Lampen zijn niet uitgegaan :s

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • herbaliser
    Stekje
    Nieuw Lid
    • May 2014
    • 8

    #1

    Lampen zijn niet uitgegaan :s

    Korting op 420shop
    Goeie morgen (de mijne wat minder...)

    Deze morgen kom ik kijken naar mijn plantjes die volop in bloei staan.
    tot mijn verbazing stond het licht al aan wat dus niet zo hoorde te zijn..
    Op de een of andere manier zijn mijn lampen niet uitgegaan (ben daar zeker van)
    ondertussen branden mijn lampen nu 24 uur ipv 12 uur :/
    iemand een enig idee of dit ernstig is, maw krijgen ze nu al stress daarvan? En wat moet ik doen? Nu uit doen of gewoon laten branden en de nachtcyclus 1 keer overslaan.

    alvast bedankt
  • John the bomm
    Retired
    • Aug 2014
    • 28

    #2
    Re: Lampen zijn niet uitgegaan :s

    met wat voor een timer ben je bezig het kan zijn dat je timer door gebrand is .

    geeft een beetje stress ja maar 1 dag is minder erg je kan ze nu een dag donker laten of gewoon je cyclus opnieuw starten
    en door telllen

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: Lampen zijn niet uitgegaan :s

      Als je de nachtcyclus overslaat staan ze dus 36 uur in het licht.
      Dat ga je wel merken ja.
      Als ze een beetje hermagevoelig zijn kan dat wel geactiveerd worden, dus elke dag plantjes helemaal controleren op bananen.

      Mag ik (ook) vragen waarmee je de lampen schakelt ?
      Zou dat apparaat wel meteen vervangen.
      Last edited by QnQ; 19 August 2014, 10:20.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • phangngaone
        Big Bongmaster
        MemberLucky Member
        • Apr 2013
        • 375

        #4
        Re: Lampen zijn niet uitgegaan :s

        Timer doorgebrand... blijven plakken wss

        ff relaistje tussen steken he

        Comment

        • mediwiet
          Wicked Stoner
          • Aug 2013
          • 278

          #5
          Re: Lampen zijn niet uitgegaan :s

          Comment

          • herbaliser
            Stekje
            Nieuw Lid
            • May 2014
            • 8

            #6
            Re: Lampen zijn niet uitgegaan :s

            bedankt!

            Het zijn Jack Herrer, zou die daar tegen kunnen denk je? had gewoon een timer gebruikt van mn vader, nooit problemen gehad tot vandaag dan. Heb gezien dat hij idd is doorgebrand.. ik had er 2hps lampen op aangeloten van 250W.. logisch dan dat hij vroeg of laat eens doorbrandt.
            ach ja, niets aan te veranderen in iedergeval. ik laat ze nu gewoon in het licht tot ze aan 36h zitten, zou ik hierna beter 36h donker doen? of laat ik gewoon de cyclus herstarten 12/12?

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
            Als je de nachtcyclus overslaat staan ze dus 36 uur in het licht.
            Dat ga je wel merken ja.
            ik heb men lampen toch uit gedaan, ik wilde niet langer wachten want anders wordt de schade groter en groter volgens mij

            Comment

            • budha54
              Grower
              MemberLucky Member
              • Apr 2013
              • 717

              #7
              Re: Lampen zijn niet uitgegaan :s

              Kan goed gaan hoor , klokken/timer blijft hangen en als je dat niet of te laat in het snotje hebt , gaat hij niet aan of uit !
              Als je verschillende soorten hebt kun je wel zien dat ze er ook anders op reageren , toppen worden niet echt hard , meer fluffie toppen !
              Maar daardoor wel minder toprot want je toppen drogen en je fan blaast er lekker tussen door !
              veel suc6 met je kweek grtz Budha

              Comment

              • Smowkie
                Elite Grower
                MemberLucky Member
                • Sep 2011
                • 2684

                #8
                Re: Lampen zijn niet uitgegaan :s

                Koop je gelijk een schakelkast, daar zit je timer ingebouwd en je hebt ze in alle formaten

                Ik zou zo snel mogelijk terug overschakelen naar je normaal lichtschema en ze de komende weken goed in de gaten houden...

                Succes ik duim met je mee

                Comment

                • Cookaap
                  Elite Grower
                  • Dec 2011
                  • 2730

                  #9
                  Re: Lampen zijn niet uitgegaan :s

                  1 nacht kan zo'n plant nog wel aan. Maar het kan snel gaan hoor. Snel die tijdsklok vervangen dus.

                  Als je een relais in je stroomkring aanbrengt dan heb je dit niet meer. Je kunt een davin kopen wat lekker makkelijk aan te sluiten is, maar wel duur. Of zelf een goedkoop relais aansluiten, waar opzoekwerk aan vast zit om het aan te sluiten.

                  Comment

                  • shivaman
                    Senior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jul 2012
                    • 905

                    #10
                    Re: Lampen zijn niet uitgegaan :s

                    Je heb mazzel dat je huis nog staat..
                    tijdschakelaars kunnen vaak niet tegen de opstartstroom van je lamp/vsa.
                    idd relais ertussen, of een davin tijdklok..
                    Maar daar had je je natuurlijk al lang over ingelezen voordat je de stekker erin deed
                    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                    (running)

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: Lampen zijn niet uitgegaan :s

                      Precies !
                      Dat je plantje stress heeft is nog het minst erge dat kan gebeuren.
                      Als je met gewone timers HPS schakelt zijn er nog veel grotere risico's, de hele zooi had wel af kunnen fikken.
                      Jammer dat zoveel beginners dat niet beseffen.
                      Voor 5-6 tientjes sluit je dit risico al uit.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • herbaliser
                        Stekje
                        Nieuw Lid
                        • May 2014
                        • 8

                        #12
                        Re: Lampen zijn niet uitgegaan :s

                        bedankt allemaal!

                        ik heb die hps lampen geleend van een maat enkel voor dit slechte weer.. ik heb 7 planten in mn tuinhuis staan van 2m hoog... ik weet natuurlijk dat 2 lampjes niet genoeg zijn voor 7 zulke planten.. maar dat is beter dan onweer, regen en temperaturen van 15 graden hier.. ik zal straks wat foto's plaatsen als ik ze buiten heb staan, want de zon zal eindelijk weer schijnen vandaag!

                        Comment

                        • FlintStoned
                          Banned
                          • Oct 2012
                          • 5580

                          #13
                          Re: Lampen zijn niet uitgegaan :s

                          In bloei altijd de nacht verlengen tot op gewenste tijdstip van lamp weer aan, nooit de dag verlengen!!!

                          Comment

                          • odyssee
                            Son of the Bong
                            MemberLucky Member
                            • Feb 2011
                            • 416

                            #14
                            Re: Lampen zijn niet uitgegaan :s

                            Sukkelaar hoop dat het goed komt met je plantjes wat een tegenslag.
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                            Comment

                            • herbaliser
                              Stekje
                              Nieuw Lid
                              • May 2014
                              • 8

                              #15
                              Re: Lampen zijn niet uitgegaan :s

                              hallo iedereen!

                              mijn plantjes hebben geen banaantjes! wat een geluk
                              eindelijk staan ze er weer stralend in het zonnetje!

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              hier een foto, ze zien er toch gezond uit volgend mij
                              IMG_3426.jpg

                              Comment

                              Bezig...