Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag welke soort lamp/weinig verbruik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraag welke soort lamp/weinig verbruik

    Korting op 420shop
    Dag iedereen

    Voor ik begin ik heb al namelijk de zoek knop gebruikt en niet echt deftige antwoorden gevonden.
    Ik heb namelijk een tent 90x90x160 maar ik blijf maar twijfelen over het soort lamp dat ik zou gebruiken. door dat ik later maar maximaal 3 plantjes met de keer zou willen kweken ( eerst 1tje testkweekje/leerfases) zou ik willen vragen welk soort lamp ik best zou gebruiken ik wil namelijk een zo laag mogelijk verbruik hebben maar toch 3 plantjes deftig willen kweken dit zijn mijn keuzes in de volgorde die me meest aanstaan maar is dit wel de beste keuze voor verbruik ? geen led dit kost me te veel

    T-Neon verlichting <= 1ste plaats
    TL verlichting <= 2/3de plaats staat samen
    Plug&Grow Spaarlampen <= 2/3de plaats staat samen
    HPS verlichting <= laatste plaats door dat ik heb gehoord dat deze wel veel verbruikt


    alvast bedankt medekwekers en hopelijk kan ik nog veel leren

    #2
    Re: vraag welke soort lamp/weinig verbruik

    het eeuwige topic :p
    hier kan je eigenlijk over blijven discussieren!
    ja HPS verbruikt meer maar je haalt er ook een pak meer uit!
    Ik persoonlijk kweek met spaarlampen. 6tornado's voor 1plant. ik ben hier tevreden mee. ik haal rond de 40g per plant, maar met HPS kan je dit makkelijk verdubbelen! TL verlichting gebruik je best alleen om voor te groeien. en met TNeon heb ik geen ervaring!
    als je de plaats en het geld hebt raad ik toch HPS aan! je moet wel rekening houden dat je dan ook goede ventilatie moet hebben!
    Best doe je nog wat opzoek werk op google en op dit forum! vergelijk een paar kweekverslagjes en zie wat jou het beste lijkt! maar als je een beetje serieus wilt gaan groeien raad ik toch HPS aan! (ik heb spijtig genoeg het geld en de plaats niet

    Grtz GDog
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

    Comment


      #3
      Re: vraag welke soort lamp/weinig verbruik

      Tja het is kiezen of delen. Ik zou zelf voor hps gaan. Een 250 of 400 watt. Je krijgt de stroomkosten terug in opbrengst. En bovendien heb ik net m'n stroomrekening gezien en ik vind het een lachertje eerlijk gezegt
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

      Comment


        #4
        Re: vraag welke soort lamp/weinig verbruik

        Op 90x90 minimaal 400W hps.
        TNeon is ook prima, als je er een stuk of 6 setjes in hangt anders cover je dat oppervlak niet.
        Dan ben je al een paarhonderd euro verder in aanschaf.

        Geen autoflowers kweken dan kan je op 12u bloeien.
        Bij 3 weken 18/6 en twaalf weken 12/12 onder een 400W HPS kost dat je pakkembeetongeveer 610 KWh over 15 weken totaal.
        Als je hoog/laag tarief hebt betaal je van bijvoorbeeld 21:00 tot 07:00 minder.
        Stel dat je gemiddeld 22 cent betaald kost die 400Watter je in dit voorbeeld ongeveer 134 euro aan energie.

        Als je je een beetje aan de basis vereisten houdt moet je makkelijk in staat zijn daar 250 gram onder te kweken met 4 plantjes.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: vraag welke soort lamp/weinig verbruik

          knijpkat is best zuinig en je krijgt er conditie van
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

          Comment


            #6
            Re: vraag welke soort lamp/weinig verbruik

            Ja had er nog niet aangedacht dat ik de lamp snachts kan aansteken zodat dit nog nacht tarief is ik zal me dan maar een hps setje aankopen van 400 watt dit zal dan wel genoeg zijn om Max 3 plantjes te kweken denk ik heb wel plaats genoeg in de tent en bij hps boven de 250 watt moet ik toch ook zo een regelaar kopen naam effen vergeten of ben ik nu mis ?


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: vraag welke soort lamp/weinig verbruik

              Als je nou eens dat topic bekijkt waarin iemand de moeite heeft genomen om neer te tiepen wat je precies nodig hebt, ben je al wat verder misschien.
              Want met 3 tientjes voor een VSA ben je er nog niet en het is slimmer om je wat meer erin te verdiepen voor je onnodig geld uitgeeft.

              Dit heb je nodig voor je kweekruimte. Een gids voor beginners.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: vraag welke soort lamp/weinig verbruik

                Heb ik ook al gelezen daar vond ik al die verschillende lampen en welke ik best zou nemen maar zal me eerst nog wat meer laten informeren alvast bedankt


                Sent from my iPhone using Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: vraag welke soort lamp/weinig verbruik

                  Hps !

