aanmerking komt is QnQ, die na mij gereageerd heeft. Misschien kun je me even op die post wijzen die ik gemist heb?

                        Overigens heeft Wietefras wat heel interessante tabellen geproduceerd over welk wattage het best produceert op welk oppervlak. Die tabellen staan hier:
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-je-kast/page6
                        scroll even door naar post nummer #109, daar staan de tabellen.
                        Last edited by Blani; 26 December 2013, 15:37.

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Re: Opbrengst verhogen

                            @blani: QNQ had reeds iets gepost voor je die uitspraak deed .. en ja hij was dan ook diegene die ik in gedachten had. hij geeft het een minuut later ook zelf aan.

                            ik wil kan mag (etc) mezelf er niet aan spiegelen want ik haal het in de verste verten niet, zit zelf niet op ideeal te werken dus zelf kan ik niet gaan vingerzwaaien. maar het kan dus echt wel als je er wat voor wil gaan doen. het gaat niet vanzelf. dat was alles wat ik zelf wilde zeggen tegen vooral de topicstarter.

                            jouw methode ga ik ook zeker niet betwisten, ik bedenk enkel dat ie niet een volledige switch van zen opstelling voor ogen heeft.

                            Comment


                              #15
                              Re: Opbrengst verhogen

                              Oh, dus de beschulding was niet dat ik het topic niet gelezen heb, maar dat ik niet het hele forum heb gelezen. Die beschuldiging is terecht. Ik had inderdaad niet eerder de resultaten van QnQ gezien.

                              Ik wijzig mijn uitspraak: Een gram per watt op aarde is mogelijk (hoewel 0.93 technisch niet 1 gram is), maar op cocos of hydro is het een stuk makkelijker.
                              Last edited by Blani; 27 December 2013, 01:15.

                              Comment

                              Bezig...
                              X