Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wintersport gezocht!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwe wintersport gezocht!

    Korting op 420shop
    Ook altijd last van bleinen in de snowboots?
    Zatte duitsers in het hotel?
    Lastige vrouw die weigert om naar de apres-ski te gaan?

    Voor die mensen hebben we iets beters, en in het eigen huis: wiet kweken!

    Ik ben het beu van afhankelijk te zijn van buiten, en heb dus enkel ervaring met guerillakweek, en matige buitenkweek.

    Nu, ik vind het al heel cool dat ze het hier thuis toestaan, maar ik zit met 1 probleem.
    De ruimte waarin ik ga kweken is denk ik niet geschikt.
    Ik heb 2 opties, A en B.

    Optie A

    Klein kamertje naast mijn garage.
    Voordeel: groot, niemand heeft er last van (als ik er een deur in zet) en het is er pikdonker.
    Nadeel: het is naast mijn garage, naast de buitenmuur, met daarboven enkel een dun plafondje, daarboven dunne isolatie en daarboven stenen golfplaten.
    Moest ik het daar doen kan ik makkelijk de uitblaas doen via dat dak, gat in maken, en lucht onder het dak uitblazen (al zal dit in de winter wel te zien zijn, wel enkel vanuit de lucht).

    Ik vrees dat hier de temperatuur zeer moeilijk te regelen zijn. Het is binnen, maar het is er in de winter niet veel warmer dan buiten, en ik heb geen zin om massa's energie te verbruiken om het daar te verwarmen.
    Het ding is dat ik hier wel groot kan gaan qua tent, en niemand stoor.

    Optie B

    De slaapkamer...
    Nu, hier kan ik natuurlijk niet groot gaan, max. 80X80X180.
    Het voordeel is dat de temperatuur van de kamer altijd wel te regelen valt (chauffage), maar ik slaap er wel!
    En hoe doen jullie daar de afzuiging? Er slapen nog 2 mensen op dat verdiep, en ik wil niet dat heel het verdiep naar de wiet gaat ruiken.
    Er is gewoon een dubbel raam dat je kan kantelen of helemaal opendoen, maar je kunt je buis daar toch moeilijk gaan uithangen, en zeker niet in de winter?

    Hier zou ik ook een tent nodig hebben die 100% lichtdicht is, ik zou de lampen s' nachts laten branden (nachttarief), maar ik moet tegelijk ook slapen.
    En die ventilatie en afzuiging, maken ze niet te veel lawaai om in te slapen?


    Wat lijkt jullie de beste optie?
    En de beste opstelling voor mezelf te voorzien (pakweg 45 gram/maand)?

    Ben ook aan het rondzien voor een andere (goedkopere) energieleverancier, want de totaalkost van de electriciteit zou ik wel zelf willen betalen.

    Grtz,
    Modest!
    Stap voor stap geraken we er wel.

    #2
    Re: Nieuwe wintersport gezocht!

    Ik zou voor optie A gaan, maar dan wel de boel goed isoleren. Gewoon goed investeren in een zelfbouw hok. Je zal er later veel profijt van hebben.

    Vroeg of laat zal je je toch gaan ergeren/irriteren aan het geluid van de tent (en lichtlek meestal ook).

    Comment


      #3
      Re: Nieuwe wintersport gezocht!

      Dat dacht ik ook al. De enige vraag is dan hoe ik dat hok deftig ga isoleren, en zeker als ze met warmtecamera overkomen hoe ik dit zo onopvallend mogelijk ga houden.

      Zomer is zo'n probleem niet, het is eerder we winter.
      Misschien domme vraag: maar zijn zo'n snelbouw bakstenen stenen erg warmtedoorlatend?
      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


        #4
        Re: Nieuwe wintersport gezocht!

        Yep, optie A en dat dak even goed isoleren. Dat hoeft niet zo duur te zijn.
        Golfplaten los schroeven, paar lappen steenwol eronder, golfplaten er weer op.
        Wel even zo'n net pvc schoorsteentje erop zetten, niet tussen het dak blazen dan krijg je schimmel.

        Maarre...wat zijn bleinen ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Nieuwe wintersport gezocht!

          Blaren op u voeten of handen op zen belgisch :p

          Comment


            #6
            Re: Nieuwe wintersport gezocht!

            Juist ja, dat noemt blaren

            Goed punt haal je daar aan Q! Morgen nog eens op het dak klimmen, en hopen dat ik de bouten van die golfplaten weer los krijg (is al een 20-tal jaar oud denk ik).
            Zag deze week nog ergens een actie voor isolatie.

            En goed plan van dat schoorsteentje! Zo kan ik direct naar buiten blazen, valt minder op, want dan kan dat perfect van de keuken zijn bv.

            Nu enkel: een binnendeur plaatsen voor dummies: moeilijk of niet?
            Waar zijn de klussers hier onder ons?

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Ohh, en hoe zou ik in zo'n stenen golfplaat een gat kunnen maken voor de buis/schoorsteen?
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              #7
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

              Comment


                #8
                Re: Nieuwe wintersport gezocht!

                Herinner me wel dat toen ik ooit een jobje deed in een bouwmarkt die allemaal hol waren.
                Misschien eens proberen van die deuren (als ik ze koop voor het plaatsen) open te maken, en is het midden van de deur ook isolatie te plaatsen.
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment


                  #9
                  Re: Nieuwe wintersport gezocht!

                  Boor enkele gaten in de mdf die op de deur ligt en spuit er LOW EXPANSION pu schuim in, leg ze wel tussen 2 panelen met spanvijzen erop of je deur gaat eruit zien als een gebergte
                  Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                  Comment


                    #10
                    Re: Nieuwe wintersport gezocht!

                    Volgens mij zit er zo'n kartonnen honingraat in die holle deuren. Lijkt me lastig om daar zelf dan nog wat in te stoppen. Lijkt me dat dat ook wel wat isoleert ook trouwens.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11
                      Re: Nieuwe wintersport gezocht!

                      Check wel even of het geen platen met asbest zijn dan !
                      Als die er al 20 jaar op liggen..
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Nieuwe wintersport gezocht!

                        goeie kans dat er asbest inzit ja, in die tijd was het natuurlijk het goedkoopst om asbest te gebruiken en zagen ze het gevaar er niet van in... hoop dat je nog niet hebt lopen hakken en zagen in je plafond
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                        Comment


                          #13
                          Re: Nieuwe wintersport gezocht!

                          Jup, ik ben er zo goed als zeker van dat deze asbest hebben.
                          Nu, voor 1 gatje te boren van 15 mm ga ik niet heel dat dak opnieuw laten aanleggen natuurlijk...

                          Vriend raadde me aan om zeker een mondmasker en bril op te zetten als ik erin boor, en desnoods iemand naast mijn dat met de verstuiver water verstuift terwijl ik boor (zodat het stof, of asbest, niet kan opwakkeren).
                          Stap voor stap geraken we er wel.

                          Comment

                          Bezig...
                          X