Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

    Korting op 420shop
    Goedemorgen,

    ik heb een kweektent opgezet en alles erin gehangen maar het lukt me met geen mogelijkheid om de temperatuur normaal te krijgen, ik ben hier op zoek naar wat advies om dit binnen de perken te krijgen. Hier wat foto's van de setup;






    Ik heb zo een automatische G-tools afzuiger die twee 'standen' heeft, een continu stand en een 'afzuig' stand waarbij hij maximaal gaat zuigen als hij boven een bepaalde temperatuur komt. Het ding maakt best veel herrie en in de continu stand maakt hij een een soort zoem terwijl hij bij de maximale afzuig stand dat niet doet, hoort dat ? Ik voel wel dat hij het doet als ik me handen langs het filter houd.

    Zodra ik mijn 600 watt lamp op 1 meter boven de planten aanzet stijgt de temperatuur alleen nog maar of dat ding nou aanstaat of niet. Maximale op 1 meter onder de lamp gemeten in de setup zoals boven te zien was maximaal 35 graden (1 meter onder de lamp niet in de schaduw). Aangezogen buitenlucht was rond de 23 graden.

    Ik heb de 'gaten' in de tent gewoon dicht getrokken allemaal met die trek sluitingen die erop zitten maar die zijn dus niet lucht dicht. Ik heb een groot afzuig gat onderin opengelaten met een afzuigbuis erin en een panty eroverheen voor het aantrekken van verse lucht. Ik heb met een brandende sigaret/rook even getest en hij zuigt op zich wel via die slang lucht aan, uiteraard niet 1 op 1 zo sterk als de afzuiger zelf aanzuigt. Alle roosters heb ik dichtgemaakt met de bijbehorende klittenband afdekkers en er zit een clip fan in aan de zijkant. Nou is de grote vraag, wat doe ik verkeerd ?

    Moet ik meer ventilatie gaten open hebben ? Is mijn afzuiger rot ? Moet ik de ventilatie gaten juist helemaal luchtdicht maken zodat enkel door het door mij open gelaten gat word aangezogen ? Ik ben het even helemaal kwijt en een top van 35 graden dat vinden de dames niet zo koel .

    Staat wat meer informatie in mijn kweekverslag dat redelijk zonder slag of staat ging totdat ik die tent begon op te zetten, alle hulp is welkom, alvast bedankt!

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...o-gt-kweektent

    Edit;
    Na wat gedenk en geknutsel heb ik 1 van de 2 thermometers onder een afdakje geplaatst;


    Is dit wel goed ? Die meet nu meer lucht temperatuur zelf maar mist wel de straling die een stuk heter is (tot wel 5 graden soms). En nu hangt de lamp nog steeds op 1 meter terwijl hij eigenlijk op 60cm hoort. Zouden jullie hier tevreden mee zijn ?
    Last edited by schoenendoos; 13 June 2014, 08:01.

    #2
    Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

    Ja, duh...je moet geen gaten dichtmaken, maar meer open zetten.
    Probeer eens lucht uit een fles te zuigen dan ?
    Als de bodem eruit is gaat dat beter.

    Zonder airco gaat het binnen in de tent altijd een paar graden warmer zijn dan de temperatuur van de aangevoerde lucht.
    Aan en afvoer moeten dus in verschillende ruimtes.

    De lamp moet naar 70cm anders gaan ze strekken of krijg je fluff of heb je straks hoogte tekort.
    Dus ik zou zeker niet tevreden zijn als m'n lamp niet goed hing.

    Ohja, nog iets..
    Die aluminium slang die je gebruikt zou ik vervangen na een rondje.
    Daar komen allemaal kleine gaatjes in door het bewegen.
    De Combideck slang heeft dat veel minder snel.
    Last edited by QnQ; 13 June 2014, 10:42.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

      Ik denk dat je afzuiging niet genoeg lucht afzuigt, want het is 35 graden terwijl je lucht aanzuigt van 23 graden.
      Daarnaast moet je idd die luchtgaten open zetten, daar zijn ze ten slotte voor.

      http://www.g-tools.nl/product/ventil...uisventilator/ Heb je deze of deze http://www.g-tools.nl/product/ventil...uisventilator/ ?

      De beschrijvingen van die 2 kloppen volgens mij totaal niet. Bij link 1 staan verschillende afzuigcapaciteiten en bij beide staat dat ze stil zijn. Bij jou toevallig niet dan hehe

      Comment


        #4
        Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

        Thanks voor de antwoorden so far, als ik thuis ben eems wat dingen proberen en dan meld ik mij weer!

        Hij is echt alles behalve stil, msn eens een filmpje maken zo. Ik heb deze met fancontroller als ik het goed heb http://www.g-tools.nl/product/ventil...an-controller/

        Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

          Hoeveel watt is je lamp eigenlijk?

          Comment


            #6
            Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

            600w hangt er in met hamerslag reflector.

            Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

              is je afzuiging niet wat licht?
              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

              Comment


                #8
                Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

                Ik heb dit gehaald als 1 pakket bij de Urban garden shop op advies daar en hij zuig als een tierelier. Ik ga vanavond wat dingetjes tweaken die nu ver van optimaal zijn zoals lucht in temperatuur en lucht uit blaas locatie en wat flappen open doen e.d.

                Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

                  Ik heb 550 KUB voor 600 watt lamp en tis nu bij mij ook te warm daarom draai ik deze kweek gewoon op 400
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

                  Comment


                    #10
                    Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

                    kijk daar en jij hebt 1 van 400 he schoendoos
                    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                    Comment


                      #11
                      Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

                      Ja, 600w is idd teveel voor deze afzuiging. Of een betere afzuiging ruilen (ik neem aan dat dat nog wel kan toch?) of een 400w lamp erin steken.

                      Die 23 graden lucht is iig top dat je t kan aanzuigen

                      Comment


                        #12
                        Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

                        koop er een cooltube bij!
                        je verliest dan wel 20% ligt.
                        je kan ook verse lucht van buiten onder in je tent blazen.
                        ook de lamp s'nachts laten branden kan helpen dan heb je de warme dag niet.

                        Greetz Wiedewiet

                        Comment


                          #13
                          Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

                          Volgens mij is uw afzuig installatie niet correct aangesloten.
                          Met wat ik zie op de foto zuig je nu lucht aan van buiten de tent en blaas je die weer weg zonder dat er verse lucht in de tent komt.
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                          Comment


                            #14
                            Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

                            Hey odyssee, had je reactie gemist. Ik trek (vooral passief) lucht aan in dezelfde ruimte als de tent, deze is vrij koel omdat het een schuur betreft. De lucht die ik wegblaas gaat naar een hele andere ruimte toe (gat in het plafond enzo P: ). Daarnaast heb ik tegenwoordig ook een kleine actieve inlaat die vanuit een andere ruimte kan aanzuigen. Nog bedankt voor alle tips hier!

                            Comment


                              #15
                              Re: inrichten van kweektent (afzuiging e.d.)

                              Is je temperatuur nu al op orde?

                              Comment

                              Bezig...
                              X