na 5 weken bloei nog steeds geen toppen :S!!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Sjueno
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Feb 2013
    • 10

    #1

    na 5 weken bloei nog steeds geen toppen :S!!

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik heb een kweektentje met daarin 9 planten, nu is het zo dat na 5 weken bloei er nog steeds geen toppen te zien zijn.
    heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen, en wat ik er aan kan doen om het op te lossen?

    grt
  • Smowkie
    Elite Grower
    MemberLucky Member
    • Sep 2011
    • 2684

    #2
    Re: na 5 weken bloei nog steeds geen toppen !!

    Heb je fotos? Hoe groot zijn ze? 5 weken op 12 of gewoon van dag 1 op 12? Hok lichtdicht?

    Comment

    • Sjueno
      Plantje
      Nieuw Lid
      • Feb 2013
      • 10

      #3
      Re: na 5 weken bloei nog steeds geen toppen !!

      ik heb zaden gebruikt van kera seeds: 3x pineapple sativa, 3x amsterdam cheese en 3x bermuda kush.
      ze zijn nu 5 1/2 week in de bloei onder 600W 12u/12u, ze hebben hiervoor twee weken in de groei gestaan onder 2x 55W 18u/6u.
      de tent is luchtdicht, temperatuur schommelt rond de 21 graden en LV rond de 40%. voeding is van aptus.





      foto 1.jpg foto 2.jpg foto 3.jpg foto 4.jpg foto 5.jpg

      Comment

      • Shiva Ketama
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Jan 2014
        • 867

        #4
        Re: na 5 weken bloei nog steeds geen toppen !!

        Schakelt je lamp uit?

        Grtz.

        Comment

        • Sjueno
          Plantje
          Nieuw Lid
          • Feb 2013
          • 10

          #5
          Re: na 5 weken bloei nog steeds geen toppen !!

          Oorspronkelijk geplaatst door Shiva Ketama
          Schakelt je lamp uit?

          Grtz.
          Ja die gaat gewoon uit, staat op een tijdschakelaar..

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: na 5 weken bloei nog steeds geen toppen !!

            Aan het blad te zien heb je een paar mooie Sativa's staan.
            Die doen er langer over. Als je de lamp erg hoog hebt hangen duurt het nog langer.
            En als ze dan eenmaal bloeien doen ze dat ook rustig 3 maanden.

            Voila, dat of je hebt een lichtlek of je tijdschakelaar is blijven hangen.
            Je schakelt toch wel met een relais ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • stafford
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Sep 2009
              • 2382

              #7
              Re: na 5 weken bloei nog steeds geen toppen !!

              Aan zijn sativa te zien is dit zowiezo een 14-15 weken bloeier.

              ik zouw ff in het donker toch eens zelf erin gaan staan en kijken of je niet ergens licht ziet van binnen uit.

              en eens goed na je schakelaar kijken of deze goed loopt,
              en correct is ingesteld

              Comment

              • Sjueno
                Plantje
                Nieuw Lid
                • Feb 2013
                • 10

                #8
                Re: na 5 weken bloei nog steeds geen toppen !!

                ik heb zojuist gechecked in mn donkere kamertje of ie ook daadwerkelijk donker is...en jawel geen enkel lichtstraaltje te bespeuren. het is wel zo dat ze erg hoog worden nu, er zit nu ongeveer 40cm tussen lamp en bovenkant plant, kan dit een probleem zijn? tijdschakelaar is juist ingesteld dus dat kan t sowieso niet zijn.

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: na 5 weken bloei nog steeds geen toppen !!

                  Ja. Onder 600W hou je minimaal 60cm over tussen lamp en plant.
                  Liefst hou je ongeveer die afstand de hele kweek aan. Hangt je lamp hoger dan +/- 80cm krijg je strek.
                  En ze zijn nog lang niet uitgegroeid.
                  Dat wordt knakken en buigen.

                  Ik neem aan dat je geen relais gebruikt, anders had je dat wel gezegd.
                  Die goedkope tijdschakelaartjes zijn niet geschikt voor 600W VSA.
                  Die blijven soms hangen, waardoor je plantjes veel langer licht krijgen.
                  Zou zeker elke avond kijken of de lamp wel echt uit gaat op de tijd dat-ie uit moet gaan.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • Sjueno
                    Plantje
                    Nieuw Lid
                    • Feb 2013
                    • 10

                    #10
                    Re: na 5 weken bloei nog steeds geen toppen !!

                    ah ok, knakken en buigen.. hoe kan k dat het beste aanpakken, en kan dat nu nog wel in dit stadium?

                    Comment

                    • HydroAdventure
                      Junior Stoner
                      • May 2014
                      • 19

                      #11
                      Re: na 5 weken bloei nog steeds geen toppen !!

                      Knakken en buigen is verschillend per plant, de een is daar geschikter voor dan de ander.
                      Even zoeken in de FAQ binnen wiet kweken, daar staat het wel omschreven.
                      of google knakken/buigen wietplant vind je t ook

                      Comment

                      • Sjueno
                        Plantje
                        Nieuw Lid
                        • Feb 2013
                        • 10

                        #12
                        Re: na 5 weken bloei nog steeds geen toppen !!

                        ok. ik denk eerlijk gezegd dat ik voor een grotere tent ga, heb er nu 1 van 1.60m hoog, heb er 1 op het oog van 2.00m hoog, wellicht dat dat een stap voorwaarts is..

                        Comment

                        • JohnnyHaze
                          Senior Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jan 2012
                          • 912

                          #13
                          Re: na 5 weken bloei nog steeds geen toppen !!

                          ik zou toch als ik jou was ook meteen een schakelkastje aanschaffen, growshops verkopen tenten zonder een schakelkast maar dit is niet geheel zonder risico's, je kan brand krijgen.

                          over dat bloeien, wat je voortaan kan doen is je planten een dag of anderhalf donker zetten voordat je de klok op 12/12 zet , dan schieten ze sneller in bloei.
                          sativa's groeien ook enorm in de tijd na 12/12, ze kunnen makkelijk nog een keer zo groot worden na de omschakeling!
                          zijn ze al wel gestopt met groeien? want als ze minder beginnen te groeien dan duurt de bloeiperiode niet lang meer, als ze nog flink doorgroeien nu nogsteeds dan zou ik het ergens anders zoeken.

                          Gr JohnnyHaze

                          Comment

                          • Sjueno
                            Plantje
                            Nieuw Lid
                            • Feb 2013
                            • 10

                            #14
                            Re: na 5 weken bloei nog steeds geen toppen !!

                            wat voor schakelkast raad je aan?

                            Comment

                            • thugz
                              Amazing Grower
                              420 MemberMemberLucky Member
                              • Jun 2013
                              • 4284

                              #15
                              Re: na 5 weken bloei nog steeds geen toppen !!

                              Dv-12
                              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                              Comment

                              Bezig...