Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Timer/relais vraagje bij 250W spaarlamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Timer/relais vraagje bij 250W spaarlamp

    Korting op 420shop
    Hallo mensen,

    Ik zal me eerst even voorstellen: Ik ben Blowfishy en ik ben 18 jaar. Ik zit in 6vwo en ik ga een indoor micro-kweek doen voor de fun en natuurlijk voor de leuke opbrengst =D Ik heb alle benodigdheden al besteld en vandaag heb ik mn zaadjes binnen gekregen van alien growshop, namelijk de 3x feminised black jack van sweet seeds en 5 freebies (volgens mij Sour Jack want er staat SJ op in een onleesbaar handschrift).

    Maar nu was dus mijn vraag: ik ga in de groei kweken op 1x200W blauw ecolight en in de bloei met 1x250W rood ecolight. Ik heb een legrand omnirex besteld (max wattage 3500W) en ik heb contact opgenomen met de webshop waar ik de lampen vandaan heb. Hij kweekt zelf ook al een hele tijd met die spaarlampen en die ecolights (weliswaar geen wiet maar wel exotische planten). Hij vertelde mij dat hij geen relais gebruikt en gewoon een timer van de praxis en dat dit gewoon goed gaat. Zelf heb ik geen relais maar wel een betere timer (de legrand omnirex). Vinden jullie dit veilig of onveilig? Bij een hps heb je last van een piekvermogen waardoor de timer door kan branden maar bij cfl heb je dit toch niet (althans ik zie het nergens staan).

    Groetjes,

    Blowfishy

    #2
    hey blowfishy een normale timer is 16 amp dus goed voor een 3680 watt,waar je normaal een 400 watt mee kan opstarten dus met jouw lampen zal dat geen probleem mogen geven.

    succes alien

    Comment


      #3
      Hoi,

      dat idee had ik ook bedankt!

      Comment

      Bezig...
      X