Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

diy co2 bron zelf maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: diy co2 bron zelf maken

    Het is logisch dat bij het vervaardigen van compost CO2 vrijkomt.
    Immers het te composteren materiaal heeft bij de groei CO2 en water omgezet in sachariden.
    Als de planten composteren komt de opgeslagen CO2 gewoon weer in de atmosfeer terecht.
    CO2 verdwijnt niet: het wordt opgeslagen en komt vroeg of laat weer vrij.
    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

    Comment


      #17
      Re: diy co2 bron zelf maken

      Als je 'n heel erg warme composthoop hebt wel ja.
      Normaal is het de bedoeling dat de CO2 vastgelegd door planten als organisch materiaal in de bodem terchtkomt.

      Comment


        #18
        Re: diy co2 bron zelf maken

        Een deel van de CO2 komt in de atmosfeer bij het composteren en een deel blijft in de compost achter. Dat deel komt dus in de grond terecht.
        Het milieuvoordeel is: als gft verbrand wordt komt alle CO2 in de atmosfeer.
        De compost met de daarin nog aanwezige CO2 wordt als organische mest in de grond verwerkt, waardoor er minder kunstmest nodig is.
        Dus er wordt ook bespaard op de CO2 die vrijkomt bij het vervaardigen en het vervoer van kunstmest.
        Maar inderdaad, als de compost te warm wordt dan houd je alleen as over en zit alle opgeslagen CO2 in de atmosfeer.
        [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
        mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

        Comment


          #19
          Re: diy co2 bron zelf maken

          Hier en daar wordt de benaming CO2 op de verkeerde manier gebruikt. CO2 is een gas. CO2 wordt verbruikt door een plant een is daarna dus geen CO2 meer. Waar het op neer komt is dat de C weer vrij komt, dat er bindt aan de O een zo heb je weer CO2. Dus niet opname van en dan weer afgifte van het gas. Maar dat allemaal terzijde natuurlijk.
          Last edited by Bringamosa; 12 September 2014, 00:15. Reden: verduidelijking

          Comment


            #20
            Re: diy co2 bron zelf maken

            De CO2 die vrij komt is in eerste instantie toch al uit de lucht opgenomen door de plant. Wat dat betreft is het CO2 neutraal toch?

            Als je geen veen gebruikt althans

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #21
              Re: diy co2 bron zelf maken

              Wanneer komt die CO2 vrij. Composteren, verbranden, geen uitstoot van de plant dus.

              Comment


                #22
                Re: diy co2 bron zelf maken

                De afvalverwerker bij mij in de buurt levert aan de tuinders:CO2 die vrijkomt bij het vergisten van een deel van het gft en warmte van het composteren van de rest.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment

                Bezig...
                X