Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij toekomstige setup

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp gevraagd bij toekomstige setup

    Korting op 420shop
    Hey mannen,

    Ik heb me al door verschillende topic proberen worstelen, door verscheidene fora etc etc maar zoals dat wel vaker gebeurt: Information overload!!!
    Hoe meer ik lees, hoe minder ik er van snap en hoe onzekerder ik word..

    Dus voila, hier gaat ie:
    Ik heb 'n tent van 120x80x180 die morgen of overmorgen aankomt. Die zou op zolder moeten komen onder een niet geisoleerd dat dus de temp kan hoog oplopen komende zomer.

    Ik heb hier 'n hele hoop actief kool liggen waarmee ik 'n filter in elkaar ga flansen en het hele aan en afzuigen (hehe, afzuigen...lekker) kan ik ook nog wel berekenen en/of uitzoeken maar als iemand kant en klare antwoorden heeft: Shoot.

    Het grootste probleem is verlichting..Er zijn zoveel opties dat ik er gek van word!! Ik kan perfect zelf 'n kap maken met enkele tornado's of TNeons maar ik ben bereid om een eventuele investering te doen in een HPS lamp ALS het echt zoveel scheelt. http://www.eugrowshop.eu/nl/verlichting/lampensets/ hier staan ze bv al redelijk goed geprijsd denk ik?

    Momenteel heb ik 4 planten staan (Super Skunks, feminized, al zo'n 80cm hoog) en ik denk niet dat ik er later zoveel meer ga in zetten..tel 4-6 planten ofzo...
    ALS ik HPS lampen neem, moet ik dan speciale voorzieningen treffen op electrisch of ander vlak? ik las ergens wat ivm relais etc etc?
    DUS wat wordt het?
    Antwoorden die me sowieso interesseren zijn die van QnQ enneuh.......mja, eigenlijk had dit 'n PM kunnen zijn maar ik zie jullie allemaal graag dus

    #2
    Re: Hulp gevraagd bij toekomstige setup

    Staan je plantjes buiten dan?

    Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Hulp gevraagd bij toekomstige setup

      Nog wel ja...tentje gisteren geleverd dus niet lang meer..

      Comment


        #4
        Re: Hulp gevraagd bij toekomstige setup

        Mjah..het is eigenlijk een wederkerende vraag,
        Juist daarvoor heeft Psychedelic een mooi topic gemaakt : Wat heb je nodig voor je kweekruimte.
        De info in dat topic kun je misschien al iets mee ?

        In feite bepaal je de lamp aan de hand van je kweekoppervlak en de hoogte van de ruimte.
        120x80 is al een apart geval. Eigenlijk heb je 600W nodig om dat effectief helemaal te belichten.
        Maar je hebt 1.80 hoogte, da's krap. Dus ik zou gaan voor 400W en dan eens onderzoeken of er reflectors zijn die een meer rechthoekig gebied kunnen belichten. (en die in de tent passen)
        Met de reflector kun je daar nog iets winst halen omdat 400W normaal geen 1.20 kan verlichten.

        Op een zolder kun je 's zomers waarschijnlijk niet kweken.
        In een tentje met HPS, TL of TNeon gaat de temperatuur altijd een paar graden hoger zijn dan de omgeving en op een zoldertje wordt het makkelijk 40 graden.
        Je zult dan al 's nachts moeten gaan draaien van 23 tot 11 uur ofzo en dan nog zal het niet meevallen.
        Je hebt zeker een 500m3 afzuiger nodig en verse lucht moet van buiten of uit een andere (koelere) ruimte komen.
        Inderdaad heb je voor een (E)VSA ook een schakelkastje met relais nodig. (Davin DV12 ofzo)

        Je kunt er ook 6 tneon setjes in hangen van 2x55W dan haal je met een nette scrog net zoveel resultaat als met een 400W HPS lamp.
        Het is wel een stuk duurder in aanschaf en wordt zeker net zo warm, zo niet warmer.

        Zou je buitenplantjes mooi buiten laten, dan haal je ook geen beestjes naar binnen, en dan in oktober beginnen met een winterkweekje.
        Als het deze winter eens echt winter wordt moet je mss wel aan een kacheltje gaan denken om de zolder te verwarmen, maar je hebt nog wel even tijd om wat isolatieplaten tegen de muren te mikken, zo'n zoldertje is zo gedaan.

        Eind van het verhaal zul je toch zelf moeten beslissen wat het best is voor jouw situatie, die ken ik verder niet.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Hulp gevraagd bij toekomstige setup

          wel QnQ, toeval wil dat ik gisteren NA deze post te plaatsen 'n thread aan 't lezen was waarin die link van jou in stond..niet meer aan gedacht om te vragen om deze te sluiten..
          Ik ben ook niet van plan om het tentje helemaal vol te zetten, ik heb groot gekocht omdat je "mss ooit". Weet je wel. ik ben 'n heel kleinschalig gebruiker maar pak graag groots uit...EIGENLIJK had ik evenzeer 'n microkweek kunnen opstarten en die gewoon heel het jaar door gaande houden maar dit is veel leuker..
          Als iemand nog wat moet weten mag je PM'en

          Bij deze thx voor je reactie, Thx aan Psychedelic voor zijn geweldige thread en thx aan de mods om deze te sluiten.

          ps: mijn situatie houdt in dat mijn teergeliefde, die toch graag gebruikt, niet wil dat er buiten planten staan aangezien er nogal wat wandelaars achter onze tuin langs komen die de doomkerke wandeling doen..

          Comment


            #6
            Re: Hulp gevraagd bij toekomstige setup

            Nice, ja da's inderdaad niet zo'n strak plan als er wandelaars langskomen.
            Ruimte heb je nooit genoeg in een tentje, dus dat zal best goed komen.

            Heb je ook kippen in de tuin, of heb je niet meegedaan met de kippenactie 2014 ?
            (bijna)Gratis kippenmest en verse eitjes. smileys-cook-335170.gif
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Hulp gevraagd bij toekomstige setup

              kippenactie??wtf? Ik heb kippen ja

              wil je wat kippenmest ruilen voor wat stuifmeel?

              Btw: ik heb het ff uitgerekend, aan 300gr/plant zou ik zo'n 9,7 jaar goed zitten...

              Ik heb een te grote tent gekocht...
              Last edited by atzerath; 23 May 2014, 05:56.

              Comment


                #8
                Re: Hulp gevraagd bij toekomstige setup

                Ik heb wel droogbloemen
                300gr per plant heb ik nog nooit gehaald, dat zijn buitenkweekcijfers, en ik kweek geen grote buitenplanten.
                Als je een plant van 3 meter hoog en 2 meter breed hebt ofzo, dan kan dat wel.

                (klik op dat vraagteken in m'n vorige post
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                Bezig...
                X