Hulp bij Setup

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • CrazyTerr0r
    Senior Stoner
    Member
    • Jan 2014
    • 29

    #1

    Hulp bij Setup

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb een paar vragen, ik heb me suf gezocht maar kan het toch echt niet vinden.

    Hoeveel watt/tl buizen moet ik ophangen per m2 voor de groeiperiode?
    Hoeveel watt/led lampen heb ik nodig per m2 kweekruimte?

    Of raden jullie andere lampen aan ipv Led, je ziet nu wel vaker dat er mensen gaan kweken met led, dus zou het persoonlijk wel eens willen proberen voor de eerste keer

    Bedankt alvast!
  • Lovis
    Senior Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jul 2012
    • 912

    #2
    Re: Hulp bij Setup

    Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.
    - 1m² Tuin

    Comment

    • CrazyTerr0r
      Senior Stoner
      Member
      • Jan 2014
      • 29

      #3
      Re: Hulp bij Setup

      Bedankt voor die info, maar dat is niet echt wat ik zoek. Het antwoord waar ik naar op zoek ben

      Comment

      • Ganjax
        Guru of all Growers
        420 MemberMemberLucky Member
        • Apr 2009
        • 10443

        #4
        Re: Hulp bij Setup

        Ipv led zou ik eerder een 400 watt hps boven een vierkante meter hangen, hangt natuurlijk ook af van de hoogte uiteraard.
        Je bent wat karig met uitleg, geef eens meer details over je beschikbare ruimte, wat je plannen en verwachtingen zijn?
        ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

        Comment

        • CrazyTerr0r
          Senior Stoner
          Member
          • Jan 2014
          • 29

          #5
          Re: Hulp bij Setup

          Mijn kweekkamer is: 3x4x2 (LxBxH in M)
          Ik heb meerdere keren gelezen dat je onder Led kan kweken, dit heb ik toch maar besloten niet te doen.
          Ik wil wel voorgroeien onder TL alleen ik heb geen flauw idee hoeveel watt TL ik dan boven mijn ruimte moet hangen

          Comment

          • Lovis
            Senior Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Jul 2012
            • 912

            #6
            Re: Hulp bij Setup

            Staat er toch duidelijk in geschreven.. max 8x30w..
            Wel wat groot voor en hobby kweekje..
            Maar zoals ganjax als zei, ik zou voor hps gaan.

            Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
            - 1m² Tuin

            Comment

            • CrazyTerr0r
              Senior Stoner
              Member
              • Jan 2014
              • 29

              #7
              Re: Hulp bij Setup

              het blijft mij toch nog wel onduidelijk, ik wil gaan voorgroeien onder Tl, hoeveel wattage heb ik dan per m2 nodig? of is dat die 8x30w?
              Hoeveel watt HPS is aan te raden?

              Comment

              • Ganjax
                Guru of all Growers
                420 MemberMemberLucky Member
                • Apr 2009
                • 10443

                #8
                Re: Hulp bij Setup

                Met die ruimte kan je alle kanten uit, je kan een kast maken of een tent plaatsen.
                Op een vierkante meter kan je gerust bv 2x2x75 watt Tneon hangen als groeilampen of 2x2x55 watt.
                Qua hps, 400 watt op een vierkante meter zou ik nemen, alhoewel 600 watt ook lukt.
                Nu hangt ook veel van je budget af, indien je 600 watt zou hangen ipv 400 weet je dat dit duurder uitkomt qua lamp en (e)vsa, alsook heb je een afzuiging en filter met groter debiet nodig etc.
                ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

                Comment

                • CrazyTerr0r
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Jan 2014
                  • 29

                  #9
                  Re: Hulp bij Setup

                  Hoe bedoel je precies met die 2x2x75 en 2x2x55 :$

                  Comment

                  • Cookaap
                    Elite Grower
                    • Dec 2011
                    • 2730

                    #10
                    Re: Hulp bij Setup

                    Ik zou hpi lampen nemen voor de groei. Dan begin je gewoon met de armaturen waar je ook me eindigt. Je hoeft dan alleen de lamp te vervangen van groei naar de zichtbare bloei.
                    Verder is 400w voor een m2 goed. Zowel voor hpi als voor hps.

                    Als je toch met tl wil werken dan raad ik je aan gewoon zoveel mogelijk watts per m2 te doen, want licht is gewicht. (er is natuurlijk een max maar die zal niet snel bereikt worden met tl).
                    Nadeel aan tl licht is dat ze niet echt diep stralen, dus dan zul je moeten scroggen ofzo.

                    Comment

                    • psychedelic1988
                      Retired
                      • Oct 2012
                      • 2796

                      #11
                      Re: Hulp bij Setup

                      Bepaalde wattage van tl hebben ook een eigen lengte dus hoe groter je hok hoe meer watt je kan gebruiken.
                      Dacht dat de zwaarste wattages ongeveer 1.5m zijn.
                      Wil je die hele kamer benutten dan ontvangen ze je op wietforum met open armen.

                      Comment

                      • Ganjax
                        Guru of all Growers
                        420 MemberMemberLucky Member
                        • Apr 2009
                        • 10443

                        #12
                        Re: Hulp bij Setup

                        Wel je hebt een set van 2x75 watt bv en dat dan 2 keer, of die 2x55 watt 2 keer.
                        2(2x75) of 2(2x55)
                        ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

                        Comment

                        • CrazyTerr0r
                          Senior Stoner
                          Member
                          • Jan 2014
                          • 29

                          #13
                          Re: Hulp bij Setup

                          Danku allen voor de zeer nuttige info en de snelle reacties!

                          Comment

                          • MWay
                            Amazing Grower
                            MemberLucky Member
                            • Sep 2012
                            • 4999

                            #14
                            Re: Hulp bij Setup

                            En weg was tie.

                            Comment

                            Bezig...