Schoorsteen vraagjes???

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • hatsijoe
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Dec 2013
    • 321

    #1

    Schoorsteen vraagjes???

    Korting op 420shop
    Goedenavond allemaal... Ik heb n prachtige schoorsteen... En wil dus de volgende kweek mijn afzuigslang (nu op de badkamer aangesloten) op de schoorsteen aansluiten...
    Hoe zit t dan precies met de afzuiging?? Een filter ga ik sws gebruiken met verschillende luchtstromen enzo... moet ik nog gebruik maken van een softbox afzuiger.... Of is de zuigkracht van de schoorsteen genoeg voor 1x600w lampie in tent van 120x240x200..

    Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Schoorsteen vraagjes???

    Da's een tentje voor 2x 600

    Maarre..nee, ik denk dat de trek van de schoorsteen niet genoeg is om de temperatuur onder de 30 te houden in een afgesloten tentje met 600W in, dóór een filter.

    Ik weet het wel zeker eigenlijk.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • hatsijoe
      Bong Master
      MemberLucky Member
      • Dec 2013
      • 321

      #3
      Re: Schoorsteen vraagjes???

      Ok bedankt.... Dan ga ik verder op onderzoek!

      Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Schoorsteen vraagjes???

        Je kunt wel gewoon een softboxje ophangen en de afvoerslang de schoorsteen induwen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • hatsijoe
          Bong Master
          MemberLucky Member
          • Dec 2013
          • 321

          #5
          Re: Schoorsteen vraagjes???

          Bedankt voor reactie! Zonder filter bedoel je? Zijn dr dan geen dagen dat je t wel ruiken kunt buiten... Zou t schelen of ik een ruimte maak die groter is dan mn tent 1.20x2.40 x2.00 Om de warmte wat meer de ruimte te geven ofzo zeg maar...

          Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Schoorsteen vraagjes???

            Neee, nooit zonder filter.
            Met 1x600 heb je wel ruimte genoeg in dat tent(je) 600W wordt meestal gebruikt voor een oppervlakte van ongeveer 1.20x1.20 dus je hebt ruimte zat.
            Je zuigt de warmte uit de tent door een filter weg met een softbox, en de uitlaat van die softbox kan evt. in de schoorsteen.

            Of je moet afgelegen wonen met geen huizen op 1km omtrek en gedurende 4 maanden geen bezoek krijgen van postbodes en kennissen enzo..dan zou je zonder filter kunnen proberen.
            Maar dat komt niet zo vaak voor.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • hatsijoe
              Bong Master
              MemberLucky Member
              • Dec 2013
              • 321

              #7
              Re: Schoorsteen vraagjes???

              Ok bedankt... Het gat is dan eigenlijk t enige voordeel van de schoorsteen... De trekkracht is verwaarloosbaar?

              Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: Schoorsteen vraagjes???

                Er is wel trek genoeg, maar de kracht ontbreekt idd.
                Dat gat is wel een goed voordeel, want de lucht koelt behoorlijk af voor het buiten is.
                En 's winters een beetje damp uit een schoorsteen kijkt niemand van op.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • hatsijoe
                  Bong Master
                  MemberLucky Member
                  • Dec 2013
                  • 321

                  #9
                  Re: Schoorsteen vraagjes???

                  Klopt! Fijn wijze mensen

                  Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

                  Comment

                  Bezig...