Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help, is dit een herma?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    help, is dit een herma?

    Korting op 420shop
    Hallo growers,

    Gisteren merkte ik het volgende op bij een plantje:

    IMG_20131226_235837.jpg. IMG_20131227_000249.jpg

    Is dit nu een herma? Dit was een gefeminiseerd northern light zaadje van royal queen seeds, staat ongeveer 3 weken in bloei. Deze 'balletjes' waren slechts aanwezig op 1 zijtak bovenaan, heb er 3 gevonden en verwijderd...
    Wat denken jullie, omkappen die handel of niets om me zorgen over te maken?
    Zou het zonde vinden als men andere plantje bevrucht wordt door een herma...

    Alvast bedankt voor jullie hulp!
    Grtz

    #2
    Re: help, is dit een herma?

    Jip, je zit met een herma. Ik heb deze ronde 3 herma's gehad: balletjes blijven plukken en zo is het toch nog goed gekomen. Dus ik zou em niet omkappen
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #3
      Re: help, is dit een herma?

      Wat rodigan zegt, jammer dat het een herma is.

      Als je kan uitsluiten dan het door lichtstress is ontstaan dan kun je het even naar de breeder mailen

      Comment


        #4
        Re: help, is dit een herma?

        @ Rodigan & Cookaap: thanks voor de snelle bevestiging.
        Bestaat er dan geen gevaar dat de herma andere planten gaat bestuiven? Of werkt dit niet zo bij hermas? En ik veronderstel ook dat je dan zaadjes in de toppen gaat krijgen, niet?
        ( heb nog nooit te maken gehad met hermas, daarom de vele vragen)

        Comment


          #5
          Re: help, is dit een herma?

          Daardoor kan bestuiving ontstaan ja, goed de mannelijke bloemen weghalen want als je 1 vergeet dan kun je de oogst wel afschrijven.
          Daarom halen veel mensen hun herma weg uit de tent.

          Hoeveel planten heb je? Misschien kun je dr 1 missen.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: help, is dit een herma?

              Is dit niet vrij vroeg al reeds na 3 weken?

              Ik zou haar toch omgooien want het kan goed zijn dat je er een paar mist, als dit in week 5 a 6 zou gebeuren had ik ze laten staan...

              De kans bestaat inderdaad dat ze je andere planten gaat bestuiven en dat je her en der wat zaad in je toppen hebt.

              Mooie banaantjes trouwens

              Comment


                #8
                Re: help, is dit een herma?

                Ballen voorzichtig verwijderen en zeer goed inspecteren.

                Heb het zelf al verschillende keren gehad en nooit geen zaad gevonden in m'n toppen.
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment


                  #9
                  Re: help, is dit een herma?

                  Een echte herma valt niet tegen te plukken eh...die blijven ook ballen vormen.
                  Als ik een paar ballen zie pluk ik ze er wel af, maar als er daarna weer nieuwe verschijnen rot ik de plant er uit. (paar weken geleden nog gedaan)
                  Verdwaald zaad in m'n grinder wordt ik erg verdrietig van.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: help, is dit een herma?

                    Heb de tijd genomen voor een grondige inspectie van de dames en 3 van de 4 zijn hermas. Bij 2 plantjes heb ik 3 & 5 bloemetjes weggehaald, bij de derde waren het een 10-tal... geen idee hoe dit me niet eerder opgevallen is
                    Het zou spijtig zijn als deze ronde helemaal voor niets was dus ga toch proberen door te gaan, vind het zonde om 3 planten de vuilbak in te kieperen. Moet ik nu elke dag een grondige controle uitvoeren of is om de 2-3 dagen voldoende?

                    Comment


                      #11
                      Re: help, is dit een herma?

                      Zou toch dagelijks controleren om zeker te zijn.
                      Indien ze niet meer terugkomen is het "probleem" verholpen.
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                      Comment


                        #12
                        Re: help, is dit een herma?

                        Balen dat je het bij meerdere planten hebt!
                        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                        Comment


                          #13
                          Re: help, is dit een herma?

                          Ja, om de 2 - 3 dagen moet voldoende zijn. Ik zou eerst zoeken naar de oorzaak van het herma-gebeuren. Gebruikelijk komt dit door lichtstress (lamp gaat 's nachts aan door timer, of er is directe/indirecte lichtinval in je hok). Als je dat oplost en je blijft ballen plukken, heb je een grotere kans dat ze niet meer terugkeren. Althans zo ging het bij mij..
                          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                          Comment


                            #14
                            Re: help, is dit een herma?

                            Inderdaad balen... zal de dames goed in het oog moeten houden
                            Bedankt voor de hulp, ik laat nog weten hoe dit afloopt.

                            Mvg

                            Comment


                              #15
                              Re: help, is dit een herma?

                              Ik zou het toch elke dag doen.

                              Alhoewel...als ik bij meer dan de helft ballen zie had ik ze er misschien allemaal wel meteen uitgegooid, na een minuutje schelden.
                              Ligt er ook aan hoeveel wiet ik nog op voorraad heb.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X