Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blaadjes omhoog

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blaadjes omhoog

    Korting op 420shop
    Hee, m'n plantje van 2 weken oud doet z'n blaadjes een beetje omhoog

    V << zo ongeveer
    |

    Is het normaal dat plantjes dit doen of niet? Bij een ander plantje zijn de blaadjes volgens mij een beetje te groot, dus z'n kopje hangt een beetje. Wat kan ik hier het best tegen doen? Volgens mij zijn de steeltjes een beetje dun, wanneer worden deze wat steviger?

    Groet
    Last edited by wieribieri; 4 February 2009, 18:14.

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door wieribieri View Post
    Hee, m'n plantje van 2 weken oud doet z'n blaadjes een beetje omhoog

    V << zo ongeveer
    |

    Is het normaal dat plantjes dit doen of niet? Bij een ander plantje zijn de blaadjes volgens mij een beetje te groot, dus z'n kopje hangt een beetje. Wat kan ik hier het best tegen doen? Volgens mij zijn de steeltjes een beetje dun, wanneer worden deze wat steviger?

    Groet
    een waaier zetten dat de plant sterker word en een dikkere steel krijgt.

    grts

    Comment


      #3
      Een waaier zetten? Een ventilator bedoel je?

      Comment


        #4
        ja dat ze iets van beweging krijgen .maar niet recht op je plantjes zetten.
        hierdoor gaan ze zich ook beter vastwortelen in de grond waardoor ze sneller groeien.

        mijn plantjes hun blaadjes staan soms ook allemaal naar boven gericht. maar na een paar dagen staan ze weer normaal.wisselt eens af;van plant.

        Greetz
        Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
        Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

        sigpic

        Comment


          #5
          Een paar minuutjes per uur een ventilator zachtje laten waaien. Dit heeft 2 voordelen stevige stam ontwikkeling en een lucht verversing.

          De bladeren zetten de CO2 om in zuurstof maar de CO2 is zwaarder als lucht dus deze zakt onderaan in de kast. een ventilator zorgt voor nieuwe lucht dus nieuwe CO2 want lucht bevat een 0,035% CO2. De plant kan een maximale CO2 van 0,150% hebben. Dit gaat mss wat ver maar onthoudt dat de plant absoluut die verse lucht nodig heeft.

          De stam verdikking zal uiteindelijk de plant in staat stellen zijn eigendraagkracht te versterken, d.w.z. de enorme zware top ontwikkeling die kan ontstaan als je het goed doet zal kunnen gedragen worden. De fanleaves en de gehele plant zal kunnen uitzetten in kracht en ruimte.

          Comment


            #6
            de blaatjes MOETEN naar boven staan , doen ze dit niet , hang dan je lamp wat lager

            Comment


              #7
              als de bladeren naar boven staan is dat een teken dat ze het erg naar hun zin hebben!

              hoeveel vingers heb je aan 1 blad?

              grtzzz

              Comment

              Bezig...
              X