Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Urine als plantenvoedsel

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Urine als plantenvoedsel

    Korting op 420shop
    Ik had ergens gelezen dat je urine ook als voeding voor je planten kan gebruiken. Klopt dit?
    Even op wikipedia gekeken en daar staat dat dit allemaal in urine zit:

    Samenstelling van menselijke urine
    (hoeveelheden per 1000 - 1500 mL, per 24h)
    Stikstof (totaal)7,0 - 20 g- aminozuur0,15 - 0,30 g- ureum12 - 35 g- NH30,6 - 1,2 g- creatinine0,8 - 2,0 g- urinezuur0,3 - 0,8 g- hippuurzuur0,7 gChloriden10 - 15 gFosfor1,2 gZwavel (totaal)1,2 g- anorganisch1,0 g- etherisch0,1 gNatrium2,5 - 4,0 gCalcium0,1 - 0,3 gKalium1,5 - 2,0 gMagnesium0,1 - 0,2 gpH5,0 - 7,5

    Zou dit goed zijn voor wietplanten?

    #2
    Tja urine is eigenlijk organisch afval van ons lijf, maar daar zitten ook chemische producten in die niet van organische oorsprong zijn, bv. medicatie. Dus vanuit dat standpunt bekeken zou ik het niet doen.
    Maar als je dat nu even buiten beschouwing laat: als je plantje dan geoogst en gedroogd is en je geniet ervan in je joint moet je wel weten dat je uiteindelijk je eigen urine opsmoort en dat lijkt me toch niet zo'n aangename gedachte
    Maar ik zou het niet doen wegens die andere chemische stoffen van een meer chemische oorsprong.
    grtz

    Comment


      #3
      Haha nee dat klopt. Bedankt!

      Comment


        #4
        Lol!
        Ik heb zoveel respect voor mijn plantjes, ik zie mij nog nie staan in mijn potten pissen!
        -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

        Comment


          #5
          lol dazed , maar ik dacht hetzelfde hahaha

          Comment


            #6
            Wil mn plasje wel bewaren voor jou plantjes hoor
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Die zuren zijn sowieso niet goed voor je plantje en de stof 'Ureum' klinkt ook wel best verdacht

              Ik denk ook nie da ge veel mense over de vloer zult krijge om je kweekje te proeven xD

              Peace

              Comment


                #8
                ik heb er ooit is iets van gezien op tv.
                het ging over een iet wat oudere man die zen bloemen elke dag zen ochtent plasje schonk.hy verdunde dit wel met water en liet dat 1 dag staan voor hy het gaf.hy beweerde de mooiste bloemen van straat te hebbe,maar hy was dan ook niet van plan zen bloemen op te roke natuurlijk

                Comment


                  #9
                  Hiero gaan ze wel eens "zeik rijden" op het land ter bemesting. Koeiepis + stront. Krijg je een mooie oogst van.

                  Maar ook ik zie mij nog niet zo snel mijn eigen pis roken !
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment

                  Bezig...
                  X