Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kiezen :p

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kiezen :p

    Korting op 420shop
    Heey ik zie op internet nogal veel led grow lampen ik zit nu te twijfelen tussen de sunfactor 340 wat of LED Spectra unit special III regular wat vinde jullie??'

    #2
    Re: kiezen :p

    HPS ftw.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: kiezen :p

      Daar heb ik nachte over lopen speculeren en met led loop je toch minder risico vriend van me is laatst opgepakt met ze hps door hitte detectie camera

      Comment


        #4
        Re: kiezen :p

        Het is een misvatting dat leds minder warmte produceren dan HPS-lampen. Beide onttrekken vermogen aan het elektriciteitsnet. Stel je hebt een HPS-lamp van 600 watt en een led-unit van 600 watt. Een relatief klein gedeelte van het opgenomen vermogen wordt bij beide omgezet in licht en de rest gewoon in warmte. Het enige verschil is dat de warmte bij HPS min of meer een puntbron is -een hotspot- en de warmte van de leds naar boven wordt afgegeven naar een koelblok of koelribben en dat ventilatoren voor koeling van de unit zorgen.

        Het is mogelijk om de warmte bron af te schermen: met antidetectiefolie lukt dat maar zeer gedeeltelijk. Wat beter helpt is op het dak van je tent of hok drukvaste piepschuimplaten bevestigen. Bijvoorbeeld platen van 15 cm dikte, die ook onder betonvloeren worden gelegd. Ze zijn makkelijk aan elkaar te koppelen: het lijken wel grote legoblokken.

        Overigens is er ook al een gesloten systeem met geforceerde koeling van HPS-lampen op de markt. De Gavitalampen van 600 en 1000 watt zijn ook verkrijgbaar met een nanotube. Het systeem lijkt op de cooltubes. Het verschil zit in het lichtverlies. Bij cooltubes verlies je ongeveer 10 % van het lichtrendement en bij nanoglas, wordt een speciale coating aangebracht waardoor het rendementsverlies te verwaarlozen is.

        Zowel bij cooltubes als bij nanotubes wordt koele lucht van buiten de tent gebruikt om de lampen te koelen en de opgewarmde lucht wordt via een afzuiger naar buiten de tent afgevoerd.

        De lampen zijn weliswaar duur, maar omdat je hok minder opwarmt, kun je volstaan met een veel lichtere afzuiger en kun je volstaan met passieve aanvoer van verse lucht.

        De investering verdient zich terug, omdat gekoelde HPS-lampen een beter lichtrendement geven en door de koeling ook een langere levensduur hebben. Als ik de fabrikant mag geloven wordt in het nanosysteem de bedrijfstemperatuur van de lampen teruggebracht tot 70 graden Celsius.
        Last edited by Kwasimodo; 9 August 2014, 09:27.
        [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
        mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

        Comment


          #5
          Re: kiezen :p

          kwasimodo denk dat je de dimlux lampen bedoelt deze zijn verkrijgbaar met een nanotube de gavita lampen hebben dit niet

          Comment


            #6
            Re: kiezen :p

            Plantages met LEDlampen worden ook opgerold.
            Het feit dat jij weet dat je vriend kweekt houdt dus in dat-ie een te grote mond heeft.
            Dat zal de oorzaak zijn dat hij bezoek heeft gehad.
            Met warmtecamera's probeert men alleen een vermoeden te bevestigen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: kiezen :p

              Oorspronkelijk geplaatst door mediwiet View Post
              kwasimodo denk dat je de dimlux lampen bedoelt deze zijn verkrijgbaar met een nanotube de gavita lampen hebben dit niet
              Klopt helemaal: de 600 watt Dimlux nano kost 400 euro en de 1000 watt nano 515 euro. Ik was even in de war, omdat ik gisteren een mastercontroller van Gavita heb helpen installeren. Die installatie is overigens eenvoudiger dan die van de Dimlux controller en de 1000 watt DE van Gavita levert kennelijk iets meer micromol dan de 1000 watt Dimlux.

              Bedankt voor je correctie.
              Last edited by Kwasimodo; 9 August 2014, 19:51.
              [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
              mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

              Comment


                #8
                Re: kiezen :p

                Nou mensen jullie maken het me wel moeilijk:p ik zal ook is ff naar die dimlux ga gelijk ff op o derzoek uit haha

                Comment


                  #9
                  Re: kiezen :p

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Plantages met LEDlampen worden ook opgerold.
                  Het feit dat jij weet dat je vriend kweekt houdt dus in dat-ie een te grote mond heeft.
                  Dat zal de oorzaak zijn dat hij bezoek heeft gehad.
                  Met warmtecamera's probeert men alleen een vermoeden te bevestigen.
                  Last edited by Kwasimodo; 11 August 2014, 13:38.
                  [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                  mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                  Comment


                    #10
                    Re: kiezen :p

                    haha, dan moet ik maar eens over mijn schouder gaan kijken op straat want ik weet het ook van vrienden :p
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                    Comment


                      #11
                      Re: kiezen :p

                      Dat is nog gevaarlijker. Als er een van je vrienden "gepakt" wordt dan is een van de standaard vragen bij een verhoor:"Je kent ongetwijfeld andere kwekers. Als je de namen geeft, dan scheelt dat in de strafmaat. Speel gewoon open kaart. Dan mag je straks naar huis. Anders mag je een nachtje hier blijven".

                      Als iemand onder spanning staat bij een verhoor en smacht naar een sigaret is de kans dat hij namen gaat noemen ongeveer net zo groot als het verkondigen van Gods woord op elke straathoek, door een groep Heilsoldaten, die dit als hun hemelse opdracht beschouwt.
                      Last edited by Kwasimodo; 11 August 2014, 14:35. Reden: herstel grammaticale fout
                      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                      Comment


                        #12
                        Re: kiezen :p

                        haha de 2 mensen die ik ken die kweken kwasi die vertrouw ik en ken ik al mijn hele leven zo ongeveer, daarnaast houdt iedereen het netjes bij 3-5 plantjes dus de kans dat er iemand gepakt wordt is nihil... plus als jij de planten afknipt als en ze vrijwillig afstaat bij een controle volgt er geen proces verbaal niets. Dus ik maak me niet druk
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                        Comment


                          #13
                          Re: kiezen :p

                          Ik maak me ook niet druk, maar neem wel het standpunt in: iemand die niets vertrouwelijks van me weet, kan dit zelfs niet per ongeluk doorvertellen.
                          [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                          mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                          Comment


                            #14
                            Re: kiezen :p

                            true, het is ook niet zo dat zij aan iedereen vertellen dat ze kweken, het is meer dat we elkaar updates geven van hoe het er bij iedereen voor staat dus net als hier alleen wat persoonlijker
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                            Comment

                            Bezig...
                            X