                  Comment


                    #10
                    Re: vraag welke soort lamp/weinig verbruik

                    Ikzelf kweek met 2x55 watt t-neon en haal daar leuke resultaten mee, scroggen is wel een vereiste aangezien de t-neon niet zo'n diepe effectieve licht straling heeft (ongeveer 15 centimeter). Je zult het dus wel bijna dagelijks bij moeten houden, met het stellen van je lampen en natuurlijk het scrogje . Dat geeft voor mij weer wat extra uitdaging en ik kan er zo meer mee bezig zijn! Mijn lampen hangen er altijd ongeveer 5 centimeter vanaf. De vorige ronde had ik met 2 plantjes 60 gram gedroogd (en het was heeeeerlijk) Ik gebruik de groei lampen van philips want die geven meer lumen (licht) af dan die van secret jardin, ze zijn wel wat lastig te vinden. Voor de bloei gebruik ik wel de secret jardins en het bevalt me prima

                    Momenteel staat er een strawberry cough van dinafem en een chem 4 og van the cali connection in. De vorige ronde was een santa sativa van dinafem (echt een aanrader) en een jack herer van greenhouse. Hopelijk kan je hier wat mee

                    Comment


                      #11
                      Re: vraag welke soort lamp/weinig verbruik

                      Om even mee te denken: Zelf zou ik voor 250w hps gaan. Of eventueel een 400w dimbare hps, met het oog op de koelere maanden. En ik vind het zelf ook niet fijn om als hobbyist snachts te kweken. Dat komt mij qua tijd gewoon niet fijn uit.
                      Anderzijs om te beginnen, gewoon knallen met die 400w hps! Kom je er zelf wel achter wat jij fijn werken vind en wat niet. Mag duidelijk zijn dat ik als stevige blower voor een grotere opbrengst ga.
                      Waarom dat ik die 250w dan eerder dan 400w aanraad is vanwege het beheersen van de temperatuur. Maar anderzijds zijn dat dingen die je zelf proefondervindelijk moet ondervinden.

                      Je ziet, zoveel mensen zoveel wensen. Iedereen heeft andere behoeften en ook de omstandigheden zijn niet overal gelijk. Eeuwige discussie dus
                      Rough! Rough! Arrrr..

                      Comment


                        #12
                        Re: vraag welke soort lamp/weinig verbruik

                        Dank jullie voor alle uitleg ik zal voor hps lampen gaan nu heb ik 2 setjes die ik compleet kan kopen onthou het is echt maximaal voor maar 3 plantjes

                        mis ik nog iets bij deze set up of over het hoofd gezien behalve de potten en de grond en de zaadjes
                        dit zijn alle 2 complete kweektenten de 1 met een 250 watt lamp en de ander met de 400 de prijs scheelt maar 50 euro dus ik nijg meer naar de 400 wat maar heb ik iets over het hoofd gezien dat er ook nog bij zou moeten ?

                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...je-kweekruimte <== heb ik gelezen maar ik kan altijd iets over het hoofd gezien hebben alvast bedankt wil geen nieuw onderwerp starten alvast bedankt (zaadjes zijn al aan het ontkiemen)

                        Comment


                          #13
                          Re: vraag welke soort lamp/weinig verbruik

                          Handig. Als je die zaadjes de grond in doet, moeten ze meteen onder het licht heh....

                          Bij die 400W set zou ik een grotere tent nemen.
                          Qua oppervlakte is die wel ideaal voor 400W, maar ik denk dat je problemen met de warmte krijgt omdat die niet zo hoog is.

                          Een filter en afzuiger kun je van dezelfde grootte nemen of iets (paar procent) grotere filter als je afzuiger altijd voluit staat.
                          Doordat we slangen gebruiken beperkt dat de capaciteit altijd een beetje, dus dan komt dat goed uit.

                          Easy roller set, wat een ondingen zijn dat..

                          Bij het 2e setje is de aluminium slang niet oke. Daar moet je die combiconnect voor hebben.
                          Die filter zal ook geen 3 kweekjes meegaan denk ik.
                          Hortimeter is overbodig.
                          Clip fans, overbodig.

                          HPS moet je altijd met een relais schakelen, dus een schakelkast heb je in beide gevallen nodig.

                          -- Ik denk dat er wel zaken zijn die betere setjes verkopen
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: vraag welke soort lamp/weinig verbruik

                            Okey alvast bedankt ga nog een beetje verder kijken dan naar wat ik echt nodig heb en wat niet ( zaadjes zitten in een proppagator met licht ingebouwd)


                            Sent from my iPhone using Tapatalk

                            Comment

                            Bezig...
                            X