Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cooltube

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    cooltube

    Korting op 420shop
    Hallo mede genieters.

    Ik heb een vraagje over de cooltube.

    Na het lezen van veel kweekverslagen kom ik eigelijk weinig kwekers tegen die een cooltube gebruiken.
    Is hier een reden voor ( houd toch wat licht tegen, of de aanschafprijs).

    Zelf wil ik er een aanschaffen , zou ik dan een kleiner ventilatie systeem kunnen aanschaffen zodat dit minder herrie maakt, mijn buren horen alles

    Groeten, lost

    #2
    de cooltube verliest van horen zeggen een heel klein beetje licht,maar het wordt normaal gebruikt voor in de zomer of waar er steeds hoge temperaturen zijn...

    als je je temp onder controle kan houden is een cooltube overbodig!

    en voor minder lawaai zou ik gewoon een softbox of een geluidsdemper kopen,ik heb er ook 1 en mijn tent hoor je niet... ik moet wel zeggen dat de afzuiger maar op 50% staat!

    grtzzz

    Comment


      #3
      1000w en cooltube

      Ik ben ook wel benieuwd of een cooltube met een 1000w niet meer lummen opbrengt dan een 600w zonder cooltube? Normaal kan een 1000w niet zoveel lummen geven omdat de afstand van de planten hoog moet zijn wegen topverbranding. Kan iemand mij hierop antwoorden?

      Comment


        #4
        Okee.

        Ik heb zelf ook nog even gesurft en ik heb gelezen dat een cooltube van 600 Watt de zelfde lichtopbrengst heeft als een 480Watt zonder cooltube.
        Verder nog dat de opbrengst per Watt wel 0.4 gram kan schelen (0.8 Gram/Watt tegen 1.2 Gram/Watt.
        Ik denk dat 1.2 Gram per Watt licht er optimistisch is.( wel haalbaar natuurlijk)
        Ik vind het verschil wel erg groot.
        Maar je kan de cooltube wel dichter boven de plantjes hangen maar daar in tegen wordt het oppervlakte wat belicht wordt wel kleiner.

        Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

        Zelf wil ik wat beginnen op zolder en daar is het in de zomer erg warm vandaar de vraag over de cooltube en natuurlijk een kleiner ventilatie systeem.

        Ik persoonlijk denk dat als het licht verlies wel meevalt dit een uitstekende keuzen voor mij is.

        Groeten Lost
        Last edited by lostinhere; 16 February 2009, 18:39.

        Comment


          #5
          @ saint: de 1000watt cooltube gaat idd meer lumen geven dan een 600watt zonder cooltube,maar het is al zoals je zei!

          het is gewoon opletten dat je je planten niet verbrand,als je het test zou ik zien dat je thuis bent moesten de planten toch eens verbranden dat je de lamp optijd omhoog kan hangen...

          de 1000watt zou normaal gezien op 1m moeten hangen maar met de cooltube kan je er wel 10 a 20cm af krijgen.
          test eens hoe laag je ze kan hangen en dan weet je inneens voor altijd hoe hoog je ze moet hangen als je een 1000watt cooltube gebruikt!

          grtzzz
          Last edited by haze'o'lator; 16 February 2009, 19:38.

          Comment


            #6
            hoe er wel rekening mee dat je wel meer lummen verliest he het is net zoals glas en glas houd 30% van je lummen tegen dat is het nadeel

            Comment


              #7
              Als ik inderdaad een optimistische 20% verlies heb van glas kom ik op een 800w. Wegens de enorme hitte zal ik deze nog steeds met een cooltube op dezelfde hoogte moeten hangen als een 600w zonder cooltube. waar het dan op uit komt dat ik op een 700w of 750w ideaal geef. Dan zou het volgens mij beter zijn gewoon 2 x 400w te hangen. Ik verbruik ten eerste veel minder electriciteit en veel minder geluidshinder, ook die cooltube maakt geluid.

              Niet dat ik dat ga doen het was voor mij maar een wetenschappelijk vraagstuk.

              P.s.: Ik regel inderdaad mijn warmte met een dimmer van de afzuiger.

              Comment


                #8
                idd saint,daarom dat mijn toekomstig hokje ook 2x 400 gaat worden...

                en ik denk dat bijna iedereen wel een dimmer gebruikt,want in mijn hokje is het zonder dimmer altijd te koud,zelfs met mijn licht aan!

                grtzzz

                Comment


                  #9
                  Ik neem een dimmer om de thempratuur te regelen maar in de eerste plaats voor geluidsoverlast te voorkomen. Hoe minder geluid alles maakt des te beter.

                  Comment


                    #10
                    ja in mijn nieuw hokje zal de temp geregelt worden met een controller
                    en ook voor het geluid te minimaliseren zal er een softbox komen...

                    grtzzz

                    Comment


                      #11
                      ik ben eigelijk niet tevereden over mijn cooltube (ik kweekte toen wel met 400 watters)door de verdamping word het klas vuil en houd vrij veel licht tegen , ik heb daarna die wings gebrobeerd met die warmteschildjes en da werkt toch een stuk beter

                      Comment

                      Bezig...
                      X