Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantjes groeien wel maar strekken niet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantjes groeien wel maar strekken niet.

    Korting op 420shop
    Beste JD'ers,

    Ik ben met men eerste binnen kweekje bezig. Het zijn RQS 3 x critical. Geen AF.
    Nu men plantjes groeien wel maar blijven klein. Toen ze ontkiemt waren heb ik ze direkt onder een groei hps lamp gezet van 600w.
    Deze hing wel vrij hoog +-1m50cm maar heb ze elke dag lager gehangen zodat ze op 5 dagen al op 60 cm zat omdat ik niet wou dat ze
    te hard zouden strekken. Ben ik hier al verkeerd geweest en had ik langer moeten wachten?
    Ook had ik de temperatuur van zo een lamp toch wat onderschat en moet ik redelijk hard afzuigen. Men kastje is maar 60x60x200.
    Ze kregen in het begin gele bladeren en dacht dat dit door de trek van het afzuigen zou zijn en heb wat aanpassingen gedaan en dat bleek beter te gaan.
    Temperatuur is geen probleem maar LV is een andere zaak ,kan dit ook een gevolg zijn?
    Ik heb ze eerst in stekgrond gestoken met wortel stim en enzym ,na 2 weken heb ik ze verpot in growmix met nog altijd wortel stim en enzym.
    Ph voedings water is 6 ,ik lees hier bij de meeste een iets lagere waarde maar op men kweekschema staat 6-6.5.
    Heb ze na 2 weken al in bloei gezet omdat men nieuwe groeilamp het al begaf.
    Wist niet goed wat te doen ,ze laten groeien met de bloeilamp of niet...
    Dan heb ik ze op 12/12 gezet. De dames zijn 4 weken en staan 2 weken op 12/12

    Niet alle foto's zijn even goed
    Alle commentaar welkom!

    Bedankt alvast voor jullie tijd


    IMAG0840.jpgIMAG0844.jpgIMAG0857.jpgIMAG0858.jpgIMAG0860.jpgIMAG0861.jpgIMAG0862.jpgIMAG0864.jpg

    #2
    Re: Plantjes groeien wel maar strekken niet.

    Niks mis met die plantjes.
    Alleen had je nog wel een week of vier 18/6 kunnen doen onder de hps.

    Op elke site die je kunt vinden lees je dat 600W voor 120x120 is. (plusminusongeveer)
    Dat het warm wordt kan wel kloppen dus.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Plantjes groeien wel maar strekken niet.

      Hoi Splendid,

      De meesten op dit forum kweken met 400 tot 600 watt per vierkante meter. Ikzelf kweek met 1200 watt/m2, maar dat wordt hier echt als extreem beschouwd.
      Jij kweekt dus met bijna 1800 watt per vierkante meter. Da's best wel veel.

      Je hebt je plantjes nog niet verpest. Ik denk niet dat ze zoveel licht leuk vonden, maar ze leven en ze groeien. Ik zou ze terug zetten op 16/8, maar dan onder TL of spaarlamp. Misschien kun je die 600 watter nog ruilen voor 400 of zelfs 250?

      Comment


        #4
        Re: Plantjes groeien wel maar strekken niet.

        Was eerst niet de bedoeling om in een kast te kweken maar door omstandigheden moest ik het in men kast doen.
        Ik had toch al wat kosten gemaakt dus wou het dan maar doen met het materiaal ik had.
        Kan ik ze dan best laten groeien onder een tl en overschakelen naar 250w hps met de bloei?
        Of groei en bloei onder hps mits 2 verschillende lampen?

        Bedankt alvast voor jullie nuttige info

        Comment


          #5
          Re: Plantjes groeien wel maar strekken niet.

          Met een HPS kan je zowel groeien als bloeien hoor, dus met 1 HPS van 250 watt moet je die oogst prima kunnen afronden.

          Comment


            #6
            Re: Plantjes groeien wel maar strekken niet.

            Dan ga ik jullie raad opvolgen en terug op 18/6 zetten en overschakelen naar 250w hps

            Comment


              #7
              Re: Plantjes groeien wel maar strekken niet.

              Dat moet goed gaan. Als je op 1800 w/m2 je planten in leven kan houden, dan moet je op een normaal vermogen op je sloffen een mooie kweek kunnen draaien.

              Succes!

              Comment


                #8
                Re: Plantjes groeien wel maar strekken niet.

                Dat is toch geruststellend dan... Maandag haal ik nieuwe lampen ,heb ze alvast hoger gehangen en terug naar 18/6 gezet. Als er nog iets deftig afkomt maak ik wel een verslagje.

                Comment


                  #9
                  Re: Plantjes groeien wel maar strekken niet.

                  Heb je ook een andere VSA nodig he..
                  Ik zou ze niet terug in groei zetten, maar ik ben in de minderheid zie ik
                  Voila, ik ben benieuwd. Succes !
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Plantjes groeien wel maar strekken niet.

                    Nu begin ik toch ook wat bang te krijgen ivm het terug zetten naar 18/6 ... Heb er wat over opgezocht en ik weet niet of het dat allemaal waard is.
                    Toch maar 12/12 en volgende keer beter? Ik lees alleen maar veel vertraging en stress bij het reveggen.
                    Van die VSA ben ik op de hoogte QnQ ,toch bedankt!

                    Comment


                      #11
                      Re: Plantjes groeien wel maar strekken niet.

                      Ik denk dat als QnQ en ik het hier over oneens zijn, dat je keuze eigenlijk niks uitmaakt. (Dat geldt vaak voor de moeilijkste keuzes.)

                      Dus ik wijzig mijn mening. Gooi een kwartje; koop een dobbelsteen; bel de ja-nee-beslissingslijn, vraag het aan een waarzegster, zoek het op in de biologisch-dynamische groeikalender. Het maakt allemaal niks uit: Doe maar wat. Maar kies geen compromis: Niet je klok naar 14/10 zetten.

                      (Maar die 250watt lamp op de juiste VSA, daar zijn we het wel over eens, dus hopelijk geven we daar een advies dat wel wat uitmaakt. )

                      Comment


                        #12
                        Re: Plantjes groeien wel maar strekken niet.

                        SpaceCees noemt dat het NoMercy 12/12 systeem. Direct de zaailingen op 12/12 zetten. Heb ik vorige ronde ook gedaan en dat werkte op zich prima. Het is alleen dan wel de bedoeling dat je er een hoop neer zet omdat de planten wat klein blijven. In het ideale geval allemaal een enkele top als een knuppel. Nadeel is dus wel dat je veel zaad nodig hebt (kost geld) en dat je veel planten hebt (kost ook geld als je gepakt wordt).
                        Last edited by Wietefras; 29 December 2013, 14:27.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Re: Plantjes groeien wel maar strekken niet.

                            Kleine update:

                            Planten nog steeds onder 600w hps.
                            Besef wel dat dit zo veel stroom kost zo maar ik ga toch even door
                            Plantjes zijn nu bijna 5 weken waarvan 3 weken 12/12
                            Ze krijgen nog steeds wortel stim en enzym ,ph water is 6.
                            Nu begin ik toch een paar witte haartjes te zien ,mag ik vanaf nu de bloei weken beginnen tellen of nog even wachten?

                            IMAG0918.jpgIMAG0919.jpgIMAG0920.jpgIMAG0921.jpgIMAG0922.jpgIMAG0923.jpg

                            Comment


                              #15
                              Re: Plantjes groeien wel maar strekken niet.

                              nog even wachten tot het kleine pruikjes zijn dan mag je gaan tellen.
                              Dit valt nog steeds onder voorbloei

                              suc6

                              Comment

                              Bezig...
                              X