Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spiegeltje Spiegeltje In De Kast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spiegeltje Spiegeltje In De Kast

    Korting op 420shop
    Hey allemaal.

    ik had net een pretsigaret gerookt en kwam op een idee !

    Als je een kweekkast heb en daar in plaats van aluminum/zwartwit folie

    spiegels in zet zou dat de reflectie van het licht verbeteren ?

    wat zijn jullie gedachten hierover en wat denken jullie dat het beste materiaal is voor de binnenkant van een kweekkast ?
    if weed will ever be fully legalized i can't wait to see the commercials

    #2
    Re: Spiegeltje Spiegeltje In De Kast

    Spiegels zijn heel erg goed als reflectiemateriaal!

    Comment


      #3
      Re: Spiegeltje Spiegeltje In De Kast

      Spiegels reflecteren zelfs heel goed!

      Kan niet slecht zijn. Op deze manier gaat echt geen licht verloren


      Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: Spiegeltje Spiegeltje In De Kast

        Het licht gaat dan 2 x door het glas van de spiegel waarbij er veel absorptie plaats vind. En glazen spiegel reflecteert daarom vele malen slechter dan een reflexie folie

        Comment


          #5
          Re: Spiegeltje Spiegeltje In De Kast

          En dan wel die spiegelende reflectie netjes schoonhouden heh..zonder strepen.
          Ik zweer bij mat-wit reflectiemateriaal.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Spiegeltje Spiegeltje In De Kast

            Dat een spiegel minder zou reflecteren is de theorie, maar dat blijkt in de praktijk toch niet zo te zijn. Bijkomend voordeel is dat je ze inderdaad heel goed schoon kunt houden

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Spiegeltje Spiegeltje In De Kast

              heb er meer info over gehad en het word mat wit reflectie materiaal (thnx @ QnQ)

              (wil niet zeggen dat ik het niet met spiegels ga proberen ooit)
              if weed will ever be fully legalized i can't wait to see the commercials

              Comment


                #8
                Re: Spiegeltje Spiegeltje In De Kast

                Let wel op dat je geen brand veroorzaakt. Paar spiegels gericht op een (brand-)punt en je wiet gaat te vroeg in rook op.

                Comment


                  #9
                  Re: Spiegeltje Spiegeltje In De Kast

                  Als je heel veel kleinere spiegels gebruikt en die heel nauwkeurig allemaal uitlijnt op hetzelfde punt?

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #10
                    Re: Spiegeltje Spiegeltje In De Kast

                    Hmm bij zwart wit folie zit er altijd een zwarte onderkant bij. Die absorbeert het licht wat door het witte stuk komt.
                    Want als je alleen dat witte laagje tegen het licht houdt dan zie je het nog steeds een lichtvlek er doorheen. Das bij een spiegel wel anders.

                    Comment


                      #11
                      Re: Spiegeltje Spiegeltje In De Kast

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                      Dat een spiegel minder zou reflecteren is de theorie, maar dat blijkt in de praktijk toch niet zo te zijn. Bijkomend voordeel is dat je ze inderdaad heel goed schoon kunt houden
                      Ik heb met glazen spiegels gewerkt en ook in de praktijk was dit verre van ideaal. Verder waren ze door kalkaanslag niet zo heel eenvoudig schoon te houden. Ik raad het dus uit ervaring af. Niet enkel het glas absorbeert een deel van je licht maar ook de spiegelende laag van de spiegel absorbeert een aanzienlijk aandeel licht.

                      Comment


                        #12
                        Re: Spiegeltje Spiegeltje In De Kast

                        Op Wietforum zijn er tests gedaan en daar kwamen de spiegels er toch het beste uit. Zijn ook meerdere kwekers daar die ze gebruiken.

                        Hoe krijg je kalkaanslag op je spiegels dan? Dan doe je toch sowieso iets niet goed? Dan zou je daar op elke reflectief materiaal last mee gaan krijgen.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: Spiegeltje Spiegeltje In De Kast

                          Die aanslag kan ik wel geloven ja. Dat komt er altijd wel op.

                          Die test op wietforum is ook de onderbouwing van mn eerste antwoord.
                          Maar als ik me niet vergis waren dat spiegelplaten, zonder glas ervoor.

                          Comment


                            #14
                            Re: Spiegeltje Spiegeltje In De Kast

                            Kalk aanslag krijg simpel met schoonmakersazijn weg.
                            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                            Comment


                              #15
                              Re: Spiegeltje Spiegeltje In De Kast



                              Ik had glazen spiegels in een microkastje waar je dan ook zoon "Droste-effect" krijgt als je je kop erin steekt . Je ziet dan bij ieder volgend spiegelbeeld de lichtafname.

                              De Kalkaanslag was idd van vernevelen met gewoon kraanwater en deze is idd makkelijk met wat zuur weg te poetsen.
                              Last edited by FlintStoned; 8 March 2014, 17:40.

                              Comment

                              Bezig...
                              X