sproeien op blaadjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • gerard006
    Retired
    • Dec 2008
    • 82

    #1

    sproeien op blaadjes

    Korting op 420shop
    is het dat goed om af en toe eens wat water te sproeien op de blaadje als de lichten juist uit zijn? of is dit niet echt aan te raden

    groetjes gerard
  • Robba
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • May 2008
    • 809

    #2
    Als je licht maar uit is en voorlopig niet aan gaat is het prima.

    Grtz.

    Comment

    • gerard006
      Retired
      • Dec 2008
      • 82

      #3
      bedankt voor de tip

      Comment

      • Groen_Blaadje
        Retired
        • Dec 2008
        • 37

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Robba
        Als je licht maar uit is en voorlopig niet aan gaat is het prima.

        Grtz.
        Als het licht aan is kan het toch ook geen kwaad?

        grts

        Comment

        • bobo
          Cronic Grower
          • Oct 2007
          • 3103

          #5
          krijg je brandplekken op je blad en dat willen we niet, deze rotten dan en zijn dan een goede plek om ziektes te verwekken. Altijd sproeien als het licht uit is.

          Grtz

          Comment

          • Groen_Blaadje
            Retired
            • Dec 2008
            • 37

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door bobo
            krijg je brandplekken op je blad en dat willen we niet, deze rotten dan en zijn dan een goede plek om ziektes te verwekken. Altijd sproeien als het licht uit is.

            Grtz
            oke nice to know
            thx

            grts

            Comment

            • hobbyist
              Banned
              • Oct 2008
              • 605

              #7
              zou je met spaarlampen ook brandplekken op de bladen krijgen?? zal wel niet he?

              groet

              Comment

              • Cosworth
                Retired
                • Feb 2009
                • 5

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Robba
                Als je licht maar uit is en voorlopig niet aan gaat is het prima.

                Grtz.
                Ik las ook ergens dat het niet goed is om ze nat de nacht in te laten gaan,mbt tot sproeien?ik sproei af en toe een neveltje uurtje voor licht uit gaat.
                Wat is meest gebruikelijk of helemaal niet nevelen?

                Comment

                • Saint
                  Retired
                  • Feb 2009
                  • 106

                  #9
                  Ik weet niet of dat met gewoon water sproeien zo een goed idee is. De plant drinkt met zijn wortels als hij dorst of voeidng nodig heeft .

                  Het zou mss voordeel kunnen bijdragen tot een hogere vochtigheidsgraad maar dan zou ik aanraden om gewoon een bevochtiger te plaatsen op timer zodat je een constante vochtigheidsgraad hebt. Stel je de vraag waar groeit de plant en welk seizoen is het dan.

                  Een anderpunt is natuur eventueel bestrijdingsmiddel of gezondheidsmiddelen die via de bladeren worden opgenomen.

                  De eerste functie van een blad is fotosynthese en niet watersynthese.

                  Comment

                  • ijscoman1
                    Super Grower
                    MemberLucky Member
                    • Mar 2008
                    • 1768

                    #10
                    Omdat ik last had van een te lage luchtvochtigheid heb ik een aantal weken geleden de proef op de som genomen en mijn planten 5 tot 6 keer per dag lekker nat gemaakt met de plantensproeier én met de lamp gewoon aan (600 watt) en dat doe ik nu nog steeds, dit kan mooi omdat ik vakantie heb.

                    Dit levert bij mij geen enkel probleem op, geen brandgaten en geen kalkresten op de bladeren, enkel mooi groen omhoogstaand blad en zelfs bij een aantal planten een duidelijke verbetering in het blad en ook in de groeisnelheid.

                    Dus ik zou zeggen test het gewoon uit op een plant of een blad, bij mij helpt het echt goed zoals je in mijn kweekverslag kunt zien. Grote of kleine druppen komen bij mij geen brandgaten van, dan had ik ze allang moeten hebben.

                    Greetzz
                    Attached Files

                    Comment

                    • hobbyist
                      Banned
                      • Oct 2008
                      • 605

                      #11
                      t ziet er idd wel naar uit dat ze het bij jou erg naar hun zin hebben ijsco,,

                      damn wat staan ze er mooi bij

                      groet

                      Comment

                      • Saint
                        Retired
                        • Feb 2009
                        • 106

                        #12
                        ijsco idd mooi plantjes maar de mijn staan er ook zobij. Ik besproei niet maar ik doe wel een luchtbevochtiger die de vochtigheid echt hoog houdt. dus zal het aan het sproeien liggen? ik weet het niet mss moet ik het is een keer testen! Ik doe het liever ook niet vanwege dat ze zo dicht bij elkaar zijn en in die warmte willen beestjes zo graag mijn plantjes afbreken.
                        Last edited by Saint; 13 February 2009, 19:50.

                        Comment

                        • ijscoman1
                          Super Grower
                          MemberLucky Member
                          • Mar 2008
                          • 1768

                          #13
                          bedankt Een luchtbevochtiger is uiteraard prima natuurlijk, zeker als je lv lekker hoog moet zijn in het begin is dat ideaal. Ik gebruik er een mistmaker bij maar dat vind niet iedereen de oplossing. Bevalt mij wel en ja over dat sproeien hebben blijkbaar ook veel mensen een ander idee of mening maar ik blijf erbij dat mijn plantjes het echt fijn vinden, kan het ook zien na een sproeibeurt.

                          En wat ik zei no problemo, bij mij zijn ze ook aardig dichtbebost maar ik check altijd of bladeren niet opelkaar liggen om "zweten" te voorkomen omgeacht ik heb gesproeid of niet. Maar goed zo heeft ieder z'n eigen methode

                          Peace

                          Comment

                          Bezig...