Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sproeien op blaadjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    sproeien op blaadjes

    Korting op 420shop
    is het dat goed om af en toe eens wat water te sproeien op de blaadje als de lichten juist uit zijn? of is dit niet echt aan te raden

    groetjes gerard

    #2
    Als je licht maar uit is en voorlopig niet aan gaat is het prima.

    Grtz.

    Comment


      #3
      bedankt voor de tip

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Robba View Post
        Als je licht maar uit is en voorlopig niet aan gaat is het prima.

        Grtz.
        Als het licht aan is kan het toch ook geen kwaad?

        grts

        Comment


          #5
          krijg je brandplekken op je blad en dat willen we niet, deze rotten dan en zijn dan een goede plek om ziektes te verwekken. Altijd sproeien als het licht uit is.

          Grtz

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post
            krijg je brandplekken op je blad en dat willen we niet, deze rotten dan en zijn dan een goede plek om ziektes te verwekken. Altijd sproeien als het licht uit is.

            Grtz
            oke nice to know
            thx

            grts

            Comment


              #7
              zou je met spaarlampen ook brandplekken op de bladen krijgen?? zal wel niet he?

              groet

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Robba View Post
                Als je licht maar uit is en voorlopig niet aan gaat is het prima.

                Grtz.
                Ik las ook ergens dat het niet goed is om ze nat de nacht in te laten gaan,mbt tot sproeien?ik sproei af en toe een neveltje uurtje voor licht uit gaat.
                Wat is meest gebruikelijk of helemaal niet nevelen?

                Comment


                  #9
                  Ik weet niet of dat met gewoon water sproeien zo een goed idee is. De plant drinkt met zijn wortels als hij dorst of voeidng nodig heeft .

                  Het zou mss voordeel kunnen bijdragen tot een hogere vochtigheidsgraad maar dan zou ik aanraden om gewoon een bevochtiger te plaatsen op timer zodat je een constante vochtigheidsgraad hebt. Stel je de vraag waar groeit de plant en welk seizoen is het dan.

                  Een anderpunt is natuur eventueel bestrijdingsmiddel of gezondheidsmiddelen die via de bladeren worden opgenomen.

                  De eerste functie van een blad is fotosynthese en niet watersynthese.

                  Comment


                    #10
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      t ziet er idd wel naar uit dat ze het bij jou erg naar hun zin hebben ijsco,,

                      damn wat staan ze er mooi bij

                      groet

                      Comment


                        #12
                        ijsco idd mooi plantjes maar de mijn staan er ook zobij. Ik besproei niet maar ik doe wel een luchtbevochtiger die de vochtigheid echt hoog houdt. dus zal het aan het sproeien liggen? ik weet het niet mss moet ik het is een keer testen! Ik doe het liever ook niet vanwege dat ze zo dicht bij elkaar zijn en in die warmte willen beestjes zo graag mijn plantjes afbreken.
                        Last edited by Saint; 13 February 2009, 20:50.

                        Comment


                          #13
                          bedankt Een luchtbevochtiger is uiteraard prima natuurlijk, zeker als je lv lekker hoog moet zijn in het begin is dat ideaal. Ik gebruik er een mistmaker bij maar dat vind niet iedereen de oplossing. Bevalt mij wel en ja over dat sproeien hebben blijkbaar ook veel mensen een ander idee of mening maar ik blijf erbij dat mijn plantjes het echt fijn vinden, kan het ook zien na een sproeibeurt.

                          En wat ik zei no problemo, bij mij zijn ze ook aardig dichtbebost maar ik check altijd of bladeren niet opelkaar liggen om "zweten" te voorkomen omgeacht ik heb gesproeid of niet. Maar goed zo heeft ieder z'n eigen methode

                          Peace

                          Comment

                          Bezig...
                          